Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DHTML] Menu invoegen in tabel?

Pagina: 1
Acties:

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb samen met een vriend (heeft de layout gemaakt) een site gemaakt voor een kameraad van ons.
Site is http://www.semtexx.nl
Er staan twee (dhtml)menu's in, één voor de site navigatie en één menu is voor de chiptuning.
Elke keer als er wat veranderd moet ik de menu's op alle pagina's aanpassen.
We hebben het hier over een branche waarin veel veranderd, andere auto's die erbij komen en andere die van de site af moeten, uit het menu. Het zijn zo'n 140 pagina's die aangepast moeten worden.
Is er een manier om het menu één keer aan te passen en het dan in alle pagina's weer te laten geven in de juiste tabel. Net zoals bij een css stylesheet, @import of zoiets? Het zou echt heel veel werk schelen als iemand een oplossing heeft. Alvast bedankt voor de moeite.

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Ooit gehoord van php :)

Is die site gemaakt in 1997 :? Dhtml was toen nog het modewoordje iig :X

Zonder php kan je trouwens gewoon die menu`s in een js bestand zetten en gewoon includen in elke pagina. Dat kan gewoon met een script tag.

[ Voor 41% gewijzigd door disjfa op 06-10-2007 23:15 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2023

hobbeldebobbel

tjop tjop

Hier loont het zeer zeker de moeite om al je gegevens in een database te zetten en jezelf in te lezen in php en mysql!
Juist het dynamisch weergeven en vooral wijzigen van gegevens is het voordeel ervan.
Als je dat niet wil, dan kan je met
code:
1
<script type='text/javascript' src='link/naar/menu.js'></script>

dit includen
alhoewel ik niet weet hoe je script opgebouwd is.

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Je zou eens kunnen kijken naar kant en klare cms systemen. Dat neemt in zo'n situatie een hoop ellende weg. Denk bijvoorbeeld aan Joomla, Typo3, Drupal, DotNetNuke...

• Proxar
  • Niet online
PHP is echt super en ben al bezig me daar een beetje wegwijs in te maken, de site van die kameraad moest echt snel online en ik had dus geen tijd om ook maar na te denken om deze in PHP te maken, daar moet ik echt nog te veel voor leren over PHP. Wel een webshop voor iemand gemaakt, maar dat is allemaal kant en klaar (OSCommerce). Enige wat je moet aanpassen en toevoegen zijn modules, dat is meer knip en plak werk en het één en ander goed lezen.

Ik ga eens proberen om het menu in z'n geheel in een JS bestand te zetten, bedankt voor de reacties.

CMS ben ik mee bezig voor een andere site, mocht het daar goed gaan kan ik dat voor Semtexx ook gebruiken.

• Proxar
  • Niet online
In JS werkt het super. Menu opgeslagen in een .js bestand en laten linken hiernaar zoals hierboven beschreven en doet het perfect in Firefox en in IE. http://www.semtexx.nl/blank.html

Bedankt, dit scheelt me in de toekomst al een hele hoop werk. Nu verder werken aan PHP.

[ Voor 8% gewijzigd door Proxar op 07-10-2007 10:08 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een nadeel is dat zoekmachines je site niet kunnen indexeren als de navigatie in een extern javascriptbestand staat. Die hele rits meta keywords doet vermoeden dat je graag gevonden wil worden (helaas doen meta keywords niet zoveel)

[ Voor 5% gewijzigd door Blaise op 07-10-2007 15:43 ]

Pagina: 1