Ik wil een form kunnen submitten door middel van een javascript call:
sendForm(<url>, <updatediv>, <formid>)
Waarbij url de url is waar de data heen moet, updatediv de div is die geupdate moet worden bij een succesvolle response, en formid de data bevat die gestuurd moet worden.
Het script ziet er zo uit:
Deze komt (ongeveer) van de mootools site, en zou afaik moeten werken.
Nu komt aan de server enkel een geëncode JSON string aan, deze kan ik decoden maar dan nog blijft het een string waar ik overheen moet met regexes enzo. Ik wil gewoon 'echte' POST data kunnen sturen vanuit javascript, geen encoded JSON.
Wie weet hoe ik mijn javascriptje zo kan aanpassen dattie gewoon
als POST verstuurd ipv
sendForm(<url>, <updatediv>, <formid>)
Waarbij url de url is waar de data heen moet, updatediv de div is die geupdate moet worden bij een succesvolle response, en formid de data bevat die gestuurd moet worden.
Het script ziet er zo uit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function sendForm(url, updatediv, formid) { var options = {} $(formid).getFormElements().each(function(el){ var name = el.name; var value = el.getValue(); if (value === false || !name || el.disabled) { options[value] = false; } else { options[value] = true; } }); new Json.Remote(url, { onComplete: function(jsonObj){ if (jsonObj.redirect) { window.location=jsonObj.redirect; }; if (jsonObj.html){ $(updatediv).setHTML(jsonObj.html); return false; }; }, onFailure: function(){ alert('Something went wrong'); } }).send(options); } |
Deze komt (ongeveer) van de mootools site, en zou afaik moeten werken.
Nu komt aan de server enkel een geëncode JSON string aan, deze kan ik decoden maar dan nog blijft het een string waar ik overheen moet met regexes enzo. Ik wil gewoon 'echte' POST data kunnen sturen vanuit javascript, geen encoded JSON.
Wie weet hoe ik mijn javascriptje zo kan aanpassen dattie gewoon
code:
1
| naam=henk,code=1234,bericht=hallo |
als POST verstuurd ipv
code:
1
| json={naam:henk,code:1234,bericht:hallo} |
There is no replacement for displacement!