Toon posts:

bios herkent de dvd speler niet

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,heb onlangs een q motion met asus p5b moederbord gekocht 6600 quad proccessor.
Ik wil er xp op hebben echter de bios herkent de dvd speler niet ,ik kan dus niet installeren.
in de de bios staat alleen de harde schijf als sata aangegeven de andere 3 vakjes worden niet gedetecteerd alles staat op automatisch ,ik ben er al meerdere keren mee bezig geweest dvd speler is een tstcorp cd dvdw sh-s182d ata device onder apparaatbeheer ook staat er bij SD905M ODJ514P
SCSI cd rom device?
Ik heb maar een writer cd/dvd speler maar misschien is dit 2 in 1 ?(samsung merk).
Als ik de windows xp cd er in steek geeft het xp instalschermpje diverse opties weer alleen de optie windows xp installeren is niet te gebruiken de andere opties zijn wit deze is vaag bruin en niet aan te klikken.
Ook niet na geformateerde c schijf.
De dvd speler werkt wel gewoon en staat gewoon onder apparaatbeheer net als de controllers.
Ik ben ten einde raad hoe doet men dit ik wil van Vista af

• Blowthebullet
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03-2023
Maar als je bios het niet herkent hoe kan je hem dan via de apparaatbeheer zien ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Blowthebullet schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:16:
Maar als je bios het niet herkent hoe kan je hem dan via de apparaatbeheer zien ?
Een CD-Rom of DVD-Rom hoeft niet in het BIOS aan te staan want Windows vindt hem altijd vanzelf. Scheelt iets in het opstarten.

TS:
Zitten ze op de JMicron controller?

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 08-10-2007 00:19 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:18:
[...]

Een CD-Rom of DVD-Rom hoeft niet in het BIOS aan te staan want Windows vindt hem altijd vanzelf. Scheelt iets in het opstarten.

TS:
Zitten ze op de JMicron controller?
Ja klopt op de JMicron staat ingesteld als ide
Ik snap er nog steeds niets van waarom ie dat ding niet ziet ,hij wil dus gewoon niet booten vanaf de cdrom,als ik de windows xp cd er in doe slaat hij hem gewoon over

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit lijkt op een verkeerde bootvolgorde. Komt tijdens het booten wel de JMicron herkenning in beeld? Is het een SATA DVD?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:30:
Dit lijkt op een verkeerde bootvolgorde. Komt tijdens het booten wel de JMicron herkenning in beeld? Is het een SATA DVD?
Het is een

Samsung HD501LJ - 500GB - 16MB Cache - 7200 t/min

De Samsung HD501LJ uit de SpinPoint M Serie hoort bij de stillste HDDs die er momenteel verkrijgbaar zijn. Ikbenstil® gebruikt de Samsung schijven in alle ontwerpen PCs vanwege hun minimale geluid, snelheid en betrouwbaarheid. De HD501LJ heeft een 16MB Cache, serial ATA/300 interface, 8,9ms accesstime en draait op 7.200 toeren per minuut.

de bootvolgorde in de bios is dvd dan harddisk

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Dit zelfde probleem heb ik ook. De ene keer (met een goede bui :P) herkend hij hem wel met het installeren van Vista maar daarna is het maar zelden voorgekomen dat hij werd getoond. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door rijsbol op 10-10-2007 10:50 ]

Pagina: 1