Ik heb thuis een home theatre met als fronts 2 Visaton VIB 170 zuilspeakers. Mijn rear speakers zijn nog 2 oude dikke philips boekenplank speakers, maar deze wil ik op den duur ook gaan vervangen voor de VIB 170. Mijn versterker is de Pioneer VSX 817-s. Ik ben langzaam mijn set aan het uitbreiden en ben nu in de fase gekomen dat ik er een goede subwoofer bij wil bouwen. Deze sub moet actief zijn, Passen bij mijn front speakers (kwa geluid dan
), geschikt zijn voor muziek en films, goed laag gaan, gebouwd worden op groei van mijn geluidsset ( ik bedoel dus dat ik er nog zuilspeakers bij ga bouwen en dat de subwoofer dus wel genoeg vermogen moet hebben). Zelf zat ik te denken aan ongeveer 400W.
Wie heeft er tips voor mij? Wat moet ik kiezen..? Kwa budget zat ik te denken aan ongeveer 200 tot 300 euro, maar er mag iets over dit bedrag heen gegaan worden. Kan iemand mij helpen met het berekenen van de kast als ik weet welke drivers ik nodig heb. Het berekenen is voor mij nog een beetje vaag...
Wie heeft er tips voor mij? Wat moet ik kiezen..? Kwa budget zat ik te denken aan ongeveer 200 tot 300 euro, maar er mag iets over dit bedrag heen gegaan worden. Kan iemand mij helpen met het berekenen van de kast als ik weet welke drivers ik nodig heb. Het berekenen is voor mij nog een beetje vaag...