Copperjet 816-2P statische ARP entries

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb laatst deze mail gestuurd naar Allied Data :

------------------------

Goedendag,

Ik heb via TweakDSL een Copperjet 816-2P. Perfecte modem/router, die zelden problemen geeft. Nu heb ik wel een vraag mbt dit apparaat.

Ik gebruik in mijn eigen interne netwerk Wake On Lan. Werkt uiteraard prima. Nu wil ik dit ook via Internet realiseren.
Wat hiervoor nodig is, is portforwarding van bepaalde poorten op een intern IP adres. Maar, aangezien WOL via MAC adressen werkt, dient er een static-ARP entry gemaakt te worden in de router. Volgens mij ontbreekt zo’n optie in de Copperjet.

Heb ik het juist, of zie ik iets over het hoofd?

Alvast vriendelijk dank voor de te nemen moeite,

Met vriendelijke groet,

Hierop kreeg ik dit antwoord :

---------------------------------------

Beste Rob,

Dit ondersteunen wij op dit moment niet.

Met Vriendelijke Groet,
Allied Data Technologies Support Team

Kort maar krachtig, voor mij was daarmee de kous af.

Ik, nieuwsgierig als ik ben, zit net via een Telnet sessie toch te zoeken naar een evt. mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen. Met een bepaald commando krijg ik dit te zien :

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/Copperjetcens.jpg

Hiermee lijkt het tóch mogelijk om Static op Yes te krijgen.
Ik heb zitten stoeien met commando's (de router heeft een sublieme beperkte help-functie), maar krijg het niet voor elkaar. Ik acht de kans klein dat iemand het wel weet, maar alle hulp is meegenomen.

:)

Verwijderd

Heb je geprobeerd port 7/9 UDP geprobeerd te forwarden naar je broadcast adress of pc (broadcast: e.g. 192.168.1.255) ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Wake up on lan via het internet

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:49:
Heb je geprobeerd port 7/9 UDP geprobeerd te forwarden naar je broadcast adress of pc (broadcast: e.g. 192.168.1.255) ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN
Wake up on lan via het internet
Nee, want dit is het probleem : (quote uit je tweede link) ;

"Jammer genoeg "vergeten" sommige routers na een tijdje de MAC adressen van de aangesloten computers (meestal na 15-30 minuten), dan werkt WOL over internet niet meer. Via het lan gaat het nog wel. ".

Dus, mijn router weet na een x aantal minuten niet meer dat het MAC adres van mijn netwerkkaart bij het interne IP hoort, en dropt het pakketje.

/Edit

Meer gevonden, maar dan weer dit :

--> ip interface ethernet-0 add staticarpentry 172.19.3.2 00-04-75-E0-**.**
webserver:Failed to add static arp entry

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 07-10-2007 16:24 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb een antwoord van Allied Data, die zegt dat mn opdrachtregel goed was, maar dat alleen mn MAC adres met : gescheiden moet worden en niet met -. Ik he bhet geprobeerd, maar kreeg weer dezelfde fout.
Echter, zie ik op deze url http://lihlii.spaces.live...3248C29A3C4C4C!6318.entry dat je niét je eigen IP moet opgeven, gekoppeld aan MAC, maar een andere. ik heb nu dan ook 172.19.3.254 (zoals in het voorbeeld) gekoppeld aan hetzelfde MAC adres als mn NIC. Deze optie slikte hij wel, morgen zal ik kijken of dit werkt..maar ik vermoed van wel.

Info toegevoegd voor evt. toekomstige problemen van anderen.

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 23:35

Preaper

...

@Exorcist: Bedankt voor je informerende posts. Deze hebben erg geholpen. De reden waarom jij jouw ARP entries op het IP 172.19.3.2 niet kon toevoegen is omdat deze al bestaat als niet statische entry. Gebruik om deze als entry toe te voegen een andere pc(/netwerkadapter), sluit de WOL target pc af en wacht tot je ARP entry verdwenen is(~10min). Daarna zou je wel een ARP entry kunnen toevoegen op het IP 172.19.3.2. Dit is echter vrij zinloos: Wanneer de DHCP server een IP uitgeeft waarvoor jij een statische ARP entry hebt gemaakt, zal hij deze entry overschrijven met een niet statische.

