Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bmw schorsen tot belastingvrij

Pagina: 1
Acties:

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 16:21
lang lang geleden, mijn tweede auto een puntgave bmw320 uit 88 (6 cilinder, automaat + alle opties = beste auto ooit gereden). Nu doet binnenkort de kans voor dat ik deze auto terug kan kopen. Na mij heeft een bmw liefhebber de auto gekocht en zover ik van buiten kan zien super onderhouden. Elk week krijgt hij braaf zijn badje etc :+

Nu heb ik van de zaak een nissan primera maar wil de kans niet voorbij laten gaan deze auto terug te kopen. Herrinneringen zijn veel waard, en deze auto is daar goed voorbeeld van. Nu is de bimmer van 88. Dus over een aantal jaren belastingvrij. Aangezien ik de auto van de zaak erbij heb was mijn idee om de auto te schorsen zodat ik geen wegenbelasting etc hoef te betalen. Financieel zit ik momenteel niet ruim genoeg om hem er zo ff bij te pakken, net huis gekocht etc, je kent het wel :+

In de zomer de auto uit de schorsing zodat hij toch wat beweging krijgt. En dan na de zomer weer schorsen en pak ik de primera weer voor de slecht weer omstandigheden (denk dat de bimmer niet zo van strooizout houd).

Weten jullie of dit zomaar kan, een auto pak hem beet van mei tot eind augustus rijden en dan weer schorsen en dat een paar jaar volhouden??

Verwijderd

Kan makkelijk alleen is t wel zo dat de 2e schorscing duurder zal zijn naar mijn weten

1e x schorsen => 26 euro ofzo
De 2e keer (en verder) op dezelfde naam zit je al door de 100 euro

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Maar das nog altijd veel minder dan 2 autos rijden...
Schorsen is afaik de masterlijke oplosssing.

[ Voor 30% gewijzigd door _eXistenZ_ op 07-10-2007 12:39 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

voertuigen
Voor verzamelaars van oude voertuigen is er een aparte schorsingsregeling. Voor hen is een maximum ingesteld voor schorsingsbetalingen.

Deze regeling voorkomt dat verzamelaars een onevenredig hoog bedrag aan schorsingsgelden moeten betalen voor voertuigen waarmee ze niet rijden.

Verzamelaars van personenauto's van 15 jaar of ouder, bedrijfswagens of aanhangwagens boven 3500 kg, motoren, bromfietsen (of een combinatie hiervan) op naam van dezelfde geregistreerde eigenaar/houder komen voor deze regeling in aanmerking.

Tarieven verzamelaars
Voertuigen van 15 jaar of ouder: laag tarief, te betalen per voertuig (1-5 voertuigen)
Vanaf het 6e voertuig gratis, zolang er 5 betaalde schorsingen actueel zijn.

2007
Schorsen (laag tarief) € 22,70
http://www.rdw.nl/nl/voer...laars_oude_voertuigen.htm
Schorsen (laag tarief) € 22,70
Schorsen na opheffen schorsing € 113,50
http://www.rdw.nl/nl/voer...aanmelden_en_afmelden.htm
Niet op de openbare weg
Als de geldigheid van het voor uw voertuig afgegeven kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet langs de openbare weg geparkeerd staan.
Dan moet je hem dus op eigen terrein zetten of in een garage? Gewoon voor je huis op de stoep mag dus niet?
http://www.rdw.nl/nl/voer...delijk_niet_gebruiken.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 12:48 ]

• thefox154
dank u voor de snelle reacties. Dat schorsen met dat laag tarief moest ik hebben. Had gehoord dat dat kon.. Wat ik begrijp mag hij inderdaad niet voor je huis staan.

Als ik het goed begrijp is dat hoge "her-aanmeld' tarief alleen binnen een jaar. Dus als ik het alsvolgt aanpak dan kan het goedkoop:

1e jaar: 1 mei t/m 1 september rijden. (1 september geschorst)
2e jaar 1 mei t/m 2 september rijden. (2 spetember schorsen, 1 jaar + 1 dag).
3e jaar 1 mei t/m 3 spetember rijden. (3 september schorsen, 1 jaar + 1 dag ten opzichte van jaar 2).

Verwijderd

Ehh van 1 september tot 1 mei is toch geen jaar? dat is toch geen 12 maanden?

Stel dat je hem in september 2008 schorst, dan ga je vervolgens op mei 2009 uit de schorsing. Aangezien je dan niet je schorsing verlengt maar een nieuwe schorsing aanbetaald, moet je de volle pond betalen volgens mij?

't lijkt mij dat er met de volgende schorsing wordt gekeken naar wanneer de schorsing daadwerkelijk is geeindigd

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 12:57 ]

• thefox154
denk dat je daar gelijk in hebt, tis zondag ochtend he 8)7

Nu lees ik net dit:
Opnieuw schorsen binnen een jaar
Als dezelfde eigenaar hetzelfde kenteken binnen een jaar na aanvang van de eerste schorsing opnieuw laat schorsen, dan geldt een ander schorsingstarief (zie het tarief 'schorsen na opheffen schorsing'). Dit geldt niet voor de voertuigen die onder het lage tarief vallen.
Dit houdt dus in dat ik wel weer voor die circa 23 euro kan schorsen?? Er staat niet bij wat er dan wel geldt voor voertuigen die onder laagtarief vallen :X

edit:
Klopte mijn hierboven geschetste plaatje misschien toch? er staat binnen een jaar na aanvang! Aanvang is bij mij de startdatum. Anders had er toch binnen een jaar na vervaldatum of iets dergelijks moeten staan?? 8)

[ Voor 16% gewijzigd door thefox154 op 07-10-2007 13:10 ]

Pagina: 1