Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virus Obfustat - AVG

Pagina: 1
Acties:
  • 2.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
Ik krijg de afgelopen dagen meldingen van AVG Anti-Virus dat hij een virus heeft gevonden genaamd Obfustat. Hij heet altijd Obfustat, maar er staat elke keer wat anders achter (Obfustat.ETU, Obfustat.RFD, Obfustat.SMK).
Hij heeft het gevonden in FearMP.exe, het bestand om Fear Combat op te starten. Dat is een gratis spel dus zit geen crack in o.i.d. waardoor het een virus zou zijn. En hij heeft het ook gevonden in Crysis.exe van de Crysis MP Beta.
Ik heb mijn pc gescand met AVG maar dan vind hij niks. Heb mijn pc ook gescand met Housecall van Trendmicro en Hitman Pro. Geen van allen vind iets over dit virus.

Plaatje van log

Ik gebruik AVG Anti-Virus 7.5.488.
De 'Virus Base' is 269.14.2/1052.

Ik heb gezocht op Google en zag dat alleen AVG melding maakt van deze virus. Zie nergens een bericht van iemand die dit kreeg en een andere anti virus had.
Met de zoekopdracht 'Obfustat removal' kom ik op een forum van AVG waar een bericht staat dat ik ongeveer elke virus scanner die er is moet gebruiken..

Ik weet niet of ik zo genoeg informatie heb gegeven zodat iemand er iets mee kan, mocht er meer nodig zijn dan lees ik het wel. :)

• SpeedyTJB
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Yep same here with crysis beta,

Zie: http://www.forumplanet.com/crysisbeta/forum.asp?fid=29914

Maar er wordt nog geen woord over geroerd of het virus er echt in zit of dat AVG gewoon iets herkent daarin als dat virus, maar niet schadelijk is.

Je kan in de tussentijd de folders aan de excludes in Resident Shield toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door SpeedyTJB op 06-10-2007 20:34 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 22:08
Ik denk dat het aan AVG ligt, aangezien hij het niet alleen in Crysis herkent maar ook in Fear Combat en 2 andere dingen wat volgens mij herstelpunten zijn..

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:13

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In herstelpunten kunnen ook virussen zitten.
mijn advies is om die te verwijderen door te rechtsklikken op C: in Deze Computer bij eigenschappen ergens die systeemherstel uit te zetten.
Alle huidige systeemherstel punten zijn dan weg, maar ook het virus daarin.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Ariën Clay schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:05:
In herstelpunten kunnen ook virussen zitten.
mijn advies is om die te verwijderen door te rechtsklikken op C: in Deze Computer bij eigenschappen ergens die systeemherstel uit te zetten.
Alle huidige systeemherstel punten zijn dan weg, maar ook het virus daarin.
Ik kreeg vanmorgen ook de virus melding....:
virus identified ObfustatNPQ in C:\System Volume Information\_restore{03ED467D-7D35-43AA-ADAB-0C968AF76F6E}\RP416\A0039847.exe

iemand die mij kan vertellen wat te doen???

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 21:39

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Subtiel kickje :)

Ik had dit al met Bioshock, de legale versie welteverstaan. Nu ook met Crysis. Ik ben er van overtuigd dat er niets aan de hand is. Zal wel met de beveiliging te maken hebben.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probleem met beveiligingssoftware, lijkt me beter op z'n plaats in Beveiliging & Virussen

Client Software Algemeen > Beveiliging & Virussen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb een hele hoop dingen gevonden op google waarin mensen last hebben van dit "virus". Het probleem is alleen dat er nergens echt bewijs wordt geleverd dat het om een echt virus gaat of om een false positive. Veel andere fora zeggen dat het om een false positive gaat en raden je aan de AVG support te contancteren. Misschien iets wat je kan doen, hoewel het hier ook lijkt op een false positive.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1