Voor de andere mensen die misschien in dezelfde situatie verkeren zoals ik, zal ik uitleggen hoe ik WOL via internet aan de praat heb gekregen op de CopperJet.

Ik ben aan de slag gegaan om het mogelijk te maken om mijn PC via internet op te starten. Allereerst heb ik dit mogelijk gemaakt binnen in mijn eigen lan(ja, begin daar eerst mee! Het mogelijk maken van WOL via internet is een opgave op zich). Daarna ben ik aan de slag gegaan om mijn router zo te configureren dat ik de magic WOL packets bij mijn PC terrecht komen. Zelfs als deze pc al uren uit heeft gestaan..

Voor de basis informatie(Hoe activeer ik WOL via het lan/internet en waarom werkt WOL via internet niet meer nadat de PC 15min uit staat) heb ik dit gelezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001495/1
Verder heb ik dit topic doorgelezen voor wat specifieke informatie betreffende mijn router.

Ik heb een Alice ADSL abonenment. Hierbij wordt standaard een CopperJet 1616-2P modem+router geleverd. Ik heb ondervonden dat dit een erg uitgebreide router is als je weet hoe je bij deze instellingen komt. Allereerst was het belangrijk om het admin password van deze router te achterhalen(Kijk hiervoor op de http://alice.gebruikers.eu/forum/index.php forums).

De specifieke handelingen die ik heb verricht om mijn router zo te configureren dat ik WOL kan gebruiken, zelfs nadat mijn PC al uren uit staat, heb ik uit de link in de post boven mij gehaald:

Configureer je router om UDP port 9(je mag afwijken van deze port, maar dat raad ik niet aan) te forwarden naar een ongebruikt IP in je netwerk(Ik heb 172.19.3.254 gebruikt -> Valt buiten de DHCP pool). Kijk hiervoor desnoods even op www.portforward.com.

Ik hoor je al denken "Hé? Dat slaat nérgens op!". We doen dit omdat we in de router een statische(permanente) ARP entry gaan maken, waarmee we dit IP doorverwijzen naar het MAC adres van jouw pc. We kunnen hiervoor niet zomaar je eigen IP gebruiken die je via DHCP toegewezen krijgt, omdat de DHCP server van de router de ARP entry van je IP zal overschrijven met een niet statische.
Effectief zul je hierdoor dus twee IP adressen gekoppeld hebben aan je pc zijn netwerkadapter.

Om deze ARP entry aan te maken verbind je met de router via telnet(gebruik b.v. Putty) en log in met de admin account.
Voer het volgende commando uit(zonder haakjes): "ip interface ethernet-0 add staticarpentry 172.19.3.254 00:1a:4d:56:**:**"
Vervang het IP adres met de door jouw gekozen IP adres in de port forward. Vervang het macadres met je eigen mac adres.

Save de instellingen via de web portal en restart de router. Als het goed is werkt WOL nu via internet.
En onthou: Heb je WOL nieteens aan de praat in je eigen lan, probeer dan niet om het via het internet werkende te krijgen.

Een tip: Test WOL via internet altijd via een website zoals http://www.dslreports.com/wakeup en niet via locale tools. De CopperJet ondersteund standaard geen loopback verbinding, dus je port forwards werken niet zoals verwacht wanneer je vanuit je eigen lan via je eigen externe IP een connectie met een computer&port in je eigen lan wilt maken. Wanneer je een speciale WOL website hiervoor gebruikt, zal je magic packet origineren vanuit een extern netwerk en werken je port forwards zoals verwacht.
Tip2: Iedere keer als je modem restart zal Alice je een nieuw IP adres toewijzen. Trap hier niet in(zoals ik al 10x heb gedaan). Vul je nieuwe IP, waarnaar je je magic packet via het internet gaat sturen, steeds opnieuw in bij de site die je gebruikt voor WOL via internet.

Ik objecteer, u eer.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Bedankt voor je post Preaper, ben hier zelf al een tijdje mee bezig, het kon niet op mijn oude belkin wireless router. Nu heb ik ook een Copperjet 1616-2p modem/router van Alice, en heb deze als router ingesteld via de belkin. Met jouw instructies kan ik nu mijn pc opstarten vanaf internet. Heb jij of iemand anders misschien nog ideeen hoe ik dit kan toepassen om 2 pc's remote op te starten? Ik kan de pakketjes voor udp poort 9 maar naar 1 adres laten doorsturen. Sturen naar het broadcast address doet niet veel...
Edit: De pc die ik er nu mee opstart is mijn desktop pc, de andere pc zou de pc van mijn vriendin worden. Ik draai Ubuntu op mn pc, misschien is het mogelijk het wol pakketje door te sturen via die pc als deze aanstaat?

Edit2: Opgelost!
Oplossing: Voor de andere pc's ook een static arp entry maken volgens de methode van preaper; wel een ander ip kiezen voor elke pc. Port forwarden; hier zit het hem in: Voor elke afzonderlijke pc moet je een andere externe poort kiezen (ik heb nu udp port 9 en 8 in gebruik), en die forwarden naar de interne poort 9 van ieder ip-adres dat je via de staticarpentry hebt ingevoerd.
Ik gebruik nu onderstaand script op mijn eigen website om elke afzonderlijke pc aan te zetten.
Aanpassen naar eigen situatie (poort,host,mac-adres) en uploaden onder naamvanjepc.php:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?
# Wake on LAN - (c) HotKey@spr.at, upgraded by Murzik
# Modified by Allan Barizo http://www.hackernotcracker.com
flush();
function WakeOnLan($addr, $mac,$socket_number) {
  $addr_byte = explode(':', $mac);
  $hw_addr = '';
  for ($a=0; $a <6; $a++) $hw_addr .= chr(hexdec($addr_byte[$a]));
  $msg = chr(255).chr(255).chr(255).chr(255).chr(255).chr(255);
  for ($a = 1; $a <= 16; $a++) $msg .= $hw_addr;
  // send it to the broadcast address using UDP
  // SQL_BROADCAST option isn't help!!
  $s = socket_create(AF_INET, SOCK_DGRAM, SOL_UDP);
  if ($s == false) {
    echo "Error creating socket!\n";
    echo "Error code is '".socket_last_error($s)."' - " . socket_strerror(socket_last_error($s));
    return FALSE;
    }
  else {
    // setting a broadcast option to socket:
    $opt_ret = socket_set_option($s, 1, 6, TRUE);
    if($opt_ret <0) {
      echo "setsockopt() failed, error: " . strerror($opt_ret) . "\n";
      return FALSE;
      }
    if(socket_sendto($s, $msg, strlen($msg), 0, $addr, $socket_number)) {
      echo "Magic Packet sent successfully!";
      socket_close($s);
      return TRUE;
      }
    else {
      echo "Magic packet failed!";
      return FALSE;
      }
    }
  }
// Port number where the computer is listening. Usually, any number between 1-50000 will do. Normally people choose 7 or 9.
$socket_number = "9";
// MAC Address of the listening computer's network device
$mac_addy = "00:11:22:33:44:55";
// IP address of the listening computer. Input the domain name if you are using a hostname (like when under Dynamic DNS/IP)
$ip_addy = gethostbyname("mydynamichost.dyndns.org");
WakeOnLan($ip_addy, $mac_addy,$socket_number)
?>

Nadeel is alleen dat je op deze manier niet van de meeste online WOL sites gebruik kan maken; De meeste sturen alleen Magic Packets naar udp port 9..

[ Voor 79% gewijzigd door MaximusTG op 28-10-2008 20:07 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Pagina: 1