Micro SD kaart (Sandisk 4GB) corrupt?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Hoi allemaal,

Na bijna alle topics doorgespit te hebben over corrupte geheugenkaartjes... weet ik het echt niet meer :'(

Ik heb een HTC TyTN II i.c.m. een Sandisk microSD (SDHC) 4gb kaartje. Tot op heden werkte het perfect. Echter, gisteren probeerde ik even via activesync wat muziek over te pompen naar mijn geheugenkaartje maar dat ging niet helemaal lekker (computer liep vast?!). Daarna de PDA + computer gereset. Door tijdsnood even gelaten voor wat het is.

Echter vanmorgen wilde ik nogmaals een poging wagen, maar geen succes. Wanneer ik bestanden wil verwijderen / kopieren op mijn geheugenkaartje lijkt het allemaal te werken, maar wanneer ik het kaartje verwijder en weer herplaats, zie ik niets van mijn bewerkingen terug! Hij komt constant met dezelfde oude mappen in de explorer. Dit als ik het probeer in mijn desktop (2.0 reader) of via active sync of via de pda zelf... no luck. Wat ik al heb geprobeerd:

- files als backup gekopieerd en proberen te formatteren in windows ("kan formatteren niet voltooien");
- alle bestanden handmatig verwijderen ("gaat, behalve één file die lijkt niet verwijderbaar te zijn");
- via de panasonic format tool ("geeft constant: card is write protected.... ")
- via "pocket mechanic" op PDA een low level format uitvoeren: Lijkt ok te gaan, maar na controle in de explorer is de kaart NIET leeg....

Ik snap er niks meer van... En ik MOET het vandaag klaar krijgen want moet vanavond naar Parijs voor mijn werk! En zonder navigatie wordt dat een beetje moeilijk.... WIE o WIE kan mij helpen....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
probeer dit bestandje is http://forum.xda-develope...5531&highlight=sd+corrupt

effe aanmelden en dan .cab bestandje in 1e post downloaden.

bij mij werkte het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Tuurlijk ben ik daar al een member ;)

Maar ik ga het proberen, thnx voor je snelle antwoord!!

Echter, heb je wat meer info over wat het precies doet en wat IK moet doen? Gewoon het CAB filetje runnen en dan werkt mijn kaartje weer? Thnx...

[ Voor 43% gewijzigd door Troxel op 07-10-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
Troxel schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:30:
Tuurlijk ben ik daar al een member ;)

Maar ik ga het proberen, thnx voor je snelle antwoord!!

Echter, heb je wat meer info over wat het precies doet en wat IK moet doen? Gewoon het CAB filetje runnen en dan werkt mijn kaartje weer? Thnx...
Gewoon cab file runnen en dat is het.
ik heb niks ingesteld ofzo. en het werkte meteen na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Hmm Geprobeerd... maar nog steeds zelfde probleem: Hij lijkt alle bewerkingen OK uit te voeren, maar na het kaartje eruit en erin te stoppen, zie ik niets van mijn bewerkingen terug!!

Nogmaals geprobeerd in computer en PDA... geen verschil

Hoe kan dit nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
hmm, vreemd, kijk is op xda voor meer info, zijn veel mensen die er last van hebben (ook met andere type htc ppc's)

http://forum.xda-developers.com/search.php?searchid=6056514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Geprobeerd... maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Het lijkt erop dat mijn geheugenkaartje dood is of zo? Hij "faked" mij de hele tijd dat hij bewerkingen doet, maar eruit-erin laat weer het oude zien...

Wie heeft het verlossende antwoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:04
Het klinkt meer alsof je kaartje kapot is.

Als je hem in de adapter stopt en via de meegeleverde sdhc card reader niet normaal kunt lezen/formatteren, dan vermoed ik dat ie kapot is.

Heb je al meerdere verschillende formatteer methodes geprobeerd? fat32/fat/of ntfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
Yep geprobeerd... het gekke is... ik kan alle data die erop staat (tomtom kaarten / muziek enz) gewoon goed gebruiken... alleen kan ik dus niets meer eraf halen. Erop kopieren en gebruiken lukt wel, maar als ik dan mijn kaartje eruit/erin doe, dan is het gewoon weg!

Heb inderdaad al verschillende methodes geprobeerd... no luck... :(
Pagina: 1