CPU "ophanging" afgebroken, wat kan ik het beste doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Zonet crachte mijn pc bij een spelletje, normaal crashed die echt nooit dus ik keek even naar de temparaturen. Toen zag ik dat mijn cpu temp 67 graden was, wat veel te heet is voor mijn pc. Ik dacht dat het aan stof lag dus ik maakte mijn kast open om hem schoon te maken toen zag ik ineens dat mijn cooler los hing!

Het zwarte platic gedeelte wat dus op het moederbord is geschroefd miste alle zwarte ophangingen aan de zuid kan. Mijn proc koeler bungelt nu dus als het ware alleen aan 2 ophangingen aan de de bovenkant.

Mijn vraag is dus is deze "ophanging" (heet dat zo?) los te kopen? Of moet ik een oud socket 939 mobo op de kop te tikken en daar de ophanging van af schroeven?

Had al gezocht op socket 939 ophanging maar kon niks vinden

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Zoiets heet een retention bracket. Als het echt gebroken is moet je even contact opnemen met de maker van je moederbord (Asus bijvoorbeeld), en die kunnen je afaik gratis een nieuwe retention bracket opsturen. Als hij alleen los zit dan kun je hem zelf weer vastgeschroeven aan je mobo.

Ik raad je aan om de computer ondertussen niet te gebruiken, want je pc opstarten zonder heatsink of met een heatsink die er half aanhangt is zeer slecht voor de levensduur van je CPU :P

[ Voor 24% gewijzigd door Avalaxy op 06-10-2007 14:15 ]

• evilpin0
Helaas zijn ze gesloten, heb echter geen factuur niks meer alleen de doos nog. Hoop dat ze wel gaan sturen dan, maar je kan deze dingen nergens los kopen?

ow cpu is 44 graden, had hem weer orgineel geclockt, die red nog een paar dagen zo :)
Hij zit er wel op maar "bungelt"echt eraan

[ Voor 30% gewijzigd door evilpin0 op 06-10-2007 14:32 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
evilpin0 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:31:
Helaas zijn ze gesloten, heb echter geen factuur niks meer alleen de doos nog. Hoop dat ze wel gaan sturen dan, maar je kan deze dingen nergens los kopen?

ow cpu is 44 graden, had hem weer orgineel geclockt, die red nog een paar dagen zo :)
Ja puur een kwestie van even wachten tot het maandag is, en kanje anders niet ondertussen de kast op zijn zij neerleggen, dan bungeld die niet meer en doet de zwaartekracht de rest.

Verwijderd

Kerel wees echt voorzichtig! Als de koeler ook maar iets verschuift kan het zijn dat deze niet meer koelt en je alsnog je cpu doorbakt, of dat de koeler op de grafische kaart valt en voor kortsluiting zorgt!

Heb je al op ebay of makrtplaats gekeken voor het onderdeel?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 17:17
sommige koelers zitten van die brackets bij koop een goedkoop koelertje met zo's bracket.
de fabrikant zal waarschijnlijk toch zeggen dat het gebruikers schade is.
suc6

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik had hetzelfde met mn Medion MD8038 computer.
Ik heb de cooler er gewoon afgehaald en er een intel stock cooler opgezet die mn collega nog had liggen. Ik kon ook zo snel niet aan een andere 'houder' komen

• Avalaxy
evilpin0 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:31:

Ik weet niet waar je het over hebt met 'ze' en met 'factuur', zoals ik zei moet je gewoon naar de maker van je mobo mailen. Dit is niet de winkel waar je hem gekocht hebt, maar Asus/DFI/Asrock/MSI/whatever...

Gewoon op de website kijken voor contactgegevens en een vriendelijk mailtje sturen of ze je een s939 Retention Bracket toe willen sturen. Daar heb je geen factuur voor nodig, dat doen ze heus wel.

En zover ik weet kun je ze nergens kopen btw...

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 06-10-2007 15:18 ]

Verwijderd

tyrep ;)

• PilatuS
  • Niet online
Kijk anders of je ergens een dood mobo kan krijgen met de juiste bracket. Bijvoorbeeld bij de locale PC-boer. Bij een beetje PC zaak hebben ze vast wel wat overleden mobo's liggen die anders weg gaan. Kan je zo gratis of voor een paar euro zo'n ding krijgen. Ik heb laatst iemand een AM2 bracket toegestuurd omdat bij hem de boel ook was afgebroken.

