TransGaming en Mandriva zetten samenwerking voort

Pagina: 1
Acties:

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
TransGaming richt zich met name op het laten werken van Windows-games onder Linux met als als resultaat dat vele moderne spellen zonder al te veel moeilijkheden onder Linux zijn te gebruiken.
Ik heb het idee dat in bovenstaande zin in redelijke mate twee maal hetzelfde verteld: Transgaming wil games onder Linus laten werken. Zou het niet beter zin om die zin te verkorten :) ?
TransGaming richt zich met name op het zonder al te veel moeilijkheden laten werken van Windows-games.

[ Voor 8% gewijzigd door JHS op 06-10-2007 10:30 ]

DM!

Verwijderd

Linus? :P

Bij die verkorte regel staat alleen nu niks over Linux erin? Dus
TransGaming richt zich met name op het zonder al te veel moeilijkheden laten werken van Windows-games onder het Linux OS.
overigens
Elk van deze organisaties legt zijn eigen accenten, waardoor bepaalde applicaties onder de ene software wel werken en onder de andere niet
Natuurlijk is Windows ook software (duh, het is geen hardware), maar kan er niet beter worden gesproken over platforms/OS's?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 10:08 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
JHS schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:58:
[...]

Ik heb het idee dat in bovenstaande zin in redelijke mate twee maal hetzelfde verteld: Transgaming wil games onder Linus laten werken. Zou het niet beter zin om die zin te verkorten :) ?
Zoals ik het bedoelde was als volgt: het eerste deel van de zin vertelt wat TransGaming doet en het tweede deel wat het resultaat is. Dat komt misschien gedeeltelijk overeen, maar wat TransGaming doet en het resultaat zijn niet synoniem.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:05:
[...]

Natuurlijk is Windows ook software (duh, het is geen hardware), maar kan er niet beter worden gesproken over platforms/OS's?
Kan je die uitleggen?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Topicstarter
Harm schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:11:
[...] Zoals ik het bedoelde was als volgt: het eerste deel van de zin vertelt wat TransGaming doet en het tweede deel wat het resultaat is. Dat komt misschien gedeeltelijk overeen, maar wat TransGaming doet en het resultaat zijn niet synoniem.
Maar in dit geval formuleer je wat ze doen als het doel, waarbij het doel natuurlijk bijna precies hetzelfde is :) . Maar misschien moet ik de zin met meer nadruk op 'moderne spellen' lezen. Misschien zoiets:
TransGaming richt zich met name op het zonder al te veel moeite laten werken van Windows-games onder Linux, hetgeen al voor veel moderne spellen is gelukt.

DM!

• Harm
  • Niet online
Done. Thanks.

Verwijderd

Nou, er staat "Elk van deze organisaties legt zijn eigen accenten, waardoor bepaalde applicaties onder de ene software wel werken en onder de andere niet"

Nu, als ik aan software denk dan denk ik aan games, aan office, aan muziekprogramma's, etc.. Windows is een operating system net als Linux en verdient imho toch wel iets meer dan de status 'software'. Het is software, maar als ik over software praat dan zal ik hiermee nooit op Windows / Linux / OS X praten aangezien dit toch een catogorie op zich is

Als ik dat artikel zo even doorlees dan gaat het niet om softwareproblemen maar om platform problemen waar aan gewerkt wordt

• Harm
  • Niet online
Wine en consorten zijn geen Windows-installaties, maar programma's die Windows-api-calls vertalen naar code die onder Linux/Mac OS X werkt. Ik zie dus geen reden om Wine, Cedega et cetera te benoemen als besturingssysteem, omdat ze dat niet zijn. Of ik snap jou nog steeds niet goed, of jij snapt niet precies wat Wine en consorten voor software is.

Verwijderd

't ligt idd aan mij :P nvm
Pagina: 1