Asus M2A-VM probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maxx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-03-2025

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe config voor een familie lid bestelt/binnengekregen,

Asus M2A-VM
AMD Sempron 64 3200+ AM2
PQI Memory 512 MB DDR2

Sweex kastje/voeding
Hitachi HDD
Nec brander

Het MoBo geeft wel een ledje aan, (standby led) maar hij start niet op, de stekkertjes heb ik allemaal getripple check, dus alles zou gewoon goed moeten zijn.

Mijn vraag is zijn er mensen met eventuele oplossingen (heb GoT en Google ff door gespit maar niks echt nuttigs tegen gekomen). Of is dit een typisch gevalletje van DoA en moet ik gewoon een nieuwe gaan halen?

(owja ik heb ook mijn eigen geheugen (Corsair) 1 GiG er ook in gehad, dus het lig niet aan het geheugen, aangezien ik toen ook niet kon booten)
(Bios/Cmos zijn al gereset)

Het hele systeem doet dus niks! Alleen het mobo ledje brand als ik de stekker in de voeding stop.

edit:
Grr topic titel verkeerd :( had er nog error/doa oid bij moeten zetten :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Maxx op 06-10-2007 21:06 ]

TheMaxximum of your life!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:01

BoAC

Memento mori

Heb je al een bios-reset uitgevoerd? Hetzelfde probleem wat jij beschrijft heb ik met een reset van de bios al eens opgelost.

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Ja dat heb ik inderdaad al gedaan.

Verwijderd

Misschien ligt het aan de power-knop of de aansluiting op het moederbord. Check voor de zekerheid nog eens de aansluiting van het kabeltje op het mobo of probeer het moederbord in een andere kast te steken.

• Maxx

Maxx

Live, to the Maxx!

Topicstarter
Gemaakt heeft*

Lag dus aan mij zelf, hoe het precies zat weet ik niet maar het mobo maakte kortsluting. Ik heb em er uit gehad om te testen of het aan de voeding lag, (niet dus) en daarna werkte hij weer goed (alles dus).
Bedankt voor de tips. En voor het nageslacht, let goed op dat je mobo nergens contact maakt. (al kon ik zelf ook niet verzinnen waar dat geweest moet zijn)