[Mac OS X] verbind niet automatisch met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Opgelost zie mijn reactie in dit topic

Sinds deze week hebben wij hier thuis een intel iMac staan. Deze willen we automatisch laten verbinden met de draadloze router hier in huis. Handmatig verbinden is geen probleem, maar op het moment dat de computer uit sluimerstand komt of opnieuw opstart, hebben we geen verbinding meer en wordt die ook niet automatisch aangemaakt.

Ik heb de instellingen volgens mij op de juiste manier ingesteld. Ons draadloos netwerk staat als enige in de lijst van voorkeursnetwerken en we hebben aangegeven dat de iMac automatisch verbinding moet maken met de aangegeven voorkeursnetwerken.

Het betreft hier een draadloos netwerk met WPA - Personal beveiliging met een verborgen SSID, geen mac adres-filter.

Nu heb ik via google en dit forum aantal andere mensen gevonden met hetzelfde probleem. Er werd aangeraden bepaalde bestanden met de preferences te verwijderen uit de bibliotheek, maar wat bij anderen succesvol was, bleek bij deze iMac niet te werken. Daarnaast betrof het oudere versies van Mac OS X, namelijk de 10.4.7 en 10.4.8. Deze iMac draait op versie 10.4.10 met alle beschikbare updates geinstalleerd.

In dit recente topic in dit forum komt dit probleem ook naar voren, maar daar wordt verder ook niks opgelost.

Het netwerk staat ook niet in het rijtje van beschikbare netwerken als je het airport icoontje aanklikt, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de router de SSID verborgen houdt. Ook duurt het best lang voor er een menu komt als je op het airport icoontje klikt, en soms verschijnt het menu heel even en verdwijnt dan meteen weer, wat erg hinderlijk is (soms moet ik 10 keer klikken voordat het menuutje eindelijk blijft staan).

Hoe krijg ik dus voor elkaar dat mijn iMac automatisch verbind met ons draadloos thuisnetwerk. Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door dev icey op 10-10-2007 14:18 ]

Verwijderd

ik kan nergens uit de TS opmaken dat je in Mac OS een vinkje heb gezet bij "wachtwoord onthouden" (o.i.d) heb je dit wel gedaan ? verder kan je ook nog voorkeursnetwerken aanmaken, dit zou je ook nog kunnen proberen. als je niet weet hoe deze dingen werken kan je het uiteraard vragen (of op google zoeken ;) )

• dev icey
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:48:
ik kan nergens uit de TS opmaken dat je in Mac OS een vinkje heb gezet bij "wachtwoord onthouden" (o.i.d) heb je dit wel gedaan ? verder kan je ook nog voorkeursnetwerken aanmaken, dit zou je ook nog kunnen proberen. als je niet weet hoe deze dingen werken kan je het uiteraard vragen (of op google zoeken ;) )
Bedankt voor je antwoord. Ik ben nergens een vakje tegengekomen waarin ik kon aangeven om het wachtwoord te onthouden. Zoals ik al aangaf in de TS staat het netwerk waar ik automatisch verbinding mee wil maken al in de lijst van voorkeursnetwerken.
dev icey schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:39:
...

Ons draadloos netwerk staat als enige in de lijst van voorkeursnetwerken en we hebben aangegeven dat de iMac automatisch verbinding moet maken met de aangegeven voorkeursnetwerken.

...
Als ik dan dubbelklik in deze voorkeurslijst op het draadloze netwerk wat ik heb ingesteld dan kan ik ook het wachtwoord zien. Dus het wachtwoord wordt gewoon bewaard.

• dev icey
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Samen met een medewerker van Apple Care hebben we het na een aantal uur op kunnen lossen. Na de router helemaal te resetten en alle gegevens opnieuw in te voeren maakte de iMac weer automatisch verbinding. Maar nog steeds wil hij niet automatisch verbinden met een voorkeursnetwerk waarvan de SSID verborgen is, i.t.t. Windows XP wat dat wel kan. Hopelijk is dat in Leopard opgelost.

[ Voor 77% gewijzigd door dev icey op 10-10-2007 14:17 ]