Toon posts:

PCTV Tuner Kit niet aan de praat te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds 2 dagen een compleet nieuw systeem in elkaar gezet; alles werkt behalve de tv kaart...

- Na het plaatsen herkende Vista deze wel meteen, en staat ook keurig bij apparaatbeheer als "Pinnacle PCTV 110i Capture Device".

- Bij de installatie vanaf de cd krijg ik steeds de melding: "The wizard was interrupted before Pinnacle PCTV MCE could be completely installed. Your systeem has not been modified."

- Bijgeleverde afstandsbedieding werkt wel gewoon in Windows Media Center

- In Windows Media Center krijg ik de melding dat er geen tv tuner gevonden is

Specs:

PCTV Tuner Kit for Windows Vista

Intel Core Extreme Q6850 3.0Ghz
2 GB DDR3 Ram
Nvidia Geforce 8800 Ultra
Asus Blitz Extreme
Windows Vista 64 bit
Windows Media Center versie 6.0.6000.16484

Een standbeeld voor diegene die me kan helpen :P

Groeten, Thijs

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:17
Misschien overbodig, maar dan heeft iemand anders er ooit nog eens wat aan.
Ik liep van de week na herinstallatie tegen hetzelfde probleem aan, en vond dit stukje tekst:
I had a lot of problems running my Pinnacle PCTV Tuner Kit for Windows Vista on Vista x64 (since there was no correct version of the TV Center), but I finally managed to get it running under Media Center.

The problem is that Media Center won't detect the 110i TV card (hardware MPEG2 decoder is required). To solve this you need to install a software MCE encoder, Cyberlink provides one which you can download on the following link;
*snip* warez

As soon as you've installed this Media Center will detect the TV card and you will be able to setup the TV signal!

I'm now successfully running MCE with the 110i (with Vista SP1 installed), and I'm happy again with my Pinnacle product!
En it works like a charm na een keertje herstarten!
Aanradertje dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 13-05-2008 21:28 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Deze Pinnacle tuner werkt (als het goed is) niet met Media Center en Windows Vista 64bit.
Windows Vista Home Premium of Ultimate (32-bitversies) of Windows XP Media Center Edition 2005
Via pinnaclesys.com

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Klopt... maar dat zegt Pinnacle van wel meer apparaten.

Voor verschillende kaarten zijn al gemodificeerde drivers/apps verkrijgbaar waardoor ze het toch gewoon doen. Een beetje het 'Creative'-doet-het-niet-onder-nieuw os-verhaal ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
Michael Knight schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:37:
^^ Klopt... maar dat zegt Pinnacle van wel meer apparaten.

Voor verschillende kaarten zijn al gemodificeerde drivers/apps verkrijgbaar waardoor ze het toch gewoon doen. Een beetje het 'Creative'-doet-het-niet-onder-nieuw os-verhaal ;)
Maaaaaaaaaaaaaaarr.. Windows Vista x64 moet WHQL certified zijn om te kunnen draaien, dus ik denk dat dat hier niet het geval zal zijn.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Alex3305 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:42:
[...]

Maaaaaaaaaaaaaaarr.. Windows Vista x64 moet WHQL certified zijn om te kunnen draaien, dus ik denk dat dat hier niet het geval zal zijn.
Daar heb ik inderdaad overheen gelezen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1