Twee branders worden als een herkent???

Pagina: 1
Acties:

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 19:15
Het moeilijke bij problemen is de juiste oplossing te vinden. En de juiste zoekopdracht te definiëren zodat je vindt wat zoekt. Maar helaas het wil maar niet lukken hetgeen te vinden wat ik zoek. Zodoende mijn vraag:

Omdat mijn twee DVD branders niet meer branden (Pioneer DVR 106 en DVR 109) Heb ik een twee nieuwe gekocht allebei Pioneer DVR 112D. Dus, twee oude eruit en twee nieuwe erin. Blijkt mijn PC deze twee niet als apart te zien. Er komt een partitie J en als je via RMK, eject kies, gaan ze allebei openen. Dat duidt erop dat er iets niet klopt.

Kast open en uitproberen of BIOS beide wel ziet. Maar helaas niet. Ik ben 1.5 uur bezig geweest. Connectoren erop en eraf en opnieuw opstarten. Maar wat ik ook deed, in alle gevallen werden beide individueel wel gezien. Maar beide samen, no way.

Ze doen het allebei. Opstarten met de een en een CD grabben lukt en opstarten met de andere (bovendien op de andere connectoren) en een CD grabben lukte ook. Dus individueel werken ze beide. Maar samen wil nog niet lukken. Denk, denk en nog eens denken. Dan maar een topic op het www. Mogelijk kan iemand mij verder helpen. Misschien ben ik niet de enige.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Master/slave?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• chocka
In beide gevallen blijft de BIOS deze zien als Secondary IDE Master. En zodra ik ze beide aansluit blijft de BOIS bij Secondary IDE Master, maar ziet dan niet beide???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe ziet het eruit in de apparaatbeheer en de schijfbeheer?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Heb je d'r 1 op master en 1 op slave staan?

• chocka
Nijn schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:53:
Heb je d'r 1 op master en 1 op slave staan?
Ergens gaat mij een lampje branden. Op beide zit (hoe zal ik zeggen) een plugje voor de jumper. Beide zit verticaal helemaal rechts. Maar hoe zet ik de een dan zo (dat "plugje") dat deze als slave wordt gezien.???

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

chocka schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

Ergens gaat mij een lampje branden. Op beide zit (hoe zal ik zeggen) een plugje voor de jumper. Beide zit verticaal helemaal rechts. Maar hoe zet ik de een dan zo (dat "plugje") dat deze als slave wordt gezien.???
Onderop je brander zal een sticker met uitleg staan. Gewoon die volgen dus en een van de twee op slave zetten.

-- Edit: ik had natuurlijk bovenop moeten zeggen, maar goed als je je brander eens goed bekijkt staat er altijd wel ergens de info over de master/slave settings

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 06-10-2007 21:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• chocka
Stom natuurlijk. Hoe had ik het over het hoofd kunnen zien. Stom. Maar btw er zit geen sticker onder. En ik ben al aan het zoeken op op google hoe "dat plugje"moet zetten zodat deze wordt gezien als slave, maar kan niet direct iets goeds vinden wat mij verder helpt. PS in de handleiding staat ook niets

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk goed, aan de buitenkant staat in het ijzer geponst of op een sticker ergens de config van M(aster), S(lave) en CS (Cable Select).

En anders gewoon proberen :P

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bij de Pioneer DVR-112 zit de sticker bovenaan ;)

Uiterst rechts is Master, de jumper ernaast is voor Slave.

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/twister336/masterslave.gif

[ Voor 25% gewijzigd door Twister336 op 06-10-2007 22:07 ]

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Achterop staan meestal de letters S M en CS

• chocka
Twister336 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:43:
Bij de Pioneer DVR-112 zit de sticker bovenaan ;)

Uiterst rechts is Master, de jumper ernaast is voor Slave.

Zo dus:
[afbeelding]
Idd bovenop met linksonderin een plekje waar master/slave en CB staan vermeld. Maar raar dat de BIOS nu wel het verschil ziet, maar Windows nog niet. Terwijl als ik Nero info tool draai er wel twee afzaonderlijke branders te vinden zijn??? Heb intussen beiden branders al geflasht naar nieuwere versie incluis opnieuw opstarten. En ondanks dat laat explorer geen twee branders zien???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht moet je Windows ff wakkerschudden en de tweede brander opnieuw toewijzen. Dat kun je in de schijfbeheer doen.

• Twister336
  • Niet online
Toont InfoTool ook twee verschillende drive letters?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
Houdt er ook ff rekening mee, dat de master aan het einde van de ide kabel hoort te zitten, en de slave op de middelste connector.

• Twister336
  • Niet online
Dat maakt dus helemaal niets uit.

• chocka
Ik wil iedereen bedanken voor hun reactie. Na drie keer herstarten heeft "Bill"de twee branders willen herkennen en zij beide een letter gegeven. Nogmaals bedankt. En MEA CULPA voor mijn domme fout, Achteraf gezien had ik beter moeten weten. Stom. stom, stom...... Maar toch dankzij jullie hulp ben ik weer gekomen. Bedankt _/-\o_

TOPIC CLOSED.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
For the record: Het maakt wel uit als je gebruik maakt van slechts 1 drive. Het zal heus wel werken, maar er ontstaan meer data-fouten die weer opgelost moeten worden dus komt de snelheid niet ten goede. Master dus altijd aan het einde van de kabel.
Pagina: 1