Toon posts:

Wel draadloze ontvangst, niet via kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een desktop PC waar ik via een kabel vanaf m'n router internet op wil hebben. Met m'n laptop heb ik prima draadloos ontvangst via de router, maar op die desktop PC kan ik niet internetten. Overigens kan ik op die desktop WEL skypen en mail ontvangen vreemd genoeg. 8)7

ISP is dus Chello, verder overal XP draaien en router is een Sitecom WL 535.

Hoe kan ik dit oplossen, want ik word er nu wel behoorlijk gek van.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 11:41

Xof

Ik weet niet of skype direct verbindt met een IP, maar gaat het niet gewoon mis met de DNS op de desktop?

Probeer 72.14.207.99 (=google) eens als adres?

[ Voor 19% gewijzigd door Xof op 07-10-2007 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:07:
Ik weet niet of skype direct verbindt met een IP, maar gaat het niet gewoon mis met de DNS op de desktop?

Probeer 72.14.207.99 (=google) eens als adres?
dat weet ik ook niet, wat zou ik aan de DNS kunnen doen?
overigens had ik vanmiddag wel heel even internet op die desktop, maar daarna spontaan niet meer dus

72.14.207.99 doet helaas ook niks

• Xof

Xof

Nou als 72.14.207.99 ook niet werkt dan ligt het niet aan de DNS.
Kun je wel pingen?

• paella
  • Laatst online: 21:40
Wat bedoel je met "wel intenet"? Is dat alleen web browsen of ook (bijvoorbeeld) MSN, mail, etc?

No production networks were harmed during this posting

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Doet mij denken aan het feit dat je een proxy heb ingesteld bij internet explorer of firefox.

In Internet explorer ga je naar: Extra --> Internetopties --> Tabblad verbindingen --> Lan instellingen
--> In dit scherm moeten alle opties uit staan.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Raar dat je wel kunt Skypen, anders zat ik te denken aan MAC address cloning dat je moet inschakelen op je router.

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 08:09:
Wat bedoel je met "wel intenet"? Is dat alleen web browsen of ook (bijvoorbeeld) MSN, mail, etc?
Edit: Mail haalt'ie WEL binnen via Outlook!. Skype doet het dus ook, MSN kan ik niet testen omdat'ie om een nieuwe versie van MSN vraagt en die kan ik natuurlijk niet downloaden nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:52:
Nou als 72.14.207.99 ook niet werkt dan ligt het niet aan de DNS.
Kun je wel pingen?
Pingen naar de router lukte. Pingen naar Google.com en Bol.com ook, maar naar Sunweb.nl en Nos.nl bijv. weer niet (time out). Erg vreemd.... :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een suggestie...?

• Xof

Xof

Denk dat je nogal een vreemd probleem hebt ;)

Wat je nog even zou kunnen testen is je laptop via de kabel aansluiten (op dezelfde aansluiting waar je pc nu opzit) en kijken of je dan wel kan internetten (draadloos van laptop natuurlijk wel even uitschakelen). Zoja dan ligt het niet aan je router en klopt er iets niet in Windows.

[ Voor 9% gewijzigd door Xof op 07-10-2007 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:15:
Denk dat je nogal een vreemd probleem hebt ;)

Wat je nog even zou kunnen testen is je laptop via de kabel aansluiten (op dezelfde aansluiting waar je pc nu opzit) en kijken of je dan wel kan internetten (draadloos van laptop natuurlijk wel even uitschakelen). Zoja dan ligt het niet aan je router en klopt er iets niet in Windows.
Heb nu de kabel vanaf de router op laptop aangesloten en zoals je ziet, doet hij het. Lijkt dus echt te liggen aan iets op de desktop...?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

