Toon posts:

netwerk kaart die niemand kent :(

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi. ik ben hier aan het kloten met Freesco (wie niet dacht ik als ik alles lees hier) maar nou heb ik een probleem :(

ik gebriuk het op een p60 met 2 pci kaarten en ik heb chell:o

kaart van chello : Winbond W89C940
kaart van intern netwerk: Realtek RTL8029

nou light het probleem bij de winbond denk ik
de rtl schijnt ingebakken te zitte. maar ik dacht laat ik eerst de chello nic werkend krijgen. maar ik kan er nergens drivers voor vinden sterker nog. veel mensen zeggen dat die kaart niet eens bestaat!. (heb hem toch echt hier onder windows) heeft iemand een idee? bedankt

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Kijk eens op de hardwaredatabase van SUSE
www.suse.de/en

Verwijderd

Of koop een 3com :)

Verwijderd

Topicstarter
oke. suse ondersteund hem (bedankt) en op winbond.com kan ik allen windows drivers downloade. aan een 3com heb ik ff niets want dan moet ik weereen kerel van chello laten komen om ervoor te zorgen dat ik op die3com ken nete.
iemand anders?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
ik heb hier denk ik een paar dozijn van die kaartjes....en in linux worden die dingen gewoon gebruikt als standaard NE2000 adapter. Ik weet niet of fSCO daar aan doet.

kijk maar es op [url="http://www.winbond.com.tw,"]www.winbond.com.tw,[/url] daar staat die chipset uitgelegd, misschien heb je er ook wel drivers voor (hoewel waarschijnlijk niet voor linux.)

Als je in Arnhem woont, mag je je kaartje bij mij ruilen voor een realtek :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
ehh is iets uit de richting :( als ze ondersteund worden in linux. is het moelijk om daar een router in te maken?

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik ken hem alleen als Winbond W89C940F. deze kaart is aan te sturen als zijnde NE2000-compatible. Eventueel even windows installeren, deze vind deze kaart zelf. Dan IRQ/IO noteren en doorgeven aan freesco.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook geprobeerd allen dan blijft freesco hangen bij gedeelte (retrieving dhcp) of iets deregelijks verder gebeurt er niets ook lampjes gaan niet branden van chello modem

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 12 februari 2001 11:39 schreef appelboer het volgende:
ehh is iets uit de richting :( als ze ondersteund worden in linux. is het moelijk om daar een router in te maken?
Je moet dan ff zoeken naar de Masquerading HOWTO, en daar staat ook al een heel simpel voorbeeldscript in zodat je het in een minuutje draaiend kan hebben. Daarna kun je uiteraard zelf wat dingen verbeteren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dank je. welke distro zou ik dan het beste kunnen gebruiken? en hoe stel ik dan 2 nics in (ok moet ik het gewoon eerst proberen) (wat kennis voraf is wel makkelijk soms)

Verwijderd

Heb je niet toevallig een combo kaartje van Mtek?
http://www.monterey-europe.com/network01.html

Die heb ik ook en deze werd als winbond onder win2k herkent.

Suc7

Sacerdote

Verwijderd

Topicstarter
nee. het is een echte winbond..

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Op de site www.fcc.gov kun je zoeken op de FCC ID. Kan je opzoeken wie de echte fabrikant is en typenummers enzo...

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op maandag 12 februari 2001 11:39 schreef appelboer het volgende:
Je kunt idd HOWTO's lezen, maar ik was destijds al erg blij met ipchains -A forward -s 192.168.1.0/24 -j MASQ

en je netwerk is online :-)

Verwijderd

ik heb dat met freesco ook wel eens gehad.
als hij al zegt: Fetching DHCP info...
dan is er al een driver voor de kaart geinstalleerd! wat er waarschijnlijk fout gaat is dat je hiervoor een andere kaart hebt gebruikt op de chello modem, en dat je de DHCP-lease niet hebt vrijgegeven. omdat deze NIC een ander MAC-adres heeft, wil het dan niet .... dus even vrijgeven.
Pagina: 1