Toon posts:

pc freezes ingame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik had hier dus laatst Mijn hl2 CSS source probleem gepost.. Ik kan hem dus nu niet terug vinden maarja.
Het 10 seconden hangen (beeld) + geluid dat "looped"
Ik heb het internet natuurlijk al lang en breed afgezocht maar alles wat Ik heb gevonden heb ik al geprobeerd..
(andere drivers proberen etc etc )

Ik had ditzelfde probleem alleen dan in mindere mate met mijn oude opstelling De hangers in cs.s kwamen door mijn Icemat AUDIO usb 7.1 drivers.

Ik heb deze er niet tussen zitten op dit moment en heb de drivers geuninstaleerd.
Maar hij loopt nog steeds vast.(meerdere games)
css, NHL 2008 , world in conflict,

Ik heb met lavalay everest mn geheugen gecheckt (ja ik weet het dit is niet perfect.. maar ik weet 100% cker eigelijk dat mn geheugen het NIET is..:P

Ik heb 3dmarks 06 gedraaid en geen problemen.. geen hangers niks.
Mn hardware wordt NIET te warm mobo 25 CPU 19 gpu 66 (alle 3 stressed)
DXDIAG---
http://members.home.nl/darkreva/diag.txt

help.. erg nodig .. Ik ben bijna zover dat ik hem eigelijk wel wil wegbrengen..lol

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01

Verwijderd

Topicstarter
Naja nog steeds daar geen antwoord maar mn pc loopt dus nog steeds niet. sorry dat ik een draadje heb gemaakt,
Memcheck gedaaan alles is goed.

Verwijderd

Topicstarter
LOL.
Pc geformateerd , al1 met mobo drivers.. nieuwe NVIDIA drivers , Realtek drivers van hun site afgedownload.
Nog steeds het probleem.. Daarna memcheck opgeboot (in dos ofzo )
Na lange tijd checken.. gaf die aan. No errors found please push escape.
Bios update morgen maar ff doen.. en als het daar niet aan ligt.. omg..
lol

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

- Geen meldingen in je eventlog als je een game hebt gespeeld wat hangt?
- Heb je dit probleem ook als je bijvoorbeeld een Avi of MPEG afspeelt in Windows? (Of als je gewoon zit te browsen op internet?)
- Gebeurt het alleen als je online speelt en veel netwerk access doet?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
- Geen meldingen in je eventlog als je een game hebt gespeeld wat hangt?
- Heb je dit probleem ook als je bijvoorbeeld een Avi of MPEG afspeelt in Windows? (Of als je gewoon zit te browsen op internet?)
- Gebeurt het alleen als je online speelt en veel netwerk access doet?

-Er is GEEN melding in het event log
-Nee Ik kan zelfs 1080 I films op 720 p afspelen.. geen problemen.
-CS.S doe ik online en NHL doe ik offline.. gelijke problemen.

EDIT:
mn voeding kan het ook NIET wezen.. dit is een 650 watt coolermaster true power ofo.. geen buttmerk

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok vandaag de bios geupdate.. hij hangt nog steeds...

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Heb je phasechange koeling ofzo, kgloof er geen zak van dat je CPU op 19 graden zit stressed (als je air koeling hebt tenminste).

Daarnaast ... specs?

Ik kan een vastloper alleen maar relateren aan VGA of RAM, aangezien je nieuwe install heb gedaan denk ik dat het probleem bij je RAM ligt. Dus, draai eens memtest.
Het 10 seconden hangen (beeld) + geluid dat "looped"
Gaat je spel na die 10sec weer vrolijk verder?

[ Voor 19% gewijzigd door EyeWitness op 07-10-2007 22:44 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 21:22:
EDIT:
mn voeding kan het ook NIET wezen.. dit is een 650 watt coolermaster true power ofo.. geen buttmerk
Test je lijnen dan toch maar even voor de zekerheid.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:28:
LOL.
Pc geformateerd , al1 met mobo drivers.. nieuwe NVIDIA drivers , Realtek drivers van hun site afgedownload.
Nog steeds het probleem.. Daarna memcheck opgeboot (in dos ofzo )
Na lange tijd checken.. gaf die aan. No errors found please push escape.
Bios update morgen maar ff doen.. en als het daar niet aan ligt.. omg..
lol
Ten eerste, niet je eigen topic kicken binnen 24 uur.
Ten tweede, kap alsjeblieft met dat msn taal hier, ik heb geen zin om elke keer tussen alle "LOL's" en "omg's" door te moeten lezen, en al die puntjes en hoofdletters door elkaar is ook al niet bevoordelijk voor de leesbaarheid. Bovendien schrijf je 'zeker' niet als 'cker', dat is voor sms'jes.

Nog een laatste offtopic opmerking: je CPU kan nooit 19 graden zijn, tenzij jouw kamer zo'n 10 graden is of als je exotische koeling op je CPU hebt... Bovendien kun je je posts (en dus je oude topic) terugvinden door bovenaan op MyReact te klikken.

