[Router] Sitecom WL-122 heeft geen internet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 21:46
Sinds enkele dagen heb ik via de router (Sitecom WL-122) geen internet meer onder Windows Vista. Tot daarvoor werkte het probleemloos, er is in de tussentijd niets veranderd aan instellingen of iets anders..

De PC geeft aan dat er wel verbinding met het netwerk is, enkel niet met het internet (limited connectivity). De internetverbinding heb ik gecontroleerd en die is goed. Doormiddel van diagnostics krijg ik de volgende melding:
Cannot communicate with Primary DNS Server (168.95.1.1)

Windows confirmed that Primary DNS server is currently online, but is not responding to connection attempts at this time

The following policy might need to be adjusted to allow Windows to connect

Filter name: Query User
Het lijkt daarom iets softwarematigs te zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar om de router weer te laten werken zonder dat ik toch iets veranderd heb.

Ik heb geprobeerd de laatste firmware te installeren maar hierbij kreeg ik de melding \'please check your configuration\' terwijl de ingevoerde gegevens juist zijn. Ook heb ik contact opgenomen met Sitecom, maar behalve het geweldige advies om dan maar Windows XP te gebruiken (terwijl de router het altijd gedaan heeft onder Vista) kwamen ze niet.. hoop dat jullie nog suggesties hebben, bedankt alvast!

• .GoO
Niemand een idee of dit probleem ooit gehad (en opgelost)?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 15:00
kijk wat voor IP je hebt, stel daarna dit hard in in je windows netwerk config..

voer als DNS je modem IP in en eh, als gateway ook.

ps. volgens mij is dat wel te vinden in de FAQ, of sowieso zeker op GoT

pps: het is een workaround, probeer daarna windows update eens, stel je router opnieuw in of update de firmware er van

[ Voor 22% gewijzigd door sjongenelen op 11-10-2007 10:06 ]

you had me at EHLO

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:52
Even powercyclen? Even stekker eruit (30-40 secs) en er weer in.

• .GoO
TheNymf schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:06:
kijk wat voor IP je hebt, stel daarna dit hard in in je windows netwerk config..

voer als DNS je modem IP in en eh, als gateway ook.

ps. volgens mij is dat wel te vinden in de FAQ, of sowieso zeker op GoT

pps: het is een workaround, probeer daarna windows update eens, stel je router opnieuw in of update de firmware er van
Geen oplossing die werkte in ieder geval. Windows Update en Firmware update helpt beide niet. Het eerste zal ik vanavond even checken.
Zsub schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:06:
Even powercyclen? Even stekker eruit (30-40 secs) en er weer in.
Dat werkt helaas niet, al heel vaak geprobeerd.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-03 15:00
devv05 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:25:
[...]

Geen oplossing die werkte in ieder geval. Windows Update en Firmware update helpt beide niet. Het eerste zal ik vanavond even checken.
wat je dus doet is ipv een ip adres aanvragen, er zelf een kiezen.

voorbeeld voor je pctje:

IP: 192.168.1.2
DNS: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.1 (modem/router dus)

you had me at EHLO

Pagina: 1