Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kroonsteentje luidspreker: hoe kabeltje vast te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik wil een T-amp aansluiten op de luidsprekers in mijn stoomcabine maar nu zijn beide speakers aan de achterkant voorzien van een kroonsteentje dat ik niet ken en waar ik met geen mogelijkheid de luidsprekerkabel in vast krijg. Het ziet er uit als op onderstaande foto is afgebeeld. Je zou zeggen je klapt de bovenste 2 palletjes terug, steekt het snoertje erin en duwt de palletjes terug maar deze klikken niet vast zodat het kabeltje niet vastzit. Het kabeltje aan de onderzijde zit wel vast dus het moet kennelijk wel kunnen.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik hier een kabeltje in vastkrijg?

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/21089.jpg

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Kroonsteenje er af halen en een normale er op zetten? ok dat sloeg nergens op 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 17:45 ]

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:08

NielsNL

DigiCow

Inknijpen, kabeltje erin, loslaten, presto!

M'n Oma is een site aan het haken.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

orf

Die dingen zijn voor kabels met adereindhulzen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Volgensmij moet je daar gewoon een (on-)gestript aderpaar in drukken, die knopjes zijn er dan voor om het mes-achtige systeem op te tillen zodat het snoer makkelijk te verwijderen is.

Ey!! Macarena \o/

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
dingetje indrukken, kabel erin, dingetje loslaten, klaar :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
NielsNL schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:44:
Inknijpen, kabeltje erin, loslaten, presto!
Het zal toch niet waar zijn! Dat is inderdaad de oplossing.

Bedankt.

edit: inmiddels galmt Tchaikovski door mijn badkamer. :)

[ Voor 11% gewijzigd door -Stef- op 06-10-2007 18:36 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:01
het is tegenwoordig een hele normale oplossing in wandcontactdozen etc. Inderdaad knoppie indrukken, draad erin en knoppie loslaten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

asing schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:56:
het is tegenwoordig een hele normale oplossing in wandcontactdozen etc. Inderdaad knoppie indrukken, draad erin en knoppie loslaten.
Voor wandcontactdozen vind ik dat een waardeloze manier, en het is nog gevaarlijk ook. Die draden in de contacten kunnen meedraaien en soms schieten er net zo snel weer uit.
Vooral als je apparaten met hoge vermogens daarop aansluit is de kans op brand groot. (Bijvoorbeeld een stofzuiger, waterkoker, wasmachine e.d.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Riesenbaby
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-12-2024

Riesenbaby

dom geboren, niets bijgeleerd

Onbekend schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:01:
[...]

Voor wandcontactdozen vind ik dat een waardeloze manier, en het is nog gevaarlijk ook. Die draden in de contacten kunnen meedraaien en soms schieten er net zo snel weer uit.
Vooral als je apparaten met hoge vermogens daarop aansluit is de kans op brand groot. (Bijvoorbeeld een stofzuiger, waterkoker, wasmachine e.d.)
Als je goeie wandcontactdozen koopt heb je dat probleem niet. Ik ken dit probleem alleen met die goedkope bouwmarkt prut.
Goeie wandcontactdozen zijn kema gekeurd tot 16 Ampere, en aangezien je automaat die ervoor zit aanspreekt boven de 16 Ampere is er dus dan geen brandgevaar.

Bierke, Bierke ik zal ow zoepe. Al mot ik op hande en vuut noar huus hen kroepen!!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ja, bij WCD's vind ik het ook niet ideaal, vaak komen er meerdere kabels bij elkar en is het en partij douw een stouw werk, en voor je het weet duwen de draden tegen de knopjes aan, of wordt de ader door het duwen/vrikken er langzaam uit gedraaid. Doe maar gewoon een schroefje, die schroevendraaier heb ik toch al bij me :P Die van lasdoppen (met evt een knopje) zitten vaak toch een stuk strakker. Meer haakjes denk ik zo.

Ooit eens een presentatie gehad van wago, daarbij smolt de isolatie van de 1,5mm2 kabel eerder dan de lasdop :)
Pagina: 1