Om meer ontopic te gaan: Hoe weet je dat je geheugen niet de oorzaak is? Wat is je 3dmark06 score dan precies? Wat voor hardware gebruik je? Heb je alleen vastlopers in games of ook in zware applicaties zoals videobewerkingsprogramma's? Als je alleen in games vastlopers krijgt moet je het misschien zoeken bij je videokaart? Anders even een Ubuntu live cd proberen en kijken of je daarmee ook vastlopers krijgt?

Geef hier ook eens een screenshot van Speedfan?

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:46:
al die puntjes en hoofdletters door elkaar is ook al niet bevoordelijk voor de leesbaarheid. Bovendien schrijf je 'zeker' niet als 'cker', dat is voor sms'jes.
...en dat schrijf je ook niet zo: het is 'bevorderlijk'. Tot zover OT ;)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 23:04:
[...]

...en dat schrijf je ook niet zo: het is 'bevorderlijk'. Tot zover OT ;)
Ik had het niet over spellingsfouten (dan zou ik de hele avond bezig zijn), maar over het taalgebruik en gebruik van interpunctie en hoofdletters in het algemeen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, Ik zal op mijn gramatica letten,

Q.
Om meer ontopic te gaan: Hoe weet je dat je geheugen niet de oorzaak is? Wat is je 3dmark06 score dan precies? Wat voor hardware gebruik je? Heb je alleen vastlopers in games of ook in zware applicaties zoals videobewerkingsprogramma's? Als je alleen in games vastlopers krijgt moet je het misschien zoeken bij je videokaart?

hardware..
ASUS p5k-WS Bios geupdate
core2duo e6850
2x 1gb OCZ platanium 6400
XFX 7600 GT XXX
Coolermaster 650 watt true power NIEUW

A.1. MEMTEST86 hele nacht laten draaien geen errors.
A.2. 2963 punten
A 3. Ik speel alleen games
A 4. Ik heb ongeveer elk direct x prestatie onder druk zettende test voor de CPU/GPU/RAM gedaan en niks gebeurde er.

In het error log van windows staat btw ook niks

Even over de cooling,
Ik heb mijn CPU gecooled met water.
Opstelling :

Eheim 1250
Innovatek V6
Black ICe pro III (3x 120x120x38 MM fans bevestigd)
Coolplex 75 water reservoir

screenshot Speedfan
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darkreva/got.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 23:45 ]

• Avalaxy
3K punten in 3dmark06 is wel laag voor je setup, volgens mij zit er toch iets niet goed.

Ik zie dat je +12.0V lijn een spanning van 11.4V levert, dat is volgens mij buiten de marge.

Verwijderd

Ik heb een spanning van 11.33 op de 12 volt lijn. dat is ook altijd al zo geweest zelfs bij mijn oude computer met CM 430 W voeding.

3K punten in 3d mark is inderdaad niet veel. maak eens een screenshot van CPU-Z en post die eens.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

leonpwner1, laat enige en alle forumgedrag-gerelateerde opmerkinen maar aan ons over.

Ik heb geen verstand van watercooling (zoals ook blijkt uit F_J_K (profiel) :+ ) maar kan me niet voorstellen dat je kouder kan worden dan kamertemperatuur. Als dat wel mogelijk is heb ik niets gezegd maar als het inderdaad niet kan klop(pen) je sensor(en) gewoon niet.

11.4 is precies op het randje van het toelaatbare volgens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. De gedachtengang 'goed merk == geen defecte voeding' is trouwens net zo geldig als dat je stelt dat 'Mercedes == de motor kan niet kapot zijn', terwijl de auto toch echt stil kan komen te staan langs de kant van de weg. Ook als er nog benzine in zit ;)

Maar ik zou, als je er banm overtuigd bent dat de rest van de hardware OK is, anders indertussen eens kijken of een tijdelijke andere videokaart helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 08-10-2007 08:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
CPUZ screenies
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darkreva/cpuz1.JPG

Volgens mij staan mn timings verkeerd van mn geheugen..
wat hij hoort normaal gesproken te lopen op
800 Mhz
EPP 4-4-4-15 1T / Non-EPP 5-4-4-15 2T en die timings.. in ieder geval dat staat op de suppliers zn site.
Ik heb dezen PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Titanium XTC 2K C4

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darkreva/cpuz2.JPG

EDIT: ik heb ff de timings verandert naar 5-4-4-15 ..

Ik las dit ff

Normaal DDR2 geheugen heeft genoeg aan 1,8V, echter OCZ DDR2 repen vereisen 2,1V. Het gevolg kan zijn dat de PC na een tijdje spontaan gaat rebooten of zelfs helemaal niet post.
kan dit er wat mee te maken hebben?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 12:13 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoort de E6850 wel op 2GHZ GHz te draaien :?, mijn E6600 draait al 2,4GHz

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Avalaxy
Outerspace schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:02:
Hoort de E6850 wel op 2GHZ GHz te draaien :?, mijn E6600 draait al 2,4GHz
EIST.

