HTPC/MCE met digitale TV (Tele2, Digitenne, etc)?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.946 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nextdoor
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11 16:50
Hallo,

Ben bezig een Media Center in elkaar te zetten. Eigenlijk vooral voor mijn iTunes, maar wil het ding ook wel als videorecorder gebruiken. Nou heb ik alleen televisie via Tele2 (IPTV is dat geloof ik). Heeft iemand ervaring met Tele2 (dan wel Digitenne of een ander TV-signaal dat eerst via de decoder gaat) aansluiten op een Media Center (Windows dan wel Linux)? Kán het überhaupt?

Tnx,

A

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Een mediacenter kan het signaal wat je decoder (tulp, scart enzo) wel weergeven, je kunt echter niet van kanaal wisselen. Dat moet nog steeds via de decoder.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:20 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Dat is correct. Als dit tulp ingangen zijn kan dat.

Verwijderd

sontax schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 07:54:
Ik ben daar ook mee bezig en ik had nog een oude tv kaart liggen dus heb dat eerst geprobeert via mijn decoder naar tv kaart via 3 tulpen (geel wit en rood) en dat werkt. een kanaal veranderen moet je dan wel doen met de afstandbediening van de decoder maar dat is voor mij geen probleem.

Ik ga binnenkort ook een nieuwe mediacenter pc hier neerzetten moet alleen nog even kijken welke tv kaart ik hiervoor ga gebruiken zolang hij maar 3 tulpen heeft kan je digitenne gebruiken denk ik ?

Ik volg dit topic even;)
Het is al een redelijk oud bericht, maar wil toch even kijken of iemand mij verder kan helpen. Ik heb dezelfde situatie als beschreven in de begin post, heb de composite kabels aangesloten (geel, rood en wit) vanuit de decoder op mijn Hauppauge PVR 150MCE tv-kaart.
Ik nu graag tv kijken via Media Portal, maar ik krijg geen beeld.
Is er iets speciaals dat ingesteld moet worden zodat een afspeelprogramma (hoeft niet perse met Media Portal, maar is wel een pre) weet van welke source de beelden af komen? Dus niet de standaard kabel aansluiting, maar in dit geval dus de composite aansluiting.

Bedankt alvast voor de moeite.

Groeten,

Remco