Toon posts:

PC doet niet; fans etc wel, pu niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb gezocht maar niet hetzelfde probleem gevonden.
M'n zus d'r vriend zijn pc deed ineens niet meer en vroeg of ik er eens naar wou kijken.

Dus heb ik het eens geprobeerd en de voeding,koelers,hdd en cd-romspeler doen het wel, maar de monitor blijft op stand by. Het hdd lampje spring even aan en laadt ook niet verder.
Toevallig had ik nog een identieke processor liggen en die er eens ingezet, maar hielp niets.
Ik heb de BIOS gereset (CMOSclr jumper) en de batterij er al eens uitgehaald etc, maar helpt allemaal niets.
Iemand enig idee wat het kan zijn? De processor is goed, misschien toch iets met het moederbord? Ik zie zo geen schade.

:'(

bvd..

~I

Verwijderd

Graag ietwat meer info over de hardware.

Wat voor een videokaart gebruik je, PCi of PCi-E ? Staat deze ook goed in je Bios ? Kom namelijk teveel tegen dat mensen een PCi-E kaart hebben maar in de Bios PCi aan hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een K7541GX moederbord en video is onboard.
Ik heb ook al even de hdd en cdromspeler etc gedemonteerd om conflicten te vinden,maar nix.
En ik kan niet in de BIOS komen doordat ik geen beeld heb..

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:15:
Graag ietwat meer info over de hardware.

Wat voor een videokaart gebruik je, PCi of PCi-E ? Staat deze ook goed in je Bios ? Kom namelijk teveel tegen dat mensen een PCi-E kaart hebben maar in de Bios PCi aan hebben :)
Waar heb je het over? PCI in de BIOS aan :? Zowieso denk ik dat er vrijwel niemand is met een PCI videokaart...

Maar mij lijkt dit niet het probleem, want een BIOS instelling verandert zichzelf niet zomaar...

Ik zou eerder aan de voeding denken, als eens een andere geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding? Nee... Omdat de fans, cdplayers etc wel allemaal werkt, kan het dan toch de voeding zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Ik heb zelf het vermoeden dat dat bordje gewoon stuk is. Asrock K7S41GXjes gaan namelijk redelijk vaak spontaan dood. Dus kijk eens dat de hardware op een ander mobo doet.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:27:
Voeding? Nee... Omdat de fans, cdplayers etc wel allemaal werkt, kan het dan toch de voeding zijn?
Tuurlijk kan het wel de voeding zijn. Dat apparaten aanspringen wil niet zeggen dat de voeding ook goed en stabiel werkt.

Over wat voor voeding gaat het hier?

[ Voor 41% gewijzigd door TERW_DAN op 06-10-2007 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh.. Gaat om een CP4 -350W , althans dat is wat er op staat. Ik heb zo geen andere mobo's of wat dan ook, dus ik kan niet ff alles overzetten. misschien eens de voeding uit deze comp halen en erachter hangen?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:27:
Dat soort dingen werken meestal op de +5.0V lijn, terwijl het probleem meestal op de +12.0V zit. En zoals Terw_Dan hierboven me al zegt ^^

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:41:
Oh.. Gaat om een CP4 -350W , althans dat is wat er op staat. Ik heb zo geen andere mobo's of wat dan ook, dus ik kan niet ff alles overzetten. misschien eens de voeding uit deze comp halen en erachter hangen?
Klinkt als Sweextroep. Pak sowieso eens een goede voeding, want ik heb het idee dat het ding wat je nu hebt echt kwalitatief niets voorstelt en dat maakt het niet makkelijker om het zooitje te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Goede voeding geprobeerd, niets geen resultaat.. Er van uit gaan dat het moederbord kapot is?

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:22:
[...]

Waar heb je het over? PCI in de BIOS aan :? Zowieso denk ik dat er vrijwel niemand is met een PCI videokaart...
My bad, AGP, maar doelde er op dat, wanneer ik in mijn BIOS kijk je bij VGA de keuze heb uit PCi of PCi-E, vandaar de verwarring :)

Geen mogelijkheid om een VGA er in te zetten om te kijken of het dan wel werkt ?

Edit = toevoeging

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 23:50 ]

Pagina: 1