DVD-rom wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-02 15:33
Hallo,

In mijn oude PC had en een DVD-RW zitten, onder windows XP. Deze werkte prima. Maar nu heb ik een nieuwe computer gekocht, en wilde ik de DVD-RW overzetten in mijn nieuwe computer.
Alleen hij word niet herkend door Windows en ook door de BIOS. De kabels zitten goed, heb hem op Master, Slave, Cable Select en zonder jumper geprobeerd, maar niets werkt. Ook zijn alle drivers goed geïnstalleerd (tenminste, geen gele driehoekjes in apparaatbeheer).

Systeem:

Intel Core 2 Duo
MoBo: ASUS P5N32-E SLI
DVD-RW - een BenQ en een LG (weet van allebei het type nummer niet).
Vista64 Premium

Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen...

Alvast bedankt :)

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
je zegt dat hij in de bios niet herkend wordt, en dat je de kabels wel goed aangesloten hebt? ... dat is vreemd , het kan natuurlijk zijn dat beide stations defect zijn maar ik zou de kabels c.q. jumpers nogmaals controleren

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

XP herkent de DVD sowieso zonder dat deze in het BIOS staat.

Gebruik je soms een nieuwe IDE-kabel? Probeer de oude eens. Zit er een JMicron-controller op? Is deze juist ingesteld? Stroom goed aangesloten?

ARME AOW’er

• Nitramuse
Ja, ik snap het zelf ook nie helemaal. Die stations zijn niet defect, bijwijze van een uur geleden deden ze het nog in mijn oude systeem.

Ik heb de oude en de nieuwe IDE gebruikt, geen van beiden werkt. Wat is een JMircron-controller? Nog nooit van gehoord....En ja, stroom is goed. Lampje knippert, lade kan gewoon open....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

JMicron is een chipset maar die heb jij niet las ik op de website.

Ik ken dit MB zelf niet maar heb zo een vermoeden dat de IDE-instellingen niet juist staan in het BIOS. Ik zou dit met de handleiding naast je toch eens goed nakijken.

ARME AOW’er

• Nitramuse
Dat had ik dus ook al gedaan....kan voor de rest niets instellen...alleen dat hij op auto kan e.d.

Maar ik kijk nu nog even voor de zekerheid...andere suggesties blijven welkom...

EDIT: Nope.... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Nitramuse op 07-10-2007 01:19 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er moet gewoon iets mis zijn met je jumper-instellingen en/of instellingen in je BIOS. Als je één device als master jumpert, de ander op slave, en vervolgens aan de IDE kabel hangt kan er gewoon niets mis gaan. Windows problemen kun je sowieso uitsluiten, aangezien je BIOS de devices al niet herkend.

• Nitramuse
Ok, DVD staat op master, heb hem alleen aangesloten. IDE zit goed vast in het MoBo en ook in de DVD. BIOS ziet nog steeds niets, windows ook niet. In de BIOS kan ik echt weinig doen, alleen maar op auto, off of manual zetten....voor de rest kan ik niets doen met de primary master/slave....

Ik snap t niet meer...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe 's een BIOS reset (als je weet hoe je eea weer in moet stellen!). Wellicht dat er ergens een optie staat die je IDE poort disabled.

• Nitramuse
:D

Thanks Exorcist! Hij stond inderdaad disabled in de bios...kon hem eerst alleen niet vinden :P/

Domme mij :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nitramuse schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:27:
:D

Thanks Exorcist! Hij stond inderdaad disabled in de bios...kon hem eerst alleen niet vinden :P/

Domme mij :)
Nice, en kan gebeuren hé ;)

8)
Pagina: 1