Heb nu alleen helaas geen 939 mobo meer liggen voor je anders kon je em zo van me krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 06-10-2007 18:24 ]

• Avalaxy
ty-rap...

Ik betwijfel of je daarmee je retention bracket of je koeler goed vast kan zetten, denk niet dat dat gaat. En als het al wel gaat dan lijkt het me niet dat je daarmee genoeg druk op de heatsink kan zetten en zit het er nog niet echt stevig op...

Verwijderd

Zoiets zou je wel bij een PC zaak moeten kunnen halen, ik weet dat veel arctic CPU koelers ook zo'n ding meeleveren.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

offtopic:
tie-wrap

🖥️ | 🚗

• Dre4life
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb nog wel ergens een s939 retention bracket (afkomstig van een a8n sli- deluxe) laat maar even horen of je interesse hebt.

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 20:59
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://tnblnx3.tnb.com/emAlbum/albums/000%20European%20brand%20logos/TyRap_logo.jpg

Ty-Rap is een handelsmerk van Thomas & Betts.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

golfdiesel schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:57:
[...]

offtopic:
[afbeelding]

Ty-Rap is een handelsmerk van Thomas & Betts.
offtopic:
En ook niet meer dan een handelsmerk. Die 'trekbandjes' heten tie-wraps, ty-rap is een merknaam. Er zal ook vast wel een fabrikant zijn met ducktape :P (ducttape)

🖥️ | 🚗

• Avalaxy
MadMarky schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:17:
[...]

offtopic:
En ook niet meer dan een handelsmerk. Die 'trekbandjes' heten tie-wraps, ty-rap is een merknaam. Er zal ook vast wel een fabrikant zijn met ducktape :P (ducttape)
offtopic:
Thomas & Betts, in Amerika gevestigd, is de uitvinder van de zogenaamde Ty-Rap's, en zij noemen deze zo, dus heten ze ook zo.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:36:
Kerel wees echt voorzichtig! Als de koeler ook maar iets verschuift kan het zijn dat deze niet meer koelt en je alsnog je cpu doorbakt, of dat de koeler op de grafische kaart valt en voor kortsluiting zorgt!

Dat lijkt me niet zon probleem, cpu schakelt zichzelf wel uit. Groter probleem lijkt mij dat de koeler eraf valt en door je onderliggende kaartjes heen gaat (graka, geluid etc)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
leonpwner1 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 22:43:
[...]

offtopic:
Thomas & Betts, in Amerika gevestigd, is de uitvinder van de zogenaamde Ty-Rap's, en zij noemen deze zo, dus heten ze ook zo.
offtopic:
Nee, jaloeziën heten ook niet allemaal Luxaflex. Die dingen heten in het Nederlands kabelbinders, en in het Engels tie-wraps cable ties.
Die van T&B heten Ty-Raps ja, (zonder apostrof ;) ). Verder discussiëren jullie maar lekker verder in een van de 1000 topics hierover in de HK :+

Ontopic:
Gewoon contact opnemen met de fabrikant/winkel waar je bord vandaan komt.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:36:
Kerel wees echt voorzichtig! Als de koeler ook maar iets verschuift kan het zijn dat deze niet meer koelt en je alsnog je cpu doorbakt
Nee, dat doen ze tegenwoordig niet meer hoor. Zie ook Tom's Hardwareguide.
of dat de koeler op de grafische kaart valt en voor kortsluiting zorgt!
Da's wel minder prettig ja, daarom: Neerleggen.
Mja, dan heb je hem ook niet meteen in huis. Ik zou dus maandag even langs een PC-zaak gaan, en vragen of ze er een voor je hebben (evt. tegen een vergoeding), ze hebben daar namelijk zat dode borden hoor :P

Mocht je er echt niet uitkomen stuur je mij maar een mail/DM ;)

[ Voor 38% gewijzigd door TheZeroorez op 07-10-2007 09:26 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
offtopic:
In NL heten ze Tie-wraps. In het Engels is het Cable Tie :9

Heeft de TS al de Zoekfunctie gebruikt hier @ GoT? Is niet al te lang geleden ook al een topic geweest over retention brackets, waarin ik verwees naar een pakket van +/- € 5,- van Scythe, die een universeel retention bracket levert.

<?edit
Bitage in "Bevestiging cooler afgebroken: M2N-E, Ar..."
?>

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 07-10-2007 00:06 ]

• evilpin0
thx voor de reacties, heb er als het goed is een binnen van een behulpzame gotter :)

Pagina: 1