Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een dual boot gemaakt maar zoals je aan de titel kan afleiden is het dus niet helemaal gelukt.
Eerst instaleer ik xp, dat gaat goed ik kom ook gewoon helemaal bij bureaublad en kan ook alles doen.
Dan instaleer ik vista, en dat gaat ook goed kan ik ook helemaal bij bureaublad komen alleen als ik hem dan afsluit dan kan xp niet meer opstarten? Hij komt zeg maar een halve seconde bij dat laad gebeuren en dan een error technische fout of iets dergelijks.
Nu heb zelf ook al het een en het ander geprobeert, zoals met EasyBCD.
En de eerste vraag gaat dan ook over EasyBCD, volgens mij bij configure boot heb ik boven aan vista staan met daarbij Microsoft Windows Vista als naam, en daaronder weer Vista? Met als naam Microsoft Windows XP. Nu ben ik ook zelf al op het idee gekomen om die tweede vista op xp te zetten.
Alleen in de guide die ik gebruikte daar kon je kiezen uit earlier version of windows.
Nu kan ik me vaag herinneren dat een keer met EasyBCD een "older version of windows" heb verwijdert?!

Nu is de big question kan het daaraan liggen of moet ik zo'n bootloader fixen (heb ik trouwens niets concreets over kunnen vinden) MBR volgens mij of de vista bootloader? (Vista bootloader fixen heb ik al geprobeert btw maar in dat repair schermpje was er geen probleem... heb ik weer hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Als je de older version hebt verwijderd, heb je voor zover ik weet, de bootrecord van XP er uit gebonjourd...
Ik denk dat het daar aan ligt...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dacht eigenlijk niet dat het daar aan lag want dit is al de tweede keer dat ik het heb geprobeert en de vorige keer had ik niet eens EasyBCD gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb voor de derde keer het geprobeerd krijg nu de melding: "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME"
Ligt dat eraan dat ik hem dus met EasyBCD nu moet instellen?