yep- het ligt aan je desktop. Het zal ergens in je internet instellingen liggen lijkt me (zoals de geopperde proxy of een verkeerde gateway?)
Wat zegt je ipconfig /all (via CMD) en wat gebeurd er als je firefox installeerd ipv ie? (even op de laptop downloaden en dan via een usb stickje op CD op je computer installeren).
Het lijkt dus voornamelijk met miscrosoft software fout te gaan?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 00:29:
yep- het ligt aan je desktop. Het zal ergens in je internet instellingen liggen lijkt me (zoals de geopperde proxy of een verkeerde gateway?)
Wat zegt je ipconfig /all (via CMD) en wat gebeurd er als je firefox installeerd ipv ie? (even op de laptop downloaden en dan via een usb stickje op CD op je computer installeren).
Het lijkt dus voornamelijk met miscrosoft software fout te gaan?
Heb al geprobeerd via Firefox en IE, geen succes dus.
Ik zal vanavond even ipconfig/all screenshot dumpen

• ik222
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 09:31:
Doet mij denken aan het feit dat je een proxy heb ingesteld bij internet explorer of firefox.

In Internet explorer ga je naar: Extra --> Internetopties --> Tabblad verbindingen --> Lan instellingen
--> In dit scherm moeten alle opties uit staan.
Dit al geprobeerd inmiddels?

• Xof

Xof

ik222 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:11:
[...]

Als Firefox ook niet werkt dan is de kans klein dat er een proxy ingesteld is. (of hij moet het daar ook een keer ingesteld hebben)

• ik222
  • Niet online
Xof schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:13:
[...]

Als Firefox ook niet werkt dan is de kans klein dat er een proxy ingesteld is. (of hij moet het daar ook een keer ingesteld hebben)
Zou zomaar kunnen ik weet dat oude "installatie cd's" van internetproviders automatisch proxy instellingen doen dus als hij die ooit heeft gebruikt zou het kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:11:
[...]

Yep, alles staat uit

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een screenshot van de ipconfig van de desktop:

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/5715/clipboard02bj1.jpg

• Xof

Xof

Ik zie er iig niks vreemds in.. je zou nog kunnen vergelijken met je laptop, maar ik verwacht niet veel verschil.
Ik heb net ook even ipconfig /all gedaan en het enige verschil wat ik met jou data heb (behalve de cijfertjes en namen natuurlijk) is het knooppunttype.. die staat bij mij op hybride. Maar ik heb het idee dat dit meer met de router te maken heeft.

Volgens MS:
B-node (broadcast): Bij b-node wordt gebruikgemaakt van broadcast NetBIOS-naamquery's voor de registratie en omzetting van namen. B-node kent twee belangrijke nadelen: (1) Alle knooppunten in het netwerk worden gestoord door de broadcasts. (2) Routers sturen broadcasts meestal niet door, zodat alleen NetBIOS-namen op het lokale netwerk kunnen worden omgezet.

P-node (peer-peer): Bij p-node wordt voor het omzetten van NetBIOS-namen gebruikgemaakt van een NetBIOS-naamserver (NBNS), zoals een WINS-server. Bij p-node worden geen broadcasts gebruikt, maar worden de query's rechtstreeks naar de naamserver verzonden.

M-node (gemengd): M-node is een combinatie van b-node en p-node. Een m-node functioneert standaard als een b-node. Als een m-node niet in staat is een naam via een broadcast om te zetten, wordt een NBNS geraadpleegd met behulp van p-node.

H-node (hybride): H-node is een combinatie van p-node en b-node. Een h-node functioneert standaard als een p-node. Als een h-node niet in staat is een naam via de NBNS om te zetten, wordt alsnog een broadcast gebruikt om de naam om te zetten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Bergen

Spellingscontroleur

Zit er een firewall op die bekabelde pc? Eens deinstalleren?

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 01:20:
Zit er een firewall op die bekabelde pc? Eens deinstalleren?
Firewall en virusscanner heb ik er laatst helemaal afgegooid, om er zeker van te zijn dat het daar niet aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:36:
Ik zie er iig niks vreemds in.. je zou nog kunnen vergelijken met je laptop, maar ik verwacht niet veel verschil.
Ik heb net ook even ipconfig /all gedaan en het enige verschil wat ik met jou data heb (behalve de cijfertjes en namen natuurlijk) is het knooppunttype.. die staat bij mij op hybride. Maar ik heb het idee dat dit meer met de router te maken heeft.

