Het is meer optisch bedrog lijkt me, vanwege de lengte van de namen
En over welke resolutie hebben we het hier dan, en welke icon size?Snowwie schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:04:
Dat zou betekenen dat ik over de gehele breedte van m'n scherm maar 8 iconen zou kunnen plaatsen.
Met de kleinere XP-style icons kan je er toch echt wel meer kwijt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Verwijderd
De iconen worden inderdaad kleiner als je met ctrl ingedrukt scrollt, echter blijft de ruimte die ingenomen wordt (de "oplichtende rechthoek") net zo groot
Ik heb nu iconen van zo'n 8x8 pixels, maar nog steeds dezelfde enorm grote "gereserveerde ruimte" ertussen en er omheen.
En niet alleen horizontaal, maar ook verticaal zit er een ruimte van bijna een hele (grote) icoon tussen.
Iemand nog suggesties?
Commandline FTW
Verwijderd
Druk CTRL in en scroll met je muis even. Kan je alles naar wens aanpassen.....
Verwijderd
Bedankt, dit heeft voor mij idd het gewenste resultaat opgeleverd!
Zelfde soort menu als onder XP, maar kon het in Vista even niet vinden.
Bedankt!
Reden:
Windows toets, begin van de naam van het programma en ENTER... zoveel sneller dan klikken met je muis. Als je het een tijdje gebruikt wen je er zo snel aan dat je je aan Windows XP gaat ergeren als je het ergens tegenkomt..
Verwijderd
Dat klinkt erg handig!
Maar geen idee wat je dan precies doet, want als ik dat probeer met het programma Excel of met de calculator, dan lock ik mn Vista account
Ik heb het geprobeerd met de windows-toets ingedrukt te houden en dan te typen, en met eenmaal kort de windows-toets indrukken en dan typen. Het resultaat blijft gelijk
(Ik gebruik overigens Ultimate met aero, geen idee of er nog verschil tussen de versies zit)
edit: Als ik Excel wil openen krijg ik "deze computer" ("ex" = explorer??), en als ik calc typ lock ik m'n account...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:21 ]
Wat Hann1bal bedoelt is het 'zoekveld' in het startmenu. Klik daar eens in, type explorer en druk op enter. Of Excel, of calculator of wat dan ook. Hij zei ook niet winkey ingedrukt houden.Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:19:
@Hann1BaL:
Dat klinkt erg handig!
Maar geen idee wat je dan precies doet, want als ik dat probeer met het programma Excel of met de calculator, dan lock ik mn Vista account![]()
Ik heb het geprobeerd met de windows-toets ingedrukt te houden en dan te typen, en met eenmaal kort de windows-toets indrukken en dan typen. Het resultaat blijft gelijk![]()
(Ik gebruik overigens Ultimate met aero, geen idee of er nog verschil tussen de versies zit)
edit: Als ik Excel wil openen krijg ik "deze computer" ("ex" = explorer??), en als ik calc typ lock ik m'n account...
Commandline FTW
idd en winkey + L locked je pcHero Of Time schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:53:
[...]
Wat Hann1bal bedoelt is het 'zoekveld' in het startmenu. Klik daar eens in, type explorer en druk op enter. Of Excel, of calculator of wat dan ook. Hij zei ook niet winkey ingedrukt houden.
Commandline FTW
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.