Ik ben ook al een aantal weken een trotse eigennaar van de HTC Touch.
Maar waar ik me nog al aan irriteerde was de cube. Zoals jullie mede HTC Touch eigennaren ook wel weten kun je met een simpele ''touch'' beweging je Cube naar voren halen.
En aangezien ik veel de Picsel browser gebruik voor het surfen, gebruik je dezelfde (ik althans) touch beweging om pagina's naar boven te scrollen.
Hier een kleine howto hoe je de Cube compleet kunt disablen. Uiteraard op eigen risico
Zoals HetWonder al eerder aangaf in de ''Tien tips voor een teringsnelle touch'' tutorial moet je als je de cube niet automatisch mee wilt laten opstarten het bestandje MediaHubMini uit het mapje /Windows/Opstarten verwijderen. Heel fijn natuurlijk, aangezien nog al wat ram scheelt.

Dus verwijder die Hap
Maar zo gou je met je vingers op het scherm naar boven scrolt wordt alsnog de Cube opgestart, en krijg je alsnog de Cube in beeld.
Hiervoor moet je een aantal dingen aanpassen in het Register om dit te voorkomen.
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Oem/TFLOSetting en zet de EnableCube en Enable Scroll op de 0 waarde. Dan houdt dus in dat je Cube compleet uitzet.
Even je HTC soft-resetten, en als het goed is heb je dan een HTC touch zonder Cube.