Beste Intel BX chipset 133 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Topicstarter
Ik heb al heel hard gezocht in de search, maar kon steeds niet de juiste "woorden" vinden, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Ik vroeg me dus af welke moederbord nu ik het beste kan kopen.

Ik heb namelijk een PIII proc. Intel 815 lijkt me niet zovee, dus ben ik van plan om een BX chipset te kopen, maar die wel 133 fsb ondersteunt

:)

heb ik niet meer :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Abit BX133(-RAID) is het enige BX moederbord dat echt gemaakt is voor 133mhz geloof ik.

Verwijderd

wat is het bezwaar van de intel 815EP chipset?

Verwijderd

Je moet vooral kijken of je een AGP kaart hebt die 89 Mhz AGP bus aankan. Sommige kunnen dit niet.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb nu een asus CUSL-2C (dus de 815EP) chipset na jaren BX en het bevalt prima !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

er zijn meerdere MB's die 133fsb ondersteunen, maar de BX is niet gemaakt om op 133 te lopen. het gaat wel(zelfs tot 150),maar je bussen krijgen snelheden die ze niet altijd lekker vinden.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
Niet dat ik geen I815 wilt, maar ik heb gehoord dat ze vrij prijzig zijn, bovendien zijn ongeveer evensnel, dus lijkt me BX wat beter :)
maar natuurlijk, ik heb niks tegen I815, als er idd een goeie is, dan wil ik ben ik bereid om dat te kopen ..

Verwijderd

Ik draai de msi bx master, draait goed op 133 mhz!

Verwijderd

uh.. je gaat toch nou niet meer een bx kopen zeker??

Tuurlijk zijn ze goedkoop maar dat is een asus p5a ook. Vorige generatie dus oud dus "overbodig"

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
mmmm, misschien heb je wel gelijk, mijn systeempje is eigenlijk nog wel up to date :)

Dan maar ff een goeie I815 zoeken, suggesties :)

Ik denk nu zelf aan die Asus I815 :)

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik heb zelf de asus cubx...jammer genoeg niet echt te overclocken..maar wel super stabiel..

Verwijderd

jesus, laat je je zo makkuluk omlullen ;): Ik zou zeggen; ga voor de abit BX133. De bx chip is nu lekker doorontwikkeld, zodat jij als consument een goed product heb! Verder komt het abit-bordje goed uit vele testen. Zeker als je wilt gaan o/cen >:)

Je kan het zo zien, wat de Be6-II voor de slot ééns heeft gedaan doet de BX133 voor de sockets

Aju Leon

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

De bx chip is nu lekker doorontwikkeld, zodat jij als consument een goed product heb!
Hij is echter ook aan het eind van zijn levenscyclus, i815 is de nieuwe generatie...

i815 biedt echte 133MHz FSB ondersteuning, het onafhankelijk instellen van de Front Side Bus en de Memory clock, meer USB root hubs en vele andere voordelen...

i815 biedt een memory performance bijna gelijk is aan de BX chipset, op sommige onderdelen overtreft hij hem. Met een paar tweaks en BIOS updates over de jaren zal hij BX makkelijk voorbijstreven.

De Asus CUSL2 bijvoorbeeld is een prachtig board met een grote stabiliteit en zeer goede performance. Daarnaat zijn er tweakopties te over en biedt hij ondersteuning voor 7 USB poorten. Hij is te krijgen met en zonder on-board video, evenals on-board audio.

Ik snap niet waarom mensen nog een BX board prefereren boven i815...

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
BX chipset heeft gewoon nog een ontzettende goeie naam :)

Terwijl I815 in het begin toen ie werd uitgebracht een min of meer negatieve naam had.

Het is denk ik wel een goeie board na een paar maanden :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Asus P3B-F? Maar ik zou toch voor de i815 gaan als ik jou was (CUSL2-C of zo), niks mis mee, tenzij je meer dan 512MB wil gaan gebruiken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Deze is ook heel goed!:Chaintech CT-6BJM.
Heb ik nl ook en werk goed. *The Terryman* vind dit een goed plakje!:)

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
mmmm bedankt voor de info, ik kijk dan wel voor een I815 chipsetje :)

Gebruik denk ik max. 512 Ram :)
en moet wel goed opletten dat de mobo'tje die ik koop geen onboard sound + video heeft.

