M2R32-MVP issues

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren een nieuwe Asus M2R32-MVP AM2 / Crossfire ready plankje geinstalleerd. Volgens reviews is dit 1 van de betere borden die probleemloos 380MHz HTT zou moeten halen. Installatie van het bord verliep prima, tevens ook de Windows Installatie. Nu komt het probleem. Ik heb issues met het Bios. Als ik de bios induik, settings wijzig, en vervolgens save/exit druk dan slaat het systeem voor een seconde af, en start weer op. Mijn schijven lijden hieronder, want die spinnen down en starten weer op wat me niet echt fris lijkt.

Ten tweede lijkt het moederbord de settings niet op te slaan. Ik krijg bij elke boot 'Cmos settings wrong' terwijl alles op default staat en de tijd/datum goed staat. Na een paar keer een poging tot een OC te proberen, kwam dit plankje met een melding van Boot block damaged, please insert Recover-CD. Gedaan, en het heeft een nieuwe Bios geprogrameerd daterende uit 2006. Alles weer goed zou je zeggen, niet :/ Sinds nu slaat het helemaal niets meer op. Zou bijna zeggen dat het batterijtje leeg is, maar dat zou niet eens mogen. Imo komt dit plankje nog geen week geleden van de leverancier af.

De enige workaround is bij startup F8 drukken, en handmatig mijn bootdevice selecteren waarop ik wel nog in Windows kom en het systeem vrolijk draait.

Iemand een Idee? Ik heb de bios kunnen updaten naar de laatste 1.008 beta, wat goed gelukt is / was. Ik ga er zo een batterij ergens vandaan trekken en op het systeem plaatsen, wellicht dat dit een oplossing is.

Wat betreft de stabiliteit draait deze in Windows XP prima :)

Overige specs:

2x1GB Corsair PC6400 4-4-4-12 geheugen.
Sapphire x1950Pro
Western Digital Raptor 36GB, 1x200GB & 1x160GB (opslag)
Antec truepower 380watts, Zalman CNPS9700 Led, Zalman VF900, en natuurlijk de onboard meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:01

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

staat de jumper om de bios te resetten wel goed? misschien staat deze wel in de clear cmos stand

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze staat in positie 1-2 en niet 2-3. Vaak willen moederborden niet eens starten als deze in de 2-3 clear CMOS positie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:40:
Als ik de bios induik, settings wijzig, en vervolgens save/exit druk dan slaat het systeem voor een seconde af, en start weer op. Mijn schijven lijden hieronder, want die spinnen down en starten weer op wat me niet echt fris lijkt.
Ditzelfde heb ik ook bij mijn ASUS P5W-DH Deluxe en heb ik ook al op meerdere ASUS mobo's gezien. Is gewoon normaal, ook al is het niet al te leuk voor je HDD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is niet normaal :/ Waarom zou die deels uitmoeten? ten koste van je schijven

Anyway... Ik lijk het opgelost te hebben. Ik heb mn stappenplan maar eens uitgevoerd en uiteindelijk heb m'n IDE schijf een stukje hoger gehangen waardoor er wat minder 'druk' op de ide kabel stond. Vervolgens S-ata stekkers vervangen met 2 nieuwe.

Ook bleef deze hangen bij post op Checking USB devices, ik heb beide webcams (eyetoy en een asus webcam) eraf gekoppeld en start ineens door. Windows komt nog wel met hardware installaties van HID-muis & keyboard, terwijl die wel gewoon werken :?

Bios update is ook gelijk de laatste, dus dat zit ook wel snor. Ik zou graag willen weten of het mogelijk is die uit/aan na de bios te exitten uitgezet kan worden via Asus...

Edit: Het blijft een raar moederbord. Zodra ik settings toepas wat blijkbaar met het vorige bios wel werkte, kan ik niets meer dan een biosreset uitvoeren, en alles weer instellen :o

Ik ga maar eens contact opnemen met asus.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 17:51 ]