• EyeWitness
EyeWitness schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 22:37:
Ik kan een vastloper alleen maar relateren aan VGA of RAM, aangezien je nieuwe install heb gedaan denk ik dat het probleem bij je RAM ligt. Dus, draai eens memtest.

Al gedaan? :?

[...]

Gaat je spel na die 10sec weer vrolijk verder?
nou looptie erna weer verder?
En dan even een reactie op je Temperatuur, speedfan = bagger, laat ik dat nogmaals zeggen. Waarschijnlijk is je E6850 een G0 stepping en dus moet je 15 graden bij de uitgelezen core temps in speedfan optellen. Gebruik dus coretemp om je temps uit te lezen aangezien deze wel accuraat is.

En je geheugen zou ik idd. even op 2.1Volt zetten, kan geen kwaad.

[ Voor 4% gewijzigd door EyeWitness op 08-10-2007 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
En dat betekend?
Je zit tegen mij te zeuren dat ik goed Nederlands moet praten maar zelf schreeuw je er ook maar op los.

EDIT coretemp geeft hetzelfde aan C0-13 graden C1-19 graden.
Hier is het trouwns ongeveer 17 tot 20 graden in mn kamer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 12:36 ]

• EyeWitness
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

En dat betekend?
Je zit tegen mij te zeuren dat ik goed Nederlands moet praten maar zelf schreeuw je er ook maar op los.
EIST is een tooltje van Intel wat je CPU multiplier verlaagt als je bak even niet hoeft te presteren, scheelt warmte en stroom.
EDIT coretemp geeft hetzelfde aan C0-13 graden C1-19 graden.
Hier is het trouwns ongeveer 17 tot 20 graden in mn kamer.
Welke versie van coretemp gebruik je? 0.95 ipv 0.95.4 zeker? En zoals al eerder gezegt is, je temp kan met normale waterkoeling nooit lager dan je kamertemperatuur liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door EyeWitness op 08-10-2007 12:41 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:04

Sjaak_Afhaak

Bleh!

klopt niet helemaal, Darkreva. EIST is een afkorting, waarvan jij zelf best de betekenis kunt opzoeken. Het zorgt ervoor dat je CPU wordt teruggeclocked als hij niet veel hoeft te doen. daarmee blijft het zaakje koeler, en wordt er minder energie verbruikt.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn DDR VOLT verhoogd naar 2.1
Ik gebruik core temp 0.95 en deze is nu 20 graden (zo koud is het hier ongeveer ook wel .heb ijsklontjes als handen en voeten.
Nog steeds Hetzelfde probleem met NHL 2008 hij hangt en het geluid looped.

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 13:17 ]

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 11:42

SpX

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:56:
Ik gebruik core temp 0.95 en deze is nu 20 graden (zo koud is het hier ongeveer ook wel .heb ijsklontjes als handen en voeten.
Ga eens naar je BIOS en zet daar EIST op disabled, PCI op 100 mhz, en geef je DDR2 geheugen eens 2.1 volt, wat meestal standaard 1.8 volt is in de bios. Dus + 0.300 selecteren normaal.

Er zijn nog een aantal opties die betrekking hebben op het automatisch terugklokken van je processor, zoals EIST. Maar die weet ik niet meer, maar dat moet je effe proberen.

En voor de temps moet je 0.95.4 beta gebruiken voor je G0 stepping.

[ Voor 4% gewijzigd door SpX op 08-10-2007 13:27 ]

• EyeWitness
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:56:
Daarom zeg ik, gebruik Core Temp 0.95.4 ipv 0.95 want 0.95.4 heeft de G0-stepping fix.

En dan misschien nog iets om te checken. Kun je in je BIOS ergens een settings vinden met 'SLI-Ready Memory' zo ja, zet die ipv (standaard) disabled eens op CPUOC 0%.
Ik heb geen flauw idee of je die setting in je BIOS hebt, ik had deze wel en ik had ook geheugen problemen ermee toen ik deze op disabled had staan. Nu moet ik wel zeggen dat ik SLI draai, maar wellicht zou het zonder het draaien van SLI ook problemen kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ok allebij de opties geprobeert,
Sli memory die optie kon ik niet vinden .. en
EIST heb ik uitgezet en mn dram V @ 2.1 gezet nog steeds geen verbeteringen.

CORE TEMP 0.95.4 BETA geeft aan :
37grade stressed (SIS SOFTWARE SANDRA) benchmarking
32 grade idle

Morgen avond ga ik even een andere gfx kaart er in proppen en kijken hoe die het dan doet..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 15:16 ]

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 09:35
Misschien gek maar ik denk dat je ook ff moet kijken of je een ander moederbord kan testen.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost
Het was de gfx kaart
:P
lock maar :P
Pagina: 1