Toon posts:

Acer laptop drivers weg

Pagina: 1
Acties:
  • 8.954 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De vriend van me moeder heeft een laptop gekocht (Acer Aspire 9423 WSMi) er stond Windows Vista Ultimate op. Die zat meteen al in rust stand op 50% gebruikt van CPU.

Ik heb de zooi geformatteerd en XP er schoon op gezet maar nu nog de drivers van de hele laptop. Er is geen CD meegeleverd maar alles staat op een extra partitie, nu is het probleem: die drivers zijn voor Vista en kan XP niks mee. Op Acer.com driver service vind ik alleen de Aspire 9420.
Heb ze al geprobeerd te installeren maar hij pakt ze niet.

Weet iemand waar ik tenminste goede XP drivers voor deze laptop kan vinden?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9520.html = van 9420

Verwijderd

Met een programma zoals everest kijken welke hardware er in je PC zit en vervolgens drivers zoeken voor je onderdelen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd maar ik kan de driver alsnog niet vinden: GeForce Go 7300.
Op nvidea raak ik in de war met PCI uitvoeringen.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

SpamLame

niks

Volgens mij moet je gewoon de laatste forceware hebben, maar goed heb iets gevonden wat je misschien helpt

Check http://www.laptopvideo2go.com/
zie Welke driver voor Geforce Go 7serie?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit zijn de Vista drivers...:
ftp://ftp.work.acer-euro....spire_9420/vista/Drivers/

Dus met een beetje mazzel zijn dit de XP drivers:
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_9420/driver/

Op de ftp staan sowieso veel XP drivers voor de Acer notebooks. Een beetje bladeren en je vindt een goede driver voor je eigen notebook :)

Nvidia driver:
ftp://ftp.work.acer-euro....iver/vga_nvidia_83.60.zip

[ Voor 22% gewijzigd door Han op 07-10-2007 09:59 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ledmouse:
De enige reden dat je de 9423 niet vind op de Acer site, is dat zij met series werken.
De 9423 maakt dus onderdeel uit van de 9420 serie.
De links die Han aandraagt zijn de goede, ik pluk zelf op het werk ook regelmatig de FTP van Acer leeg, de 9420 is daar geen uitzondering op. Met die links zou je alles moeten kunnen installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus ze zouden allen moeten werken... maar ik heb dus de VGA driver geprobeerd maar die lukte niet, daar moet ik dus de driver van Han hebben?! Ik ga het proberen nu.

Verwijderd

Topicstarter
Jo het is gelukt na een dagje prutsen.. bedankt allen!

• sander_cw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 09:11:
De vriend van me moeder heeft een laptop gekocht (Acer Aspire 9423 WSMi) er stond Windows Vista Ultimate op. Die zat meteen al in rust stand op 50% gebruikt van CPU.

Ik heb de zooi geformatteerd en XP er schoon op gezet maar nu nog de drivers van de hele laptop. Er is geen CD meegeleverd maar alles staat op een extra partitie, nu is het probleem: die drivers zijn voor Vista en kan XP niks mee. Op Acer.com driver service vind ik alleen de Aspire 9420.
Heb ze al geprobeerd te installeren maar hij pakt ze niet.

Weet iemand waar ik tenminste goede XP drivers voor deze laptop kan vinden?

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9520.html = van 9420
Vraagje, heb je de ingebouwde webcam ook aan de praat gekregen, en zoja, met welke drivers?

http://www.flickr.com/photos/sanderd777/

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Die webcam is een probleem.
Ik ben na een maand met 0900 nummers en mail nog steeds niet verder dan dat het een 1,3 megapixel is. Maar ik wil weten wat de FPS is want dat ding loopt niet vlooiend in mijn VISTA machine. Nou kan niemand dat vertellen bij ACER (kanslozen) iemand een luminieus idee.
Die van mij werkt met Quickcam software van Logitech maar net zo brak als de drivers op de FTP site. Wie weet wat de FPS is. Het staat nergens.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niets van die webcam.. heb hem er al afgrbroken :P
Pagina: 1