[MacBook] Start niet meer op na firmware update*

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb net een hele berg updates laten uivoeren door apple, including een firmwar update. Hiervoor moest ik shutdownen, en de powerknop indrukken tot de LED ging knipperen en dan rustig wachten. Dat heb ik ook gedaan. Echter de dan beschreven dingen zijn nergens te zien: Apple logo en progress bar... 'T ding reboote dan vanzelf, waarna ik OSX niet meer gestart krijg, ook niet in single user mode... Opnieuw dit geintje proberen werkt ook niet. Het scherm van het macbook doet helemaal niets meer, en het externe scherm kan ik zover krijgen dat het blauw laat zien, en soms ziet het er zwart uit met veel artifacts, en ik kan dan zelfs met de muis dingen doen, echter is er geen touw aan vast te knopen.

Ik denk dus dat er iets mis is gegaan met het updaten van de firmware :'( De vraag is: kan ik dit zelf nog op de een of andere manier herstellen? Ik heb er geen zin in dat het ding wekenlang weg is om gemaakt te worden...

Edit: Ik heb net dit geintje gevonden: http://www.apple.com/supp...mwarerestorationcd14.html, hoop dat het werkt...

Edit2: Dit heeft gelukkig gewerkt :) grote dank aan Apple voor deze disk ;) Dit topic kan dienen als future reference, mischien met een handigere titel ofzo: "kapote firmware herstellen" ofzo :?

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 06-10-2007 22:00 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Wat ik dus freaky vindt is dat ik het een paar dagen geleden precies hetzelfde had.
Na die nieuwe firmware update, hij reboote wel maar installeerde de firmware niet, nadat ik de aan-uit knop ingedrukt hield was alles weer normaal,....zoverre dat ik wel elke keer dat ik opstarte het firmware instructie venster kreeg, maar goed dat heb ik toen maar uit gezet.
Ik denk gewoon dat die firmware gewoon vol bugs zit oid?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Heb je wel de instructies gelezen? Je dient de powerknop ingedrukt te laten tot het LED'je gaat knipperen. Dan hoor je een piep, dan het opstartgeluid, en dan zie je op het werk het apple logo en een progress bar.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel even uitgebreid om het eenvoudiger terug te vinden :)

Overigens is de EFI firmware update een van de dingen die relatief vaak fout gaan. Je kunt ze niet zomaar blind installeren en dat is waar het vaak fout gaat. Gelukkig is er de Firmware Restoration CD, maar ik heb het ook wel 'ns meegemaakt dat een MacBook tijdens het restoren uitvalt (dat was een eerste generatie met het Random Shutdown Syndrome). In dat geval zit er weinig anders op dan 'm naar Apple op te sturen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/