[Vista] Ruimte tussen Iconen verkleinen

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:34
Ik heb vandaag eindelijk Vista ontvangen, maar na installatie zie ik dat de ruimte tussen de iconen veels te groot is. Inmiddels ben ik er achter hoe ik de groote van de iconen zelf kan veranderen maar nog niet hoe ik de tussenliggende ruimte kan verkleinen en hoe ik die oplichtende (irritante) rechthoek bij aanklikken kan verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/vista.jpg

Mijn YouTube Channel

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is het niet zo dat het met een raster werkt?

Het is meer optisch bedrog lijkt me, vanwege de lengte van de namen :)

• Snowwie
In XP stonden de iconen veel dichter bij elkaar. De ruimte die je hier ziet is ongeveer een kwart van de gehele breedte van m'n scherm. Dat zou betekenen dat ik over de gehele breedte van m'n scherm maar 8 iconen zou kunnen plaatsen. Die moeten toch wel wat dichter bij elkaar kunnen lijkt me.

Mijn YouTube Channel

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snowwie schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:04:
Dat zou betekenen dat ik over de gehele breedte van m'n scherm maar 8 iconen zou kunnen plaatsen.
En over welke resolutie hebben we het hier dan, en welke icon size?
Met de kleinere XP-style icons kan je er toch echt wel meer kwijt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snowwie
Het lijkt soms wel of de duivel er mee speelt, ik draai 1280x1024, en inmiddels heb ik die instelling gevonden. Het ligt aan het feit dat als je Aero hebt ingesteld je niet bij de optie geaveranceerd kunt komen van "Kleur en vormgeving van vensters". Nu heb ik de style weer teruggezet op Vista Basic en kan ik via geaveranceerd de iconen wel korter op elkaar zetten. :)

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

ctrl en dan scrollen ik weet niet of je dat wil maar ik heb ze zo klein gemaakt dat ze in xp style staan

Verwijderd

Ik heb hetzelfde irritante probleem...
De iconen worden inderdaad kleiner als je met ctrl ingedrukt scrollt, echter blijft de ruimte die ingenomen wordt (de "oplichtende rechthoek") net zo groot 8)7
Ik heb nu iconen van zo'n 8x8 pixels, maar nog steeds dezelfde enorm grote "gereserveerde ruimte" ertussen en er omheen.

En niet alleen horizontaal, maar ook verticaal zit er een ruimte van bijna een hele (grote) icoon tussen.

Iemand nog suggesties?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Opnieuw aangemeld? Net zoals bij XP als je de iconspacing verandert, zou je waarschijnlijk bij Vista ook opnieuw moeten aanmelden (of scherm locken) om de instelling door te voeren. Door dat te doen, wordt je desktop namelijk opnieuw opgebouwd.

Commandline FTW

Verwijderd

De ruimte tussen de iconen verwijderen is opzich niet zo moeilijk. Na een tijdje experimenteren vond ik het volgende: Rechtermuisknop > Personalize > Windows Color & appearance > advanced > Nu onder Items het item horizontal en vertical spacing anders instellen. Standaard vind ik het ook verschrikkelijk lelijk..maar dat is persoonlijk. Denk erom dat je met het aanpassen hiervan niet alleen de spacing van de iconen op je bureaublad verandert, maar ook die van de mappen zelf.

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

probeer dit eens:

Druk CTRL in en scroll met je muis even. Kan je alles naar wens aanpassen.....

Verwijderd

@Bluesplayer89:

Bedankt, dit heeft voor mij idd het gewenste resultaat opgeleverd!
Zelfde soort menu als onder XP, maar kon het in Vista even niet vinden.

Bedankt!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik RocketDock voor al mijn icons

http://rocketdock.com/

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik gebruik mn desktop icons nooit en gooi ze eigenlijk altijd weg.
Reden:
Windows toets, begin van de naam van het programma en ENTER... zoveel sneller dan klikken met je muis. Als je het een tijdje gebruikt wen je er zo snel aan dat je je aan Windows XP gaat ergeren als je het ergens tegenkomt..

Verwijderd

@Hann1BaL:

Dat klinkt erg handig!
Maar geen idee wat je dan precies doet, want als ik dat probeer met het programma Excel of met de calculator, dan lock ik mn Vista account :X

Ik heb het geprobeerd met de windows-toets ingedrukt te houden en dan te typen, en met eenmaal kort de windows-toets indrukken en dan typen. Het resultaat blijft gelijk :/

(Ik gebruik overigens Ultimate met aero, geen idee of er nog verschil tussen de versies zit)

edit: Als ik Excel wil openen krijg ik "deze computer" ("ex" = explorer??), en als ik calc typ lock ik m'n account...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:21 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:19:
@Hann1BaL:

Dat klinkt erg handig!
Maar geen idee wat je dan precies doet, want als ik dat probeer met het programma Excel of met de calculator, dan lock ik mn Vista account :X

Ik heb het geprobeerd met de windows-toets ingedrukt te houden en dan te typen, en met eenmaal kort de windows-toets indrukken en dan typen. Het resultaat blijft gelijk :/

(Ik gebruik overigens Ultimate met aero, geen idee of er nog verschil tussen de versies zit)

edit: Als ik Excel wil openen krijg ik "deze computer" ("ex" = explorer??), en als ik calc typ lock ik m'n account...
Wat Hann1bal bedoelt is het 'zoekveld' in het startmenu. Klik daar eens in, type explorer en druk op enter. Of Excel, of calculator of wat dan ook. Hij zei ook niet winkey ingedrukt houden.

Commandline FTW

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hero Of Time schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:53:
[...]

Wat Hann1bal bedoelt is het 'zoekveld' in het startmenu. Klik daar eens in, type explorer en druk op enter. Of Excel, of calculator of wat dan ook. Hij zei ook niet winkey ingedrukt houden.
idd en winkey + L locked je pc :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En zo heb je meer toetsen. Zie http://www.microsoft.com/...ith-winkey-shortcuts.mspx voor een lijstje.

Commandline FTW

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Rechtermuis -> view | classic icons :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1