Help ?Winroute? Route niet! Wat is er fout??

Pagina: 1
Acties:

• -=KGK=-
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 21:21
Hiyazz ik heb van het weekend 2 p.c. met elkaar verbonden d.m.v. een cross cable om interbet te kunnen delen. Ik heb daarvoor winroute gebruikt en via de proxy van winroute is het nu mogelijk om te internetten via de kabel op beide p.c.'s. :) Mijn probleem nu is Hoe krijg ik : ftp, icq , napster en Red Alert 2 aan de praat via de 2 e p.c.??? :?

De netwerk kaarten van de 2 p.c.'s zijn als volgt ingesteld.

p.c. 1 : Internet = 3com ip:195.38.XXX.XXX subnet : 255.255.240.0
gateway: 195.38.XXX.XXX (dit is volgens opgav van bArt.
DNS: 194.???.???.???
DNS2: 194.???.???.???

Netwerk= Realtek ip:192.6.0.1
subnet : 255.255.255.0
DNS: 194.???.???.??? DNS2: 194.???.???.???

P.c. 2 : Netwerk= Realtek ip:192.6.0.2 subnet : 255.255.255.0 DNS: 194.???.???.???
DNS2: 194.???.???.???

Kan iemand een leek duidelijk maken hoe hij dit werkend krijgt??? :'(

Thanzk & Greetz
-=KGK=-

Verwijderd

Ik weet niet of een 192.6.*.* een private ip range is. Probeer deze te veranderen naar een 192.168.*.* range...dit is in ieder geval private.

Als ik het goed heb kun je op de pc waar Winroute op draait wel internetten? Want dan hoef je dus alleen maar naar je eigen netwerk te kijken. De instellingen voor de Winroute pc moeten zijn:

ip=192.168.0.1
subnet=255.255.255.0
DNS=van je prov.
gateway=niet invullen (als het goed is staat deze ingevuld door de NIC van je prov.

De andere pc:
ip=192.168.0.2 (of hoger)
subnet=255.255.255.0
gateway=192.168.0.1
dns=192.168.0.1

Cross ertussen en pingen maar! Test dit eerst maar eens!

Suc7,

T-Rob

• -=KGK=-
Thankx ik zal er vanavond na werk naar kijken maar. Kun ik dan ook online RA2 spelen op beide p.c.'s tegelijk??. Ik hoor allemaal vaga dingen dat ik in winroute poorten moet mappen>?< :?
Om online te kunnen spelen op beide p.c.'s tegelijk. In bij winroute is wel een lijstje geleverd met een paar instellingen voor een aantel spellen maar IRC,Napster en RA2 staan daar niet bij. :(

Greetz -=KGK=-

Verwijderd

je hebt twee NIC's nodig in de Winroute pc: een voor internet, en een voor het netwerk

Op de winroute pc laat je een NIC ingesteld voor de kabel, de andere krijgt
ip: 192.168.1.1
dns nikske
gateway nikske

de andere pc krijgt
ip: 192.168.1.2
dns: 192.168.1.1
gateway: 192.168.1.1

dan moet het werken.

• -=KGK=-
Thankz voor de replies zal er vanavond naar kijken.

Gretz KGK :)

Verwijderd

Ik had zelfde probleem, was niet op te lossen :( Ben maar een ander programma gaan proberen!

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54
Je moet ook een IPX protocol aanmaken...
(configuratiemenu -> Netwerk -> toevoegen)
Dan kun je in RA2 poort 1080 gebruiken...
(opties -> netwerk (in RA2) Je moet wel in WinRoute Socks 4 en 5 aan hebben staan.
Ook even IPX protocol op de client aanmaken.. en misschien moet je op de server (waar internet aangesloten is) even de chello kaart, uitschakelen in hardwarebeheer in systeem (en dat zit ook weer in configuratiemenu)

MIsschien een wat vage uitleg, maar ik wil graag zoveel mogelijk mensen in een korte tijd helpen... daarbij moeten ze wel wat gezond verstand hebben.

Cheater
postmaster@cheater.nl
voor als je nog iets niet begrijpt...
Bovendien zit ik zelf met een ernstig en niet oplosbaar netwerkprobleem (althans dat denk ik)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Zoek in de help van Winroute ff naar DHCP en dan moet je doen wat daar gedaan word.. Je hebt meteen een beetje het idee hoe alles in elkaar zit en het werkt echt perfect..

Heb in het begin ook problemen gehad met bepaalde programma's en die zijn hier door meteen opgelost.

Veel geluk, en geef het niet op want Winroute is echt de shit voor een Windhows servertje..

| I've got permission to color outside the lines |

Pagina: 1