Toon posts:

[Asus Ati 2600XT]Installatie problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey!
Ik heb sinds vanochten een Asus EAH2600XT Ati kaart. Helaas heb ik wat rare problemen.
Ten eerste heb ik de oude Nvidia drivers (van mijn oude grafische kaart) verwijderd. Daarna heb ik alles van Nvidia verwijderd (ook in het register).
Hierna heb ik de Ati kaart in de PC gezet. De pc starte prima op en er komt gewoon goed beeld uit. Ik heb eerst de ATI drivers met Control center gedownload. Ik weet zeker dat ik het juiste besturingssysteem had gekozen. Maar tijdens de installatie krijg ik de error "setup will only run in admin mode" en dat de installatie nu werd afgebroken.
Nadat ook de driver-only downloads het niet deden heb ik de CD van Asus gepakt. Ook bij deze drivers kreeg ik dezelfde error. Toen ben ik met Windows Hardware installeren gaan zoeken op de CD en dat lukte! De drivers deden het. Ik had alleen geen Control Center wat ik wel wou om bijv. AA intestellen. Dus probeerde ik nog een keer de gedownloade Ati drivers met Control Center en deze deden het opeens. Nu heb ik dus ook het control center en hier heb ik al AA op 8x staan en AF op 16x.
Opzicht werkt het nu wel en bij het spel "The Movies" ziet het er top gaaf uit. Alleen bij BF2 gebeurd er niets. Het spel doet het gewoon maar de AA en AF werken niet :S
Weet iemand wat er allemaal aan de hand is met die Ati drivers. En hoe ik ze gewoon kan installeren.
Ook kreeg ik bij apparaten zoeken Ati High defenition audio gevonden. Deze heeft hij ook geïnstalleerd. Dit snap ik alleen niet want volgens de specificaties heeft deze kaart wel HDCP maar geen geluid. En er staat in het Control Center dat hij 512mb mem heeft maar weer bij de specificaties staat 256mb.

Kan iemand mij helpen :) Groetjes!

(Battlefield 2 moet deze kaart toch nog wel aankunnen?)

BTW: Heb gezocht op google naar de error en kwam daar een aantal mensen tegen die het zelfde probleem hadden maar geen antwoord. Op Tweakers staat er ook niets over.
PC:
Windows XP professional 32 bit. Up-to date. Met alle Microsoft .net framework software.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 20:17 ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11

Beugelfles

I love rusty spoons

Welk moederbord heb je? Bij sommige heb je namelijk Nvidia drivers nodig. Ongeacht welke GPU je erin hebt zitten. Chipset drivers en dergeljke.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Intel DP965LT
P965 chipset dus geen on-board. Ik heb ook nergens gezien bij Intel dat ik voor een Ati kaart een Nvidia driver nodig heb :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:19:
Intel DP965LT
P965 chipset dus geen on-board. Ik heb ook nergens gezien bij Intel dat ik voor een Ati kaart een Nvidia driver nodig heb :S
Same here, ook problemen met de drivers.
9600 pro eruit, 2400 pro erin.
Alles gedeinstalleerd daarna nieuwe videokaart plus driver geinstalleerd.
Met de meegeleverde drivers heb ik opeens geen breedbeeld support. Met geen mogelijkheid naar 1440x900...,1280x1024 is de hoogste resolutie. Nieuwe driver gedownload via msi, nog steeds geen verandering. Alles weer gedeinstalleerd driver gedownload via ati, wel breedbeeld support, geen control center... Ik begin t nu echt zat te worden...

Ps in principe moet je gewoon de mbo drivers installeren, daarna die van je videokaart.
maar zelfs dat werkt soms niet echt kan ik je vertellen.
Good luck

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 23:03
Battlefield 2 moet wel draaien, want ik heb hem zelf ook en dat loopt prima! Het hangt natuurlijk wel van de rest van je specs af. 2 Gb aan geheugen is ook altijd super voor Battlefield 2

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

Verwijderd

Topicstarter
Rest van de specs zijn wel inorde:
C2D e6600
P965 chipset
2GB mem ddr2

Maar ik begin nu wel wat meer problemen te ervaren. Ik krijg nu ook af en toe dat het beeld wat grijze balken krijgt, heel snel, en dan blijf het beeld hangen maar kan ik de muis nog wel bewegen. Daarna kreeg ik VPS recover van Ati dat hij alle instellingen weer had gereset omdat hij niet reageerde :S
En in BF2 werken nog steeds niet de AA en AF instellingen van Ati. Ik ben eigenlijk zeer teleurgesteld :'(

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:11

Beugelfles

I love rusty spoons

Wat gebeurd er als je het programma ATITool draait en dan de kubus weergeeft?

