xp installatie ziet mijn ata raid array niet.

Pagina: 1
Acties:

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Zoals in de titel staat probeer ik windows xp te installeren op een k8v SE deluxe met een array van 2 IDE harde schijven van elk 8 gig. (afkomstig van xbox spelcomputers, ze zijn redelijk nieuw/snel)
Nu weet ik dat je bij het installeren even op f6 moet drukken en zo via diskette de raid drivers installeren.
Het probleem is dat ik deze drivers nergens kan vinden. Een originele driver cd had ik er niet bij. (ex rma product) Op de asus site staat ook wel een driver diskette, maar die is alleen voor het via-controller gebeuren, en deze ata raid is geloof ik op een promise controller.

Is er iemand die weet waar ik de benodigde diskette kan vinden?
Zelf heb ik vrij weinig kunnen vinden. (niets wat werkte tot zover)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:43

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-05 21:12
Xbox hds
moet je eerst unlocken voordat je ze in een pc kunt gebruiken.

http://www.xbox-scene.com/articles/pc-hdd.php

• warcow
Is dat niet de sata versie?
Ik heb die voor ata raid nodig, en volgens mij ook aardig lastiger te vinden....
(sata raid arrays heb ik wel vaker mee gewerkt, ata nog nooit..)

• warcow
binbero schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:47:
Xbox hds
moet je eerst unlocken voordat je ze in een pc kunt gebruiken.

http://www.xbox-scene.com/articles/pc-hdd.php
Weet ik, is al gebeurd, de array is ook al aangemaakt. (wat anders al niet eens zou lukken waarschijnlijk)

edit: sorry voor de dubbelpost...

edit: Die link van hierboven naar die google pagina heeft geholpen. Ik zie nu al mijn raid staan bij het installatie proces. :)
Waarschijnlijk opgelost dus. \o/

Uiteindelijk blijft de installatie nu vastlopen op het installatie voltooien (laatste 5 minuten). Ik hoor (1 van de) harde schijven steeds uitvallen en weer aangaan, en ik krijg uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt meldingen.
Ik vermoed de driver of controller, want die harde schijven zijn goed. Voor de zekerheid zal ik het morgen ofzo nog eens proberen met wat andere schijven.

[ Voor 48% gewijzigd door warcow op 07-10-2007 00:07 ]