Kapot Mobo?

Pagina: 1
Acties:

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-05 12:48
Het probleem:

Gister ff in windows ff algemene dingen zitten te doen enzo... Daarna ff Rijbewijs B cd erin gedrukt aantal vragen beantwoord en dan opeens BSOD op me scherm... Hij was bezig met geheugendump (had ff geen zin om te wachten) dus pc gereset. Pc start op... geheugen word getest.. en daar bleef het bij.. verder kwam die nie. Na half uur ofzo ging een van mijn koelers ook nog is harder draaien.
Ik kan ook niet meer in de bios of bootmenu komen.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Wat ik al heb gedaan:
Bios gereset. (batterij + jumper)
Geheugen eruit gehaalt en 1 bankje tegelijk erin (ik heb 2x 512)
Hardeschijf ontkoppelt

Mijn specs:
(Mobo specs, meer kan ff nie want ik zit nu bij een vriend van me)
Moederbord
CPU Type AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3000+
Moederbordnaam Gigabyte GA-K8VM-NF (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8383 Apollo K8T800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 1024 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Medallion (06/12/05)

Ik kan ook niet vaak kijken dus kan ff duren tot ik reageer.

Mvg, IseT

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens helemaal kaal opstarten? Kijken als je ook piepjes hoort etc.
Check iig de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor wat meer 'troubleshooting'.

Wauw, een sig!

• IseT
Ik heb volgende dingen al geprobeerd: zonder geheugen aanzetten(piept niet, zwart scherm)

En ook de koeler van de processor draait niet altijd als ik de pc aan doe en de pc valt soms na een halve minuut automatisch uit.

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
IseT schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:36:
Ik heb volgende dingen al geprobeerd: zonder geheugen aanzetten(piept niet, zwart scherm)

En ook de koeler van de processor draait niet altijd als ik de pc aan doe en de pc valt soms na een halve minuut automatisch uit.
Zoals Outspacer zegt; probeer je pc even kaal optestarten. En neem die troubleshoot even door.

Verwijderd

Blijft de power led wel aan als de PC uitvalt?

• IseT
nja, hij blijft meestal maar 5 sec aanstaan. Ik ga de troubleshooter wel ff proberen

• IseT
Heb de troubleshooter ff gevolgd,

Het komt er op neer dat of de Mobo kapot is of cpu,

Had eergister ff alles uit de kast gehaald en daarna er weer in pc deed het ff maar kreeg een paar errors in het begin. errors zoals van unkown flash type en unknown hardware ofzo kreeg bootmenu te zien, Xp gekozen en net voordat ie windows opstarte kreeg ik een knipperend streepje linksboven.

Daarna ff gerestart, cpu koeler draaide nie meer en scherm bleef zwart. Sindsdien doet ie niks meer. Elke keer als ik hem nu aanzet blijft het scherm zwart en cpu koeler draait niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• IseT
Helemaaaaaaal niemaaaanddddd?????? :'(

Verwijderd

Welja je kunt nog proberen alles eruit te halen inclusief CPU, om dan te bekeijken of je iets van een melding krijgt of piepjes. Handig is het om dan eerst een BIOS reset te doen om dat uit te sluiten. Hiervoor moet je even in de handleiding kijken, daar staat vast ook in wat voor melding er komt als er geen CPU is geinstalleerd. Werkt je voeding trouwens nog, dus gaan de fans draaien etc? Beste kun je dat testen door op de ATX stekker de groene met een zwarte draad door te verbinden(niet helemaal zeker dus kijk nog even de FAQ na voordat je jezelf vroegtijdig electrocuteerd), dan hoort ie namelijk aan te gaan en de fans ervan te gaan draaien.

• IseT
Het probleem is dat ie het helemaal nie meer doet, alle fans behalve cpu draaien. Beeld blijft zwart, geen piepjes enzo. dus denk mobo + cpu dood?
Pagina: 1