Als mijn overclock niet stabiel was - of er was iets anders aan de hand - dan liep de pc vast bij dit programma. Misschien kan je de kaart in een andere pc testen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Nou,
Heb nu XP helemaal opnieuw geinstalleerd. Opzicht ging dat prima en instaleerden de drivers ook meteen. Alleen is de kaart denk ik toch gewoon kapot of in die richting. Ik krijg namelijk nog steeds regelmatig chrashes van de kaart waarbij het beeld vastloopt (soms samen met grote grijze strepen etc.) en de driver die dan vastloopt.
Ook liep de PC net ook helemaal vast toen ik BF2 installerden (heel veel strepen etc.)
Ik heb nu ook ATITool geinstalleerd maar ook dat programma doet raar met deze kaart. Als ik het namelijk opstart komt het eerst onderin het systeemvak en duurt het heel, heel lang totdat het programma zelf op mijn bureaublad komt.
Voorderest heb ik na het opstarten van ATI tool ook continu gezeur (paginas blijven op het scherm hangen terwijl ik allang ergens anders zit etc. etc. etc.)
Ik ga denk ik de kaart terugsturen naar Azerty want dit is gewoon echt niet goed. Ik zal hem morgen nog wel in een andere PC testen aangezien ik ook problemen heb gehad met mijn oude XFX6800GT in deze PC (vastlopen als 4xAA is ingesteld) Klik! (topic)
Maar ik weet niet wat het anders kan zijn dan in mijn PC. Ik heb strestest gedraad om te kijken of mijn C2D problemen gaf maar daar kwam niets verkeerds uit (net zoals bij de harde schijven).
Ik heb verder nog 2.5GB DDR2 ram zou ik daar nog naar moeten kijken (memtest?)
Nou ik word er ondertussen wel moe van dus ga wel mailen naar Azerty.
Groetjes!

System:
C2D e6600
Moederbord: Intel P965LT
Geheugen: Corsair DDR2 667 2.5GB
2x Maxtor 80GB

Voor de duidelijkheid: ik heb dus niks aan de kaart gedaan. Dus niet geoverclockt.
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/naamloos04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/naamloos03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/naamloos02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/naamloos01.jpg

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 09:45
draai eens AtiTool en kijk of die fouten geeft. Zo ja, dan weet je 100% zeker dat er iets mis is met de kaart. Maar dat kun je eigenlijk nu ook al wel concluderen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus ATItool niet eens opstarten. Tot het moment dat ik dat programma opstart loopt de PC opzicht goed (alleen af en toe die GPU Crash). Als ik dan Atitool start breekt echt de pleurus uit :S

Verwijderd

Na je verse XP installatie heb je toen wel de .inf file en drivers, voor zover nodig, van je moederbord geinstalleerd ? Ben je er wel zeker van dat alles op je MoBo goed staat ingesteld ? Heb je al eens gekeken voor updates van drivers voor je MoBo ?

Las net ook al de andere post van je over die 6800 die zoveel problemen ook gaf maar jet lijkt me sterk dat 2 kaarten ineens zomaar stuk gaan. Daarbij komt dat ik de Intel borden, en dat is persoonlijk, nu niet echt de MoBo's vind voor gaming. Volgende keer kun je beter een ASUS of MSi plank pakken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste bios update en in de bios is niets raars ingesteld (net nog gereset). Ik begin na de installatie van XP altijd eerst met SP2, dan de Chipset drivers, dan de Management Interface en dan lan, sound, windows update en dan op het laatst grafische kaart.

En over intel moederborden. Ze doen het altijd perfect en ik hoef geen gaming bord met al die onzin en ontiegelijke overdone programma's etc. Gewoon een goed moederbord maar er is dus kennelijk iets mis :P Maar het kan natuurlijk ook nog software matig zijn ofzo.

Verwijderd

Ik ben een andere werkwijze gewend, namelijk na een schone installatie eerst je .inf drivers installeren en dan pas de update's ;)

Na Bios reset toch hopelijk wel weer alles ingesteld ? Aangezien je dat namelijk niet vermeld :) Maar het is een persoonlijke ervaring dat ik veel Intel borden heb gezien die gewoonweg niet goed genoeg zijn voor gamen, aangezien merken zoals ASUS en MSi wat beter en langer met firmware update's komen. Misschien heb ik wel geen Intel vingers, kan ook nog :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou na 2 dagen alles wat te testen valt en uitmekaar te halen valt aan mijn 2 pcs blijkt dus dat het softwarematig is. Zojuist even op de originele PC (waarvan ik dacht dat het Mobo kapot was) Vista gezet en Atitools loopt vlekkeloos.
Dus er is iets met XP en de Ati drivers dat voor problemen zorgt op mijn PC.

Bedankt voor de reacties IIG.
Pagina: 1