• 8-Track

8-Track

en moet wel goed opletten dat de mobo'tje die ik koop geen onboard sound + video heeft
De Asus CUSL2-C...

Verwijderd

Hmmm...je kan nog steeds beter een BX bord nemen, is nog steeds sneller dan een I815...en zonder onboard geluid en video

Voordeel I815
- 1/2 AGP divider
- AGP 4x (niet dat dat veel uitmaakt)

Voordeel BX
- Stabieler
- Sneller
- Goedkoper
- Geen onboard troep!

Neem een Asus P3B-F of Abit BX133, zijn de beste.

• 8-Track

8-Track

Voordeel i815:
- 1/2 AGP divider
- AGP 4x (niet dat dat veel uitmaakt)
Verder nog:
- AGP Pro slot
- FSB en Memory clock onafhanelijk in te stellen
- FSB kun je met stappen van 1MHz te veranderen
- Standaard ATA100
- 7 USB poorten (5 standaard, 2 optioneel)
- 6 PCI sloten
- Geen legacy ISA shit (ik vind dat een voordeel)

Voordeel BX:
- Stabieler
i815 is niet minder stabiel dan BX, lees de reviews maar na
- Sneller
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/aband/got/scores.GIF
da's wel erg marginaal... Scores van Anandtech
- Goedkoper
klopt
- Geen onboard troep!
i815EP heeft geen on-board troep, de keus is aan jou.

Verwijderd

De P3B-F loopt zonder problemen op 133 MHz, je moet alleen geen kaarten hebben die gevoelig zijn voor hogere frequenties.
Verder is het echt een super stabiel bordje!:)

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Topicstarter
mmmmm........denk denk denk, persoonlijk ben ik altijd voor de nieuwste dingen, dus een I815 is natuurlijk ideaal. :)
tjah, dis wel een dillema ;)
Even er goed over nadenken :)

Want de reden dat ik een nieuwe mobo wilt is omdat ik mijn syteempje graat op 133 mhz wilt laten draaien.
Ik heb nu een PIII 700 (7x 100), maar wilt 'm graag op (7x133) hebben.
Na veel gepruts en getweak kwam de mijne niet verder dan (7 x 112) vond het een erg lage resultaat, dus d8 ik met een nieuwe zal ik er meer van profiteren, tenminte dat hoop ik :)

Verwijderd

Als je UltraDMA 100 en AGP 4x wilt dan moet je de 815EP kiezen, anders kies je de BX met kans dat je AGP kaart eerder sterft (hogere AGP klok) en UltraDMA 33 als je geen RAID controller hebt.

Verwijderd

BX chipset is een van de beste chipset ontwikkelt door intel

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Niet verder laten beinvloeden hoor...die Asus CUSL2(-C) zijn er goed. Ik heb een zonder C (dus met onboard video meuk) en een vriend van me heeft de met -C (zonder meuk en zonder AGP Pro).

Mooie borden. Bij mij loopt alles stabiel op de 156 MHz FSB. Ook op de 160 wilde het lekker. Let wel met een Cumine EB CPU!!! Voorbij de 156MHz moet het Mushkin geheugen worden teruggeschroeft tot Cas3. Dus een rete stabiel bord met hogere FSB instellingen!!!! Er voor gaan dus!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op maandag 12 februari 2001 18:31 schreef whitehouse het volgende:
ik heb zelf de asus cubx...jammer genoeg niet echt te overclocken..maar wel super stabiel..
Ik heb zelf ook een cubx en die dingen zijn perfect over te klokken ik had mijn p3-650 gewoon op 910 lopen hoger kon mijn geheugen niet aan(100 mhz) en ik haal standaard bij 3dmark 4300 met een geforce 256:)
Pagina: 1