Corsair usb stick steeds kapot!?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik heb nu zo ongeveer een jaar een Corsair Flash Voyager GT 4GB usb stick (die rode versie)
USB sticky is lekker snel (25MB per seconde) en werkt over het algemeen goed..
Echter, ding is al 3x vervangen in 1 jaar tijd..

De USB stick werkt de hele tijd normaal, maar na een maand of 2-3 doe je em in een PC en krijg je de melding "onbekend usb apparaat gevonden" en begint de ellende.
(Deze melding krijg ik soms zelfs bij spiksplinternieuwe pc's)
In 9/10 PC's geeft ie die melding, en soms, heel soms doet ie het in een andere pc dan weer wel.
(Ik gebruik deze stick in +- 10 pc's per dag)

Op de stick zit 10 jaar garantie, dus ding is snel genoeg opgestuurd voor reparatie.
Echter dit is nu al 3x gebeurd.
Spontaan van het een op andere moment is die USB Stick gewoon niet meer te lezen,
Het lampje wat normaal op de achterkant moet gaan knipperen als je em in je PC doet, knippert dan ook niet meer. Aan de stick zelf is niets te zien, maar hij doet het gewoon niet meer.
Windows herkend geen stick meer.

Ik heb Corsair om een reactie gevraagt, maar die geven geen thuis.

Weet iemand wat er aan de hand is, en waarom die corsair Flash Voyager GT sticks zo snel iedere keer kapot gaan??

Gabriel Knight

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-05-2025
Misschien een open deur maar ...

Gebruik je wel "Safely remove hardware" (WIndows), "Unmount" (Linux), "Eject" (Mac)?

Ik heb zelf ook een GT stick. Gebruik hem op een helpdesk 1/week ca. 25 mensen, en verder veel persoonlijk, nooit problemen. Heb het ding al 3 maanden.

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:16
Ik heb nog nooit de optie "Safely remove hardware" gebruikt.
Echter ik meerdere usb sticks en die werken al jaren goed zonder dat ik deze "safely remove hardware" optie gebruik. Windows 2000 gaf nog wel eens een melding als je stick er zomaar uittrekkte, echter doordat XP dit niet doet, ging ik er altijd van uit dat dit geen kwaad kon, zeker doordat alle andere sticks hier nooit gevoelig voor waren..

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:35
Safely remove hardware heeft hier niks mee te maken. Corrupte data kan komen door het eruit trekken zonder safely remove hardware (omdat de cache die Windows er op na houd dan nog niet volledig is weggeschreven). Maar je stick gaat er zeker niet kapot door.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pruts0r schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:49:
Misschien een open deur maar ...

Gebruik je wel "Safely remove hardware" (WIndows), "Unmount" (Linux), "Eject" (Mac)?

Ik heb zelf ook een GT stick. Gebruik hem op een helpdesk 1/week ca. 25 mensen, en verder veel persoonlijk, nooit problemen. Heb het ding al 3 maanden.
Is niet nodig bij een USB stick, aangezien deze geen cache bevat, en rechtstreeks wegschrijft. Indien je dus wacht totdat het lampje niet meer flikkert, kan je deze perfect uit trekken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snake schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

Is niet nodig bij een USB stick, aangezien deze geen cache bevat, en rechtstreeks wegschrijft. Indien je dus wacht totdat het lampje niet meer flikkert, kan je deze perfect uit trekken.
hehe, iemand zette eens wat op mijn usbpen, ná kopieren usbpen deruit gehaald zonder veilig te verwijderen... bestand pleites. Was overigens win2k, xp geen last van.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nijn
Dat is dus precies wat we zeggen...

Je kunt zonder safely remove hardware de stick eruit halen NADAT de cache is leeggeschreven. Windows houd een hoop in z'n geheugen zodat het lijkt dat het kopieren sneller gaat. Daarom moet je ook op het lampje van je USB stick letten.

Maar goed, dat heeft hier dus niks mee te maken. Safely remove hardware wel of niet gebruiken kan de storing van de TS niet veroorzaken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

die was dus al gestopt met knipperen

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Snake schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:27:
[...]

Is weldegelijk nodig, het gaat om het OS cache in RAM. Vooral op Win2K moet je het niet "zonder" proberen, levert bijna gegarandeerd data-loss/-corruptie op. Op WinXP gaat het meestal goed, al moet ik zeggen dat ik het ook daar 1x met een 2GB NTFS stickie gehad heb dat ie toch "corrupt" was. Maarja, dat is dus 1x gebeurd van de 500 (?) keer in het totaal ?

Heeft die Corsair stick toevallig zo'n E3 functie ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SKiLLa schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:36:
[...]

Is weldegelijk nodig, het gaat om het OS cache in RAM. Vooral op Win2K moet je het niet "zonder" proberen, levert bijna gegarandeerd data-loss/-corruptie op. Op WinXP gaat het meestal goed, al moet ik zeggen dat ik het ook daar 1x met een 2GB NTFS stickie gehad heb dat ie toch "corrupt" was. Maarja, dat is dus 1x gebeurd van de 500 (?) keer in het totaal ?

Heeft die Corsair stick toevallig zo'n EU3 functie ?
neem ik aan? ;)

Oscar Wilde

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ehhh ... U3 ja :X (thanx)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Nijn
bartgrefte schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:36:
die was dus al gestopt met knipperen
Dan heeft ie iets anders fout gedaan, of hij heeft alleen op het kopieer dialoog gelet en niet op het lampje op de stick. (Als die stick een lampje heeft).

Maar hoe dan ook, Safely remove hardware heeft niets te maken met het probleem van de TS.
Pagina: 1