[XP] Vitualbox shared folders en trusted sites

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Op mijn laptop heb ik Linux geïnstalleerd (Xubuntu Gutsy) en daarin draai ik VirtualBox (een open source virtualisatieprogramma) met Windows erin. Dat is geen probleem. Maar bij VB kan je ook shared folder instellen welke als een soort van netwerk te bereiken zijn in je guest OS. Dat is ook geen probleem. Maar het probleem is juist dat Windows dit onder de Internet Zone zet. Hierdoor kan ik dus minder makkelijk bestanden openen die in feite lokaal staan. Ik krijg dus telkens de vraag of ik het zeker weet om het uit te voeren.
Nu heb ik geprobeerd om de locatie in Trusted Sites en Local Intranet maar dat heeft geen effect. De shared folder vallen ook niet onder het MS netwerk, maar onder het eigen Virtual Box netwerk gedeelte onder Network Places\Entire Network. Zou ik via de adresbalk \\vboxsrv\data (mijn shared folder dus) gaan, dan kent hij de locatie ook niet, terwijl het browsen ernaar wel werkt en een netwerk share mappen naar een schijfletter werkt ook gewoon.

Iemand enig idee hoe ik Windows kan laten denken dat hij onder Local Intranet zit? Simpel toevoegen aan de sites werkt dus niet. Dit omdat hij via de adresbalk het niet kan vinden, werkt de zones schijnbaar ook niet.

Commandline FTW

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Heeft echt niemand een idee hoe dit aan te passen is? Ik heb geen zin om mijn Internet zone instellingen aan te passen zodat ik het niet meer krijg. Dan gaat het nut van beveiliging weg.

Commandline FTW