engelbertus schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:49:
sub7 in het register kan ook gewoon toeval zijn. als dat het enige is dat op de pc staat dat in de verte op sub7 lijkt is het inderdaad twijfelachtig of dat wel op de pc staat.
dus er is in dat geval geen sprake van sub7 en een waarschuwing van een firewall of antivirus tool kan natuurlijk om meerdere redenen worden getrioggerd.
diir sub7 is er du sniemand mee die ergens poort 27374 durft te gebruiken, en zodra dat wel gebeurt is het dan slim mom dan meteen een larm te laten afgaan, terwijl dat niet perse ook daadwerkelijk om sub7 gaat
dat msn met slechts 2 poorten werkt ben ik het ook niet mee eens.
het is wel noodzakelijk, maar daarna kan de ene msn met de andere onderhandelen welke poorten( binnen een beriek) er vervolgens gaan owrden gebruikt voor transfers etc.
een programma dat een buzzer stuurt hoeft volgens mij alleen maar eebn bericht te sturen naar de poort waar sn op luistert, maar schrijft niet voor dat dat buzzerverzoek vanaf een bepaalde poort verzonden moet worden.
als daarvoor beijvorbeeld 27374 wordt gebruikt, dan gaat er een alarm. en wel bij de verzender, en niet bij de ontvanger
de kans dat een 14 jarige sub7 na een progsel in vb , meteen in een keer met succes aan programma toevoegt is ook al appart, o het moet wel heeeel erg eenvoudig zijn om dat te doen?
nou ja enige kennis zal er wel zijn bij die 14 jarige, anders programmeer je nietzomaar ff een programma voor die buzzers neem ik aan.
ook al is het programma er niet meer, de vb code is er waarschijnlijk nog wel ? als je dat bestand nu nog eens makt en verstuurd en de virus/firewall slaan dan geen alarm dan is duidelijk dat er de vorige keer toch iets extras is meegeonden.
(wel ff checken dat er niet een regel is toegevoegd aan de firewall, over dat programma, warin het gebruik al is toegestaan bijvoorbeeld, want dat gaat er geen alarm af.
mijn zoon zegt dus dat hij voor zijn progamma deze poort gebruikt. om toestemming te krijgen om het progamma te gebruiken. ik ben er van overtuigd dat hij onschuldig is mede doordat hij precies het zelfde progje maakt en ja het is misschien naief maar ik ken mijn zoon. ik plaats het script wat hij heeft gemaakt ;
Private Sub Form_Load()
Winsock1.RemoteHost = "127.0.0.1"
Winsock1.RemotePort = 27374
Winsock1.Connect
End Sub
Private Sub Timer1_Timer()
Winsock1.SendData "validate|Msn Unlimetid Buzzers"
Timer1.Enabled = False
End Sub
Private Sub Winsock1_Connect()
MsgBox "Server found busy to validate", vbInformation, "Succes"
Timer1.Enabled = True
End Sub
Private Sub Winsock1_Error(ByVal Number As Integer, Description As String, ByVal Scode As Long, ByVal Source As String, ByVal HelpFile As String, ByVal HelpContext As Long, CancelDisplay As Boolean)
MsgBox "Can't connect to the server server, possible offline", vbCritical, "Error"
End
End Sub
Private Sub Winsock1_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)
On Error Resume Next
Dim dat As String
Winsock1.GetData dat, vbString
If LCase(Mid(dat, 1, 2)) = "ok" Then
MsgBox "You can use the program now", vbInformation, "Succes"
Form2.Show
Unload Me
Exit Sub
End If
If LCase(Mid(dat, 1, 5)) = "notok" Then
MsgBox "You can't use the program try later again", vbCritical, "Failed"
End