Ik heb laatst deze mail gestuurd naar Allied Data :
------------------------
Goedendag,
Ik heb via TweakDSL een Copperjet 816-2P. Perfecte modem/router, die zelden problemen geeft. Nu heb ik wel een vraag mbt dit apparaat.
Ik gebruik in mijn eigen interne netwerk Wake On Lan. Werkt uiteraard prima. Nu wil ik dit ook via Internet realiseren.
Wat hiervoor nodig is, is portforwarding van bepaalde poorten op een intern IP adres. Maar, aangezien WOL via MAC adressen werkt, dient er een static-ARP entry gemaakt te worden in de router. Volgens mij ontbreekt zo’n optie in de Copperjet.
Heb ik het juist, of zie ik iets over het hoofd?
Alvast vriendelijk dank voor de te nemen moeite,
Met vriendelijke groet,
Hierop kreeg ik dit antwoord :
---------------------------------------
Beste Rob,
Dit ondersteunen wij op dit moment niet.
Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team
Kort maar krachtig, voor mij was daarmee de kous af.
Ik, nieuwsgierig als ik ben, zit net via een Telnet sessie toch te zoeken naar een evt. mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen. Met een bepaald commando krijg ik dit te zien :

Hiermee lijkt het tóch mogelijk om Static op Yes te krijgen.
Ik heb zitten stoeien met commando's (de router heeft een sublieme beperkte help-functie), maar krijg het niet voor elkaar. Ik acht de kans klein dat iemand het wel weet, maar alle hulp is meegenomen.
------------------------
Goedendag,
Ik heb via TweakDSL een Copperjet 816-2P. Perfecte modem/router, die zelden problemen geeft. Nu heb ik wel een vraag mbt dit apparaat.
Ik gebruik in mijn eigen interne netwerk Wake On Lan. Werkt uiteraard prima. Nu wil ik dit ook via Internet realiseren.
Wat hiervoor nodig is, is portforwarding van bepaalde poorten op een intern IP adres. Maar, aangezien WOL via MAC adressen werkt, dient er een static-ARP entry gemaakt te worden in de router. Volgens mij ontbreekt zo’n optie in de Copperjet.
Heb ik het juist, of zie ik iets over het hoofd?
Alvast vriendelijk dank voor de te nemen moeite,
Met vriendelijke groet,
Hierop kreeg ik dit antwoord :
---------------------------------------
Beste Rob,
Dit ondersteunen wij op dit moment niet.
Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team
Kort maar krachtig, voor mij was daarmee de kous af.
Ik, nieuwsgierig als ik ben, zit net via een Telnet sessie toch te zoeken naar een evt. mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen. Met een bepaald commando krijg ik dit te zien :

Hiermee lijkt het tóch mogelijk om Static op Yes te krijgen.
Ik heb zitten stoeien met commando's (de router heeft een sublieme beperkte help-functie), maar krijg het niet voor elkaar. Ik acht de kans klein dat iemand het wel weet, maar alle hulp is meegenomen.