Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Categorieën klikbaar in forum selectie dropdown

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 08:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Topicstarter
Is het mogelijk om de categorien klikbaar te maken in de forum selectie dropdown? Ik switch nu steeds heen en weer tussen de categorie Devschuur en de fotografie fora, en dan moet ik of de url van devschuur inponsen, of de goeie entry opzoeken in mn back-button-history.

Maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om een klein bugje? te melden. Als ik vanuit Devschuur via de forumselectie dropdown geswitched ben naar een ander forum (bijv. Fotografie Algemeen) en dan via de backbutton van de browser weer terug naar Devschuur staat dat andere forum nog steeds geselecteerd, en kan ik dus niet makkelijk weer terug naar dat forum als ik tussendoor nog een topic in Devschuur geopend heb. Dus, voor de duidelijkheid ;) :
  1. Open topicoverzicht van Devschuur
  2. Ga via selectie dropdown naar een ander forum (bijv. Fotografie Algemeen)
  3. Ga via back button terug naar Devschuur
  4. Open topic in Devschuur
  5. Ga via back button terug naar topic overzicht in Devschuur
  6. Probeer nu maar eens naar Fotografie Algemeen te gaan ;)
Misschien handig om de selectie te resetten voor het switchen van pagina. Ik merkte overigens net dat de dropdown gereset wordt bji ctrl-F5 (firefox), maar ik zou het toch wel handig vinden als dat niet nodig is.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:03

silverstorm

tearing me apart

NetForce1 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:41:
Maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om een klein bugje? te melden. Als ik vanuit Devschuur via de forumselectie dropdown geswitched ben naar een ander forum (bijv. Fotografie Algemeen) en dan via de backbutton van de browser weer terug naar Devschuur staat dat andere forum nog steeds geselecteerd, en kan ik dus niet makkelijk weer terug naar dat forum als ik tussendoor nog een topic in Devschuur geopend heb.
(firefox)
Zodra jij op back druk, vraagt firefox niet de pagina opnieuw op, maar leest deze weer uit zijn cache. (Net getest met ff 2.0.0.7) Ik weet niet of het mogelijk is met strenge headers een reload te laten forceren als je een back toets gebruikt. Verder is het vervelend als je een stuk hebt getypt en je zou een time-out krijgen, dan moet je altijd je message opnieuw typen en kan je het niet terug krijgen door op de back toets te drukken.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 08:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Topicstarter
silverstorm schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:43:
[...]

[...]

Zodra jij op back druk, vraagt firefox niet de pagina opnieuw op, maar leest deze weer uit zijn cache. (Net getest met ff 2.0.0.7) Ik weet niet of het mogelijk is met strenge headers een reload te laten forceren als je een back toets gebruikt. Verder is het vervelend als je een stuk hebt getypt en je zou een time-out krijgen, dan moet je altijd je message opnieuw typen en kan je het niet terug krijgen door op de back toets te drukken.
Dat weet ik ja, daarom mijn voorstel om de dropdown te resetten voor het submitten van de request.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

silverstorm schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:43:
[...]
Zodra jij op back druk, vraagt firefox niet de pagina opnieuw op, maar leest deze weer uit zijn cache. (Net getest met ff 2.0.0.7) Ik weet niet of het mogelijk is met strenge headers een reload te laten forceren als je een back toets gebruikt.
Dat kind-of "defeats the purpose" van cacheing en is dus niet echt wenselijk ;)
Verder is het vervelend als je een stuk hebt getypt en je zou een time-out krijgen, dan moet je altijd je message opnieuw typen en kan je het niet terug krijgen door op de back toets te drukken.
Inderdaad, dat is weer een ander nadeel van te strenge cacheing headers.
NetForce1 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:06:
[...]

Dat weet ik ja, daarom mijn voorstel om de dropdown te resetten voor het submitten van de request.
Dat lijkt me dan inderdaad de enige mogelijke work-around, om met wat JS ervoor te zorgen dat de dropdown altijd 'goed gezet' wordt.

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

en done :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.