Toon posts:

CPU speed fout weergegeven in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
System Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.
System Model: F3Tc
BIOS: Default System BIOS
Processor: AMD Turion(tm) 64 Mobile Technology MK-36, MMX, 3DNow, ~800MHz
Memory: 2048MB RAM

Ik heb onlangs een laptop gekocht waar Vista op stond geinstalleerd. Ik heb dit eraf gehaald en XP erop gezet. Ik weet niet meer of de kloksnelheid in Vista wel correct werd weergegeven. In XP in ieder geval niet. Bij het opstarten van de laptop wordt de speed wel goed weergegeven nl. 2000MHz (2Ghz). In XP aangekomen wordt via DxDiag (zie boven) ong. 800 mhz aangegeven. Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zo'n laptop klokt zich terug als hij weinig te doen heeft of op de accu werkt, kan best zijn dat hij bij 800Mhz aankomt dan.

En je cpu speed moet je niet in windows meten maar met