[Ubuntu Gutsy] Laptop boot langzaam met scherm dicht

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb sinds kort een extern scherm, en gebruik mijn laptop nu dus icm met dit scherm. Alleen moet ik tijdens het booten de klep openlaten, als ik dat namelijk niet doe, dan start ie heel langzaam op.. Ik heb het ubuntu splash screen uitstaan, en achter de meldingen die dan verschijnen verschijnt dus steeds [OK], als ik het scherm dicht heb dan lijkt ie niet verder te gaan, maar als ik em dan iets optil gaat ie ineens weer verder.

Het gaat om een Acer Aspire 3680 met een Celeron M410, 1,5 GB RAM
Ik draai Ubuntu Gutsy Gibbon Beta, maar het probleem was er ook al met Feisty, alleen had ik dus toen nog geen scherm, en was het geen probleem.

Iemand enig idee?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als je op start met het scherm dicht en daarna je logfiles bekijkt ???
Verder mis ik een beetje de acties die je al genomen hebt om het uit te zoeken (google :? )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Logfiles geven niks aan. Ik denk dat het iets met ACPI te maken heeft, maar aangezien ik pas net met Linux begonnen ben, weet ik er nog niet alles van af.

Google heb ik uiteraard al afgezocht, anders zou ik hier geen topic openen. Daarvoor had ik al een topic geopend op ubuntuforums, maar ik hoopte dat er hier misschien wat meer expertise aanwezig was.
Enige relevante link op google was dan ook mijn eigen post op dat forum.

Update:
Gisteravond hele avond mee bezig geweest:

booten met acpi uit geeft geen probleem -> probleem ligt dus aan de ACPI

Onderzoeken van acpid log geeft aan de de lid switch constant een event genereerd.
Lijkt dus op dit probleem:
http://mindspill.net/comp...ts-and-100-cpu-usage.html
m.u.v de 100% CPU usage..
Na eerst de simple oplossingen van die pagina te hebben geprobeerd, heb ik de kernel gerecompileerd (was best leerzaam :P ) met de wijziging in drivers/acpi/button.c. Nu wordt de lid switch niet meer herkend. Maar het probleem is er nog steeds. Sterker nog, ik had em nog niet een keer heel lang laten opstarten met scherm dicht, maar hij boot dan niet langzaam, hij stopt gewoon compleet. Als je het scherm dan weer open doet is er niks aan de hand en gaat ie langzaam verder.
Opstarten van Windows geeft geen problemen..
Ik heb de nieuwste bios al gedownload, maar wil em pas installeren als het niet anders kan. In de release notes staat namelijk niks over dit probleem, en op ubuntuforums zijn mensen die het probleem niet hebben met een oudere bios versie

[ Voor 56% gewijzigd door MaximusTG op 07-10-2007 12:01 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas