Hulpprogramma verwijderen schadelijke software blokkeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik wil op een aantal computers met Windows XP Professional graag Windows Update ingeschakeld hebben om de computer veilig te houden ivm security patches. Probleem is alleen dat Windows Update met alle macht probeert om het Microsoft Hulpprogramma voor het verwijderen van schadelijke software door mijn strot probeert te duwen, terwijl ik dit absoluut niét op de computer wil hebben. Je kunt heel leuk zeggen dat deze update voortaan genegeerd moet worden, probleem is alleen dat ze elke maand een 'nieuwe' uitbrengen die zich daar niets van aantrekt. Op een nieuwe installatie van Windows betekent dit dus gelijk al de update van oktober, september, augustus, juli, juni, mei en april weigeren. En dit kan ook niet tegelijk, nee, er zit steeds een paar minuten tussen voor de volgende aangekondigd wordt.

Hoe kan ik Windows eens en voor altijd duidelijk maken dat ik dit programma simpelweg niet op de computer wil? Google gaf mij slechts hopen pagina's over problemen met het installeren van dit programma, maar dit wil ik dus juist niet!

Tja

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En waarom wilt ge da stuk software niet hebben?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:17
Als je een server hebt, kun je daar WUS (Windows Update Services) op installeren. Vervolgens kun je bijv. m.b.v. een policy instellen dat je computers volgens de updates van je WUS-server af moeten halen. En in WUS kun je precies instellen welke updates je wilt laten installeren op al je computers.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Snake schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:21:
En waarom wilt ge da stuk software niet hebben?
Omdat ik zelf heel goed in staat ben om schadelijke software de computer niet op te laten komen en/of te verwijderen, en omdat daar andere/betere programma's voor zijn.

@--niels--

Ik heb geen server, het gaat om stand-alone client computers. Ze hangen dus ook niet in hetzelfde netwerk of iets dergelijks...

Ik snap de hele redenatie achter dit systeem niet, ik krijg ook pas updates voor IE7 aangeboden nadat ik IE7 heb geinstalleerd, ik krijg pas .Net framework updates aangeboden nadat ik dit framework heb geïnstalleerd. Waarom is het in dit geval anders?

Tja

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 16:55
Dit stukje software is niet los te blokkeren zonder WUS Server.
Maar ik denk dat je beter even kunt gaan bekijken wat deze software doet. Het is namelijk geen software die blijft draaien, zoals Windows Defender. Na de update wordt het eenmalig uitgevoerd en verwijdert vrij effectief de malware die de afgelopen maand het meest actief is geweest. Bovendien geeft het bij echt belangrijke lekken nog een waarschuwing aan de gebruiker, als een programma gepatched moet worden. (Zoals met GDI).

Het is dus zeker niet iets wat op je computer blijft staan. Bovendien haalt dit stukje software alleen malware weg als dat 100% veilig is. MS kijkt wel link uit. Als er ook maar de kleinste kans is dat er iets mis gaat, gaat het gegarandeerd bij honderden/duizenden mensen fout.

Dus:
- Maakt dit anti-virus/anti-spyware overbodig? Nee
- Blijft dit in het geheugen? Nee

[ Voor 28% gewijzigd door Nijn op 07-10-2007 00:52 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit programaatje kan echt geen kwaad. Ik draai het 1x per maand na de update.

Verwijderd

Ik zie geen probleem van dit stukje software. Gewoon installeren en je zult er helemaal nooit iets van merken. Is het niet toevallig een ander stukje software dat je niet wilt installeren? ;)
Pagina: 1