Sinds gisteren een nieuwe Asus M2R32-MVP AM2 / Crossfire ready plankje geinstalleerd. Volgens reviews is dit 1 van de betere borden die probleemloos 380MHz HTT zou moeten halen. Installatie van het bord verliep prima, tevens ook de Windows Installatie. Nu komt het probleem. Ik heb issues met het Bios. Als ik de bios induik, settings wijzig, en vervolgens save/exit druk dan slaat het systeem voor een seconde af, en start weer op. Mijn schijven lijden hieronder, want die spinnen down en starten weer op wat me niet echt fris lijkt.
Ten tweede lijkt het moederbord de settings niet op te slaan. Ik krijg bij elke boot 'Cmos settings wrong' terwijl alles op default staat en de tijd/datum goed staat. Na een paar keer een poging tot een OC te proberen, kwam dit plankje met een melding van Boot block damaged, please insert Recover-CD. Gedaan, en het heeft een nieuwe Bios geprogrameerd daterende uit 2006. Alles weer goed zou je zeggen, niet
Sinds nu slaat het helemaal niets meer op. Zou bijna zeggen dat het batterijtje leeg is, maar dat zou niet eens mogen. Imo komt dit plankje nog geen week geleden van de leverancier af.
De enige workaround is bij startup F8 drukken, en handmatig mijn bootdevice selecteren waarop ik wel nog in Windows kom en het systeem vrolijk draait.
Iemand een Idee? Ik heb de bios kunnen updaten naar de laatste 1.008 beta, wat goed gelukt is / was. Ik ga er zo een batterij ergens vandaan trekken en op het systeem plaatsen, wellicht dat dit een oplossing is.
Wat betreft de stabiliteit draait deze in Windows XP prima
Overige specs:
2x1GB Corsair PC6400 4-4-4-12 geheugen.
Sapphire x1950Pro
Western Digital Raptor 36GB, 1x200GB & 1x160GB (opslag)
Antec truepower 380watts, Zalman CNPS9700 Led, Zalman VF900, en natuurlijk de onboard meuk
Ten tweede lijkt het moederbord de settings niet op te slaan. Ik krijg bij elke boot 'Cmos settings wrong' terwijl alles op default staat en de tijd/datum goed staat. Na een paar keer een poging tot een OC te proberen, kwam dit plankje met een melding van Boot block damaged, please insert Recover-CD. Gedaan, en het heeft een nieuwe Bios geprogrameerd daterende uit 2006. Alles weer goed zou je zeggen, niet

De enige workaround is bij startup F8 drukken, en handmatig mijn bootdevice selecteren waarop ik wel nog in Windows kom en het systeem vrolijk draait.
Iemand een Idee? Ik heb de bios kunnen updaten naar de laatste 1.008 beta, wat goed gelukt is / was. Ik ga er zo een batterij ergens vandaan trekken en op het systeem plaatsen, wellicht dat dit een oplossing is.
Wat betreft de stabiliteit draait deze in Windows XP prima
Overige specs:
2x1GB Corsair PC6400 4-4-4-12 geheugen.
Sapphire x1950Pro
Western Digital Raptor 36GB, 1x200GB & 1x160GB (opslag)
Antec truepower 380watts, Zalman CNPS9700 Led, Zalman VF900, en natuurlijk de onboard meuk