Toon posts:

onbekend probleem met Asus P5B Deluxe WIFI mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik weet dat er al verschillende topics zijn gemaakt over problemen met de P5B DLX maar zit even in tijdnood en heb dus geen tijd om topics af te zoeken naar mijn probleem dus vraag bij deze jullie hulp.

Ik draai al vanaf Dec.2006 zonder problemen met deze setup:

QX 6700 Extreme
P5B DLX wifi
Corsair Dominator PC 8500 2GB
Raptor HD WD740 ADFD

Alles draaide gewoon nogmaals allemaal top totdat ik met het programma Registry Booster van Uniblue een backup ging terugdraaien van mijn register door een probleem die ik had met een software programma. Na het rebooten van Windows kwam windows niet meer verder dan het Windows logo (opstart logo met balkje) en maakte automatisch weer een reboot, na 2x afwachten heb ik (misschien) wat stoms gedaan, net na het rebooten na de pieptoon van het mobo heb ik de uitknop ingedrukt dus de pc uitgedaan, de stroom er even afgehaald, even gew8 en de stroom er weer opgedaan en de pc opnieuw opgestart, hierna gebeurde er niets meer, alles draaide gewoon, schijven, koelvinnen, alleen ik hoorde geen pieptoon meer van de bios, HD ledje en power ledje branden coninue en de pc komt niet eens meer in bios en windows.

Tot nu toe het volgende geprobeerd:

Mobo reset gedaan met jumper en CMOS.
(resultaat: Het leek erop dat de pc weer normaal wou opstarten, hij w8e eventjes met doorbooten,wat een pc hoort te doen na een bios rest, en daarna het zelfde probleem)

Crash free bios geprobeerd met orginele CD rom van het mobo en met bios floppy.
(resultaat : Reageert niet op CD rom drive of floppy drive, de CD/DVD drive staat in boot volgorde in de bios als eerste drive die moet booten)

Ik heb de harde schijf losgehaald van het mobo om te kijken hoe het mobo reageerde tijdens starten.
(resultaat: mobo doet nog precies hetzelfde, geen beeps van het mobo, helemaal niks, behalve alle ledjes die continue branden, koelvinnen etc.)

Voor de rest wil ik nog even toevoegen dat ik niet een beginneling ben in het bouwen van pc´s en heb al redelijk wat ervaring hierin maar dit probleem ken ik niet, je zou zeggen dat als je je Windows zou hebben verkloot met in mijn geval die register backup, dat de pc gewoon in de bios zou moeten komen lijkt mij. Mijn probleem lijkt eerder op een BIOS flash die niet goed is gegaan.

Nogmaals bij deze graag jullie hulp/ervaringen..

Bvd _/-\o_

Verwijderd

Had ik ook (alle fans draaien, hdd spinnen op etc) met een p5b deluxe. Mobo is dood. RMA sturen dus.

Verwijderd

De mijne ligt met dezelfde verschijnselen terug bij de Informatique (bord was van februari) Ik had hem niet abnormaal behandeld, en ook niet recent een BIOS-update uitgevoerd, bord was gewoon dood (mobo lampje brandde wel) Hij is terug naar Asus denk, het is nu bijna twee weken geleden.
Er zit drie jaar garantie op het bord, en inmiddels heb ik een p5b standaard bordje reserve.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 12:58 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:26:
Beste tweakers,

Ik weet dat er al verschillende topics zijn gemaakt over problemen met de P5B DLX maar zit even in tijdnood en heb dus geen tijd om topics af te zoeken naar mijn probleem dus vraag bij deze jullie hulp.
Pardon :? :X

GoT is geen helpdesk en het beleid stelt niet voor niets dat je eerst andere topics moet doorlezen voordat je een topic opent. Je geeft hier duidelijk aan dat niet gedaan te hebben. Dan gaat dit topic net zo duidelijk op slot wegens niet conform beleid qua eigen inzet. Ooit bij stilgestaan dat veel andere mensen die wel hun best doen ook tijdsnood zouden kunnen hebben?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.