Asus P5VD2-X / P4: blijft "half" hangen bij boot

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mijn oude moederbord liet het afweten (vage problemen, alle onderdelen leken na tests goed, maar moederbord vertoonde kuren) en dat heb ik nu vervangen door een nieuw moederbord: een P5VD2-X van Asus. Daarop zit een Pentium 4 3,0GHz HT (uit mn hoofd de 630), s775. Het geheel zit in mijn Coolermaster Centurion 5 kast, met daarin de kast-cooler en op de processor de boxed cooler.

Lijkt allemaal prachtig en prima te werken, fresh boot gaat prima. Geeft keurig netjes een beep, geeft beeld signaal enz. Vista geinstalleerd, draait goed, stabiel, temperatuur van de processor rond de 50 graden.

Rebooten levert probleem op: PC boot wel, maar lijkt maar 1 ventilator op te starten. Beept niet, geeft geen beeld, maar gaat wel de harde schijven raadplegen, als er een CD in de drive zit ook gewoon de CD.

Opstarten als de PC al heeft aangestaan levert hetzelfde probleem op bij reboot, alleen wisselvallig: de ene keer komt hij langzaam toch op met de 2e ventilator en beept alsnog & geeft beeld, de andere keer blijft hij weigeren.

Ik heb al het een en ander gegoogled, waarna eruit kwam dat dit in sommige gevallen te verhelpen was met een BIOS update. Uitgevoerd, maakt geen verschil (laatste versie). Alle onderdelen lijken goed aangesloten, PC draait stabiel als hij draait.

Is mijn moederbord RMA-rijp, is mijn processor niet lekker meer, is mijn cooler niet goed meer? Wat is mijn volgende stap om te proberen?

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
en als je een ram op je space bar geeft gaat hij dan wel gelijk door.heb ook soms dat probleem en ik denk dat het hier te maken heeft met me usb toetsenboard (revoltec lightboard xl2) misschien heb je hetzelfde probleem, het kan ook nog aan je voeding liggen.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nooit een toetsenbord aan mijn PS2/USB poort hangen, gebruik een Bluetooth toetsenbord en muis. Als ik het BIOS in wil, pak ik mijn PS2 toetsenbord uit de kast. Verwacht niet dat het er iets mee te maken heeft, maar zal zo eens proberen een ram te geven op de spatiebalk ;)

Voeding verwacht ik eigenlijk niet. Voltwaardes zijn stabiel, het is een Asus voedig, afaik 350 watt.

Thanks iig!

[ Voor 1% gewijzigd door lhoBas op 07-10-2007 12:18 . Reden: vreemd taalgebruik gefixed ]