Volgens MS:

[...]
Hmm, kan ik dit ergens veranderen dan, als het al verschil maakt.

Misschien dat iemand anders nog een tip heeft?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-03 15:44
Probeer eens WinsockFix
(klik op MajorGeeks EU - |France| om te downloaden)

Dit tooltje reset alle instellingen van je Netwerkkaart, kan verder geen kwaad.

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:37:
[...]

Hmm, kan ik dit ergens veranderen dan, als het al verschil maakt.

Misschien dat iemand anders nog een tip heeft?
Tja, als dit mijn probleem zou zijn, dan maakte ik een goede BackUp & instaleerde windows clean. Ik vermoed dat er ergens iets is omgevallen. Uitzoeken wat precies kost vaak erg veel tijd (als het al lukt)....

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Om er zeker van te zijn dat het niet aan de DNS instellingen ligt ook nog even handmatig instellen, misschien geeft je router wat verkeerd door:

212.83.68.130
212.83.68.131

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

Topicstarter
Net Winsockfix laten draaien en na rebooten had ik zowaar internet! Echter, na een paar minuten al niet meer. Dat heb ik dus al eerder meegemaakt: heel ff internet, daarna opeens niet meer, net alsof m'n belminuten op zijn ofzo... 8)7 Dus waarschijnlijk had ik door het rebooten weer ff internet en had het niks te maken met Winsockfix

Verwijderd

Topicstarter
Pavla schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:47:
Om er zeker van te zijn dat het niet aan de DNS instellingen ligt ook nog even handmatig instellen, misschien geeft je router wat verkeerd door:

212.83.68.130
212.83.68.131
Net ingesteld, mocht niet baten....

edit: net de DNS weer op automatisch gezet en ik heb internet! Even kijken hoe lang dit nu weer duurt...

bingo: geen internet meer na ca. 3 minuten :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 21:43 ]

• paella
Kan je dat ook reproduceren als je wisselt van DNS instelling?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-03 18:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik denk dat je dhcp server gewoon een probleem heeft, ergo je router ...

ik zou eens eerst die router resetten en dan helemaal je netwerk opnieuw configureren !

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:11:
Kan je dat ook reproduceren als je wisselt van DNS instelling?
Yep

net weer gedaan en wederom internet, wat waarschijnlijk over een paar minuten weer voorbij is...

• paella
Dat is een start om het op te lossen, wees blij :).

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 07:28:
Dat is een start om het op te lossen, wees blij :).
Is inderdaad een aanknopingspunt, ja.

Maar wat denk jij dat het is, dan?

• paella
hierop valt wel te googlen toch?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Om een of andere reden krijg je van je DHCP een verkeerd DNS adres door, lijkt het (namelijk dat van je router, die geen DNS is). Dan zal 'ie niet veel meer doen inderdaad.

• TiMMaY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Probeer ff om handmatig de dns servers in te stellen op:

194.151.228.18
194.151.228.34

Als het dan nog niet lukt dan probeer ik het nog wel een keer op te lossen, maar dan voordat we gaan stappen, en niet er na. :) Misschien dat ik dan wel op heldere ideeen kom! :z

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:19

franssie

Save the albatross

TiMMaY schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:22:

194.151.228.18
194.151.228.34

Als het dan nog niet lukt dan probeer ik het nog wel een keer op te lossen, maar dan voordat we gaan stappen, en niet er na. :) Misschien dat ik dan wel op heldere ideeen kom! :z
Pavla had dat ook al geopperd en is (dus) al getest.

