Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met seriele communicatie pc <-->mobiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pasgeleden een s35i gekocht speciaal om deze aan te sturen met "AT commands". Hiervoor heb ik een serieel kabeltje voor e3,- bij een winkel gekocht en het zaakje aangesloten. Met hyperterminal en putty kan ik communiceren met de telefoon maar zodra het programma verbinding heeft met de telefoon gaat deze elke 10 seconden opnieuwe het orange netwerk opzoeken om de een of andere reden. Als ik het programma afsluit en de kabel in de mobiel laat houd dit op. Ook als ik via IR communiceer met at commands werkt alles correct (wel eeeeeeeeeeeerg langzaam) en gaat de telefoon niet om de 10 seconden opnieuw verbinding zoeken. Heeft iemand een idee hoe dit kan of hoe dit is te verhelpen?

Signaal sterkte is hardstikke goed en het is steeds rond de 10 seconden. Ook heb ik geporbeerd om achterelkaar commando's te sturen omdat het op een soort van timer leek maar dan krijg ik nog steeds om de 10 seconden in het beeld beeld v/h mobieltje te zien dat de telefoon opnieuw een netwerk verbinding (met een telco dus!) zoekt.

(voor de duidelijkheid.. ik heb hier over de verbinding tussen de mobiel en een telco, niet over internet ofzo)

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Hum .. rot, ik kan alleen mijn eigen ervaringen delen met een m35i. Daar had ik geen enkel probleem met de verbinding tijdens het versturen van at-commands, ik heb er nu standaard een aan mijn linux webserver hangen en kan daarmee sms versturen en ontvangen. Het heeft wel even geduurd voordat ik de juiste instellingen had voor hyperterminal.
Ik had trouwens T-mobile, misschien dat je een een andere telco kunt proberen.

/edit: Linux prog is trouwens scmxx

[ Voor 8% gewijzigd door Scout77 op 07-10-2007 23:29 ]

Lekker belangrijk

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het ook wel en ik kan via at-commands ook sms-jes versturen, maar het valt mij op dat het scherm steeds laat zien:"Zoeken naar een netwerk" en dat dit om de 10 seconden gebeurt. Heb jij hier dus geen last van? Het is ook nog niet direct een ramp oid, maar het lijkt mij dat er dan toch iets fout gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met "jouw" programma werkt het wel prima :). zal dus wel liggen aan (de instellingen van) putty en hyperterminal.