Verwijderd
Video chat zal er niet snel komen, althans niet compatibel met MSN omdat dit een gesloten protocol is dacht ik, net als Skype support voor Adium.Madcat schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:06:
Ik ben zelf ook erg tevreden met Adium, alleen video chat mogen ze wel eens implementeren, misschien dat trillian hun voor is
Heb op Windows jaren Trillian en Trillian Pro gebruikt zonder problemen, op de video support na
Edit: blijkbaar ben ik fout in verband met AV voor MSN. Excuses
[ Voor 17% gewijzigd door Hobbles op 08-10-2007 21:09 ]
Everything is possible if you really want it.
Het hele protocol van MSN is 'gesloten', maar je kan wel andere clients gebruiken voor tekst-chat omdat het gewoon een kwestie is van reverse engineering. aMSN ondersteunt videochat ook al gedeeltelijk.Hobbles schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:56:
[...]
Video chat zal er niet snel komen, althans niet compatibel met MSN omdat dit een gesloten protocol is dacht ik, net als Skype support voor Adium.
Skype is een ander verhaal, daar wordt het verkeer standaard versleuteld en zit het boordevol met beveiligingsfeatures wat het vrijwel onmogelijk maakt om af te tappen, laat staan een eigen implementatie van te maken.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik ben tochwel benieuwd om deze eens te kunnen testen.
Quote:
Originally Posted by Madcat
Hey Sparks,
Can you enlight us with the implementation of Video/Audio Chat for MSN?
Will trillian support this, because i think this is the main cause for people to convert to trillian from Adium! The Adium developers have to use the Pidgin protocol (?) and therefor can not implement the AV stuff anytime soon.
Quote:
Originally Posted by Sparks
Well, hard to write out a full roadmap for everything.
But I will say that, given that we've stated that putting AV back into Astra is on the roadmap (I actually have already done some work on the new cut of AV.DLL recently, so that has not been forgotten), AND have said that the Mac OS X version will share the functionality of the Windows version... I am reasonably sure there's a conclusion to be drawn there, somewhere.
Als ik me niet vergis is het officiele standpunt van MS dat support voor MSN video chat op de Mac er zou komen nadat het nieuwe videoprotocol is geintroduceerd met Live Communication Server 2008, en dat is nu zijn laatste beta rondjes aan het draaien.Hobbles schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:56:
Video chat zal er niet snel komen, althans niet compatibel met MSN omdat dit een gesloten protocol is dacht ik, net als Skype support voor Adium.
Dit is een compleet andere applicatie (qua code) op een compleet ander besturingssysteem, dus ik vind je reactie onterechtVerwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:25:
Trillian vond ik niet altijd even goed werken onder Xp, dus ik zie nog geen reden om te switchen.
Verwijderd
Verwijderd
Beetje stom dat je dat onterecht vind want naast technische implementatie hebben we ook nog een functionele implementatie. En trillian functioneel vond ik inderdaad onder windows ook niet fijn en dat zal hoogwaarschijnlijk (anders zou je het niet trillian noemen) op de mac niet anders zijn. Dus een zeer terechte mening!
|>
Verwijderd
Zie plaatje topic start en zie windows versie...Simon schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:23:
Dudes, er is nog geen drol bekend over die nieuwe trillian
[ Voor 6% gewijzigd door simon op 09-10-2007 09:53 ]
|>
Verwijderd
Laten we de kleinerende tendens even doorbreken okee?Simon schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:53:
Nou jong, dan weet je al heeeeeeeel veel, right?
Ja dan weet je in principe al redelijk wat. Ik als gebruiker kijk toch voornamelijk naar de interface. Zeker bij IM applicaties is dat het enige wat echt verschillend is want het blijven simpele tekst verstuur tooltjes.
[ Voor 35% gewijzigd door simon op 09-10-2007 10:28 ]
|>
Verwijderd
daarom draai ik in VMware windows voor windows live, draait tenminste prettig
zou fijn zijn als ze dit kunnen evenaren, dan kan ik windows steeds minder gaan gebruiken