ASUS P5K-V issues en probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• geedsen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Behalve mijn probleem ook een waarschuwing voor huidige P5K* gebruikers of toekomstige gebruikers.

Deze week een P5K-V gekocht. Voor server 2003 systeem.
Na install van OS, apart van de ASUS cd, de "Attansic L1" network driver geinstalleerd.
Alles werkt nog.
Windows update geeft echter een nieuwe driver: "Atheros L1 netwerk driver". (atheros heeft Attansic opgekocht). Deze driver is sinds 16 september op WIndows Update beschikbaar.
Na installatie van deze driver wil de PC niet meer booten, behalve in SAFE mode.
Na even googlen blijken meerdere mensen dit probleem te hebben. Het verwijderen van de driver en de oude installeren is niet genoeg. De CMOS moet gereset worden om de oude 'werkend' te kunnen installeren. Na CMOS reset en install oude driver werkt het systeem weer.

Tenminste bij sommige mensen. In mijn geval kon ik daarna niet meer booten, omdat bij iedere boot het systeem stopt met 'System halted, Chassis intrusion'. En ook dit blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met dit bord. In de BIOS kan ik niets vinden om het uit zetten. De jumper op het moederbord zit op de juiste plaats.

Iemand nog een idee?

Bedankt
Geeds

• geedsen
Heb inmiddels een antwoord gevonden op het 'chassis intrusion' probleem, moet het nog wel gaan proberen. (MetalfanBlackness in "[ASUS A8R-MVP] chassis intruded")

Verwijderd

Lijkt op mijn probleem, zie mijn topic!

• geedsen
Mijn probleem met de chassis intrusion is niet opgelost dus suggesties nog steeds welkom.
15 seconden de reset button ingedrukt houden gedurende de CMOS reset werkt niet voor mij.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:27

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb hetzelfde probleem. Attansic bende uitzetten in de bios, en vista wil weer booten.

Ik heb ook een P5K mobotje (overige specs, zie sig). Verder laatste driver geprobeert te installeren, maar hij loopt dan in vista vast, tenminste vast, muis schokt, en pc word onstabiel, dan kan ik alleen maar herstarten, en dan start vista niet meer, blijft ie hangen tijdens het booten, dat gedeelte waar dat dingetje naar rechts loopt... Is volgens mij gebeurt sinds ik een windows update heb gedaan waar een driver van attansic in zat....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Heb een PK5 en zit hier met hetzelfde probleem na installatie van Vista's Windows Update Atheros driver. Computer bootte niet meer. (Bleef hangen op het groene lopende balkje bij het opstarten.)

Bij het opnieuw installeren van Vista gaat de installatie altijd goed maar bij het installeren van een netwerk driver (zowel de meegeleverde attansic als vista's atheros driver) gaat de computer weer hangen en heb ik bij de volgende boot weer hetzelfde probleem.

Ga morgen maar eens de CMOS reset proberen... ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderd

Heb even op de ASUS forums zitten zoeken en de oplossing lijkt simpel maar waar:

Als je de Atheros Update hebt geinstalleerd en niet meer kunt booten.
- Powerswitch uitzetten / Stekker eruit
- Stekker erin / Powerswitch aanzetten

Et voila... je lannetje doet het. Na het booten wel natuurlijk de driver deinstalleren en de asus attansic driver terugzetten... anders moet je deze truuk elke keer uithalen.

Laat even weten of het ook voor jullie werkt?

Verwijderd

Ik heb deze oplossing gevonden... wat een probleem zeg.. ik wist niet waar het aan lag. Na een reinstall en de installatie van de lan driver kwam ik erachter dat het de lan driver was. Ben al 2 dagen bezig :S

ik heb deze oplossing gebruikt

Boot to safe-mode
Uninstall network driver
Clear CMOS by removing powerlead and battery for couple of mins
Re-insert battery reconnect power
Boot normaly. Windows found the network drivers and installed them from hard disk. You might need to re-install them manually
Hide that update from windows update so the user can't see it.

Ik had dit trouwens op een Asus P5K SE

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 11:37 ]

Pagina: 1