[XP] Zijn er gratis programmas als Sitekiosk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Ik ben op zoek naar een gratis alternatief voor Sitekiosk.
sitekiosk wordt veel in Internetcafe's gebruikt. Je kan op een gemakkelijke manier alles blokkeren wat je kunt bedenken: http://www.sitekiosk.com/SiteKiosk/Default.aspx

Zijn er mogelijkheden anders dan Sitekiosk om bijvoorbeeld alleen maar enkele programmas te kunnen laten draaien op XP. Verder moet er geen mogelijkheid zijn tot toegang tot internet, explorer, ctrl+alt+del etc etc etc.

Dus puur en alleen enkele .exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

Met gpedit.msc kan je al een hoop.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Opera in kiosk mode met url-filter. Of eventueel een firewall die sites blokeert of proxy die sites blokeert (dat is dus meer voor als je verschillende pc's hebt die je graag allemaal hetzelfde wilt laten blokeren, laat je de pc lekker het internet op via een proxy)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Maar de TS wil ook toegang tot programma's verbieden. Wat doet die Opera als je bijvoorbeels Alt-Tab, Ctrl-Alt-Del, Ctrl-Esc enzo doet ?

Wat SiteKiosk doet (we hebben het bij ons op het werk op 2 pc's draaien) is gewoon een browser tonen en verder niks meer van je Windows.
Ook in die browser ben je dan nog eens beperkt. De standaard Windows sneltoetsen werken niet meer enzo.

[ Voor 47% gewijzigd door DinX op 07-10-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Opera verwijst naat een MSDN artikel. Daarin in staat dat hoe je GINA aanpast. Maar dat is misschien een beetje ingewikkeld. Maar dan kan je die gpedit.msc goed gebruiken lijkt mij. Alleen werkt die dus niet op xp home.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Microsoft geeft op de SteadyState website een voorbeeld van een internetcafe, dat lijkt me best wel van toepassing op deze situatie.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een reborn kaartje (of software) kan ook al handig zijn.

We hebben bij ons op het werk 3 systemen in gebruik.

- De echte SiteKiosk. Die zijn bij ons ingebouwd op de dienst toerisme. Touchscreen eraan en een gebruiker ervan kan eigenlijk niks meer verkeerd doen. Het enige dat ie voor z'n neus krijgt is die aangepaste browser (op touchscreen gebruik).

- Pc's met een normale windows installatie maar beperkt door de nodige policies. Ook draait er op die pc reborn software. Elke reboot krijgt hij dus z'n originele staat. Hij reboot ook verplicht na elke inlogbeurt (zijn internet pc's van de bibliotheek, als iemand een uur gereserveert heeft reboot de pc na dat uur en krijgt z'n oude status). Op die pc's hebben de gebruikers ook de beschikking over Office en dergelijken. Met het systeem zelf kunnen ze verder niks doen.

- Thin clients die over het netwerk een aangepaste Ubuntu booten, dus via PXE. De meest dichtgetimmerde optie. Die worden bij ons gebruikt in de bibliotheek voor het zoeken in de cataloog. Bij elke reboot laden die bakjes gewoon opnieuw hun image in over het netwerk en hebben dus ook hun oude staat terug. De gebruiker krijgt na het opstarten meteen Firefox voor z'n neus en geraakt daar ook niet meer uit. Moest dat toch lukken, dan is die Ubuntu zo minimalistisch uitgevoerd (alles gestript wat gestript kan worden) dat ze er gewoonweg niks mee kunnen. Al helemaal niet omdat het Linux is waar 90% van die gebruikers toch niks van kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
het gaat mijn erom:
ik wil dat de persoon die inlogt alleen maar enkele spelletjes kan doen (.exe, niet online)
Verder moet ze gewoon niets kunnen. Echt niets. Geen IE, geen Startbutton, geen CTRL+ALT+DEL, geen systray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Via gpedit.msc kan je dingen als de startbalk laten verdwijnen, bepaalde shortcuts uitschakelen en toegang tot .exe 's toelaten en verbieden. Dan hoef je enkel nog die paar shortcuts naar de spelletjes op het bureaublad te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
DinX schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:56:
Via gpedit.msc kan je dingen als de startbalk laten verdwijnen, bepaalde shortcuts uitschakelen en toegang tot .exe 's toelaten en verbieden. Dan hoef je enkel nog die paar shortcuts naar de spelletjes op het bureaublad te zetten
check ik ga er even mee bezig. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajmwegman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06-2023
gpedit.msc draait alleen op XP PRO, mocht dat een issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

En je moet met de instellingen die het hele systeem betreffen goed oppassen wat je instelt :p
Je kan daar even goed je administrator account mee blokkeren :p

* DinX mompelt iets van de Administrator account toegang tot gpedit.msc en consoorten ontzeggen :+

[ Voor 28% gewijzigd door DinX op 07-10-2007 14:28 ]

Pagina: 1