Eergister heeft mijn pc de geest gegeven. Terwijl ik een muziekje aan het luisteren was en op de achtergrond ik iets aan het dl-en was, sprong het beeld spontaan op zwart. De LEDs van me kast en de CD drives begonnen te knipperen en de reset knop en aan/uit knop deden niets meer. Er kwam ook een nogal vreemde lucht uit de kast, dacht eerst dat ik koffie rook
, maar het rook daarvoor net iets te chemisch. Heb alle overbodige onderdelen eruit gehaald en nog steeds gebeurd er vrij weinig als ik hem aanzet. Alle lampjes gaan knipperen en vervolgens gebeurd er niks meer, daarna moet ik hem met de knop van de voeding uitzetten, want de reset en de aan/uit knoppen van de kast doen niets meer. Ik denk dus dat me mobo stuk is (vanwege de niet werkende reset en uit knop), alleen vind ik die rare lucht iets wat duid op een overhitte CPU. Heb ook nog even geprobeerd het geheugen eruit te halen, en dan krijg ik netjes 2 piepjes te horen, dus dat doet mij vermoeden dat de mobo in orde is.
Specs:
A7N8X-X (geen onboard video)
Athlon XP 2500
2 x 512 MB Corsair DDR-333
Club 3D Geforce 6800 LE
Antec 350 PSU
Iemand een idee welk onderdeel stuk zou kunnen zijn of hoe ik erachter kom? Heb helaas zelf geen socket A mobo/CPU in de buurt waarop ik het zou kunnen testen.
Specs:
A7N8X-X (geen onboard video)
Athlon XP 2500
2 x 512 MB Corsair DDR-333
Club 3D Geforce 6800 LE
Antec 350 PSU
Iemand een idee welk onderdeel stuk zou kunnen zijn of hoe ik erachter kom? Heb helaas zelf geen socket A mobo/CPU in de buurt waarop ik het zou kunnen testen.