Werkt je netwerk kaart overigens full duplex of half? Weet niet meer precies maar dar heb ik eens gedonder mee gehad met een realtek.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

probeer s al je services uit te schakelen in msconfig
kijk of je dan wel verbinding hebt.
vast een stukje software die alles blokkeerd

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:48:
probeer s al je services uit te schakelen in msconfig
kijk of je dan wel verbinding hebt.
vast een stukje software die alles blokkeerd
Dat lijkt me niet zo slim, want dan krijg je sowieso geen verbinding ;)
Staan wel een paar belangrijke services bij.

Bijv. een DNS client.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb het idee dat er spy/adware op de pc zit elke paar minuten intern de DNS-configuratie omgooit naar zijn eigen, en dat die DNS uit de lucht is, waardoor jouw internet wegvalt.

Als het mijn pc was, had ik Windows er opnieuw opgezet. Kost een paar uurtjes met alle updates/software installaties, maar dan weet je zeker dat het is opgelost en dat je pc weer vrij is van crap.

• paella
Die spy/adware heeft dan weinig zin als er geen internet meer is... Dus ik zoek het daar niet (meteen).

Verwijderd

Topicstarter
TiMMaY schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:22:

194.151.228.18
194.151.228.34

Net ingesteld: Skype en mail verzenden en ophalen met Outlook doet het dan nog gewoon, maar geen internet :|

en wat ook raar is: ik krijg nu sinds een paar dagen af en toe een pop-up op de desktop met de volgende tekst:

De modem(of een ander verbindingsapparaat) is reeds in gebruik of is niet correct geconfigureerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 22:10 ]

Verwijderd

ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. en dankzij de tip van een van jullie ( winsockfix) lukt browsen via de kabelverbinding nu wel.ik zou deheer Owen willen adviseren tenminste dit te doen en wel de reg te backuppen...veel suc6...oh ja ik heb internetplusbellen ...en draaloos internetten lukt prima de gehele dag...en de reset van mijn experia box had niet geholpen ....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 22:23:
ik heb vandaag hetzelfde probleem gehad. en dankzij de tip van een van jullie ( winsockfix) lukt browsen via de kabelverbinding nu wel.ik zou deheer Owen willen adviseren tenminste dit te doen en wel de reg te backuppen...veel suc6...oh ja ik heb internetplusbellen ...en draaloos internetten lukt prima de gehele dag...en de reset van mijn experia box had niet geholpen ....
Winsockfix had ik al gedaan, maar leverde helaas niks op.

Verwijderd

ik heb gemerkt, dat ik nu wel beter kan browsen dan vanmorgen, maar het gaat niet altijd van harte ( links die niet gelijk gevolgd worden e.d.) ik kijk het 1 dag aan, als het zo blijft, laat ik de Experiabox vervangen door KPN.suc6 met jou probleempje...

Verwijderd

ik heb systeem herstel gedaan en nu lijkt alles wel gewoon te werken.Misschien een progje, die de boel ophield??? Ik ben erg secuur, maar ook ik kan niet alle progjes in de gaten houden.suc7 verder ...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:07

lier

MikroTik nerd

paella schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:41:
Die spy/adware heeft dan weinig zin als er geen internet meer is... Dus ik zoek het daar niet (meteen).
Jammer, want Internet doet het prima, hij kan alleen niet meer browsen...
Ik zou maar eens heel snel een scan uit gaan voeren want op basis van de info die je geeft lijkt mij een flinke scan de beste aanpak op dit moment.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-03 15:13

RvL

Heb je al eens geprobeerd om een statisch IP adres met bijbehorende gateway en DNS-server van de router (dus niet van een provider).

Heb het wel eens gehad dat het om een of andere vage reden via DHCP niet wilde werken en statisch wel.

Je vult dan een IP adres in de juiste range in. Screenshot vorige pagina wijst naar 192.168.0.101, stel maar eens iets in in de zin van 192.168.0.199 of zoiets.
Gateway is 192.168.0.1, evenals DNS (volgens screenshot vorige pagina dan).

Het is natuurlijk het proberen waard. Nogmaals het heeft mij wel eens de oplossing gebracht. Neemt niet weg dat er toch ergens iets verkeerd zit.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1