vraagje over 486-router

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ik heb gisteren freesco op een 486 aan de praat gekregen en nu had ik er een aantal vragen over:

- de snelheid? het is nl een 486 en ik vroeg mij af of dat wat uitmaakte met de internetsnelheid? (hij heeft 20 mb ram), zullen bijv download snelheden wat langzamer zijn of zal het gewoon helemaal niks uitmaken?

- uitzetten? als ik bijv de router wil uitzetten kan ik dan gewoon de uitknop indrukken of moet er wat anders gedaan worden? Er zit nl geen toetsenbord of monitor aan >:)

- stroomgebruik? dit is iets wat ik me altijd al afvroeg. Hoeveel neemt zo een ding nou? (een pc in het algemeen) en zijn er manieren om dat te beperken. Ik wil dat ding nl 24*7 aanlaten staan maar mijn ma die zeurt een beetje (router zit in de woonkamer) moet ik met goede argumenten komen :)
en haalt een 486 met freesco wel superlange uptimes of niet?

dat was het dan zo een beetje

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
snelheid: een 486 gaat hier geen moeite mee hebben
uptime: tja, ligt voor een deel aan je hardware natuurlijk, maar verders haal je een betere uptime dan windows.
uitzetten: kun je niet naar die bak toe telnetten ofzo als root?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
jup ik kan gewoon putty gebruiken om erin te komen maar een shutdown command ofzo werkt niet?

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Als je een 486 router hebt, en daar een modem aan hangt, is de kans groot dat de seriele poort niet al te snel is, en dus de snelheid van de modem naar beneden haalt. Ipv 115200 kbps 9600 kpbs. Dit zou het ook nog kunnen zijn. Heb ik zelf ook gehad. Daarom moet je een nieuwe kopen. Dan gaat het weer lekker 'snel'

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
ik heb kabel :)

er hangen 2 netwerkkaarten aan, beide 10/100 (dacht ik) mbit NE2000 clones

Verwijderd

Uhm, als root "halt" typen !?!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb ook een Freesco router, en ik kan wel gewoon vanuit putty (SSH) shutdown/reboot kiezen. Waarom jij niet? :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Probeer "shutdown -h now" eens..

Verwijderd

- de snelheid? het is nl een 486 en ik vroeg mij af of dat wat uitmaakte met de internetsnelheid? (hij heeft 20 mb ram), zullen bijv download snelheden wat langzamer zijn of zal het gewoon helemaal niks uitmaken?

- uitzetten? als ik bijv de router wil uitzetten kan ik dan gewoon de uitknop indrukken of moet er wat anders gedaan worden? Er zit nl geen toetsenbord of monitor aan >:)

- stroomgebruik? dit is iets wat ik me altijd al afvroeg. Hoeveel neemt zo een ding nou? (een pc in het algemeen) en zijn er manieren om dat te beperken.
[...]
-en haalt een 486 met freesco wel superlange uptimes of niet?
Ik heb een 486DX 50Mhz met 8Mb RAM en 2 10 Mbit NIC's en een 15 Mb Freesco partitie.

1) ik heb een 1,5 mBit Chello connection (geen DHCP) en de router stuurt met gemak de 187,5 kb/s (die ik maximaal kan halen) door.
2) uitzetten doe je met het commando "halt"
3) ik heb een ouwe IBM bak en die gaat automatisch na een half uur (in te stelklen in de BIOS) in een extreem zuinige stand waarbij je alleen de ventilator van de voeding nog "hoort". Verder staat de server in een kast dus ik hoor er niks van :)
4) 'System is up since Tue Feb 6 18:48:48 2001' (toevallig uitgezet omdat er een HD uitmoest, maar verder nog nooit gecrasht)

Verwijderd

ik heb een freesco router die loopt echt super, 486-80Mhz@100Mhz en je merkt niks van snelheidsverlies

heeft iemand al eens 3 netwerkkaarten aan de gang gekregen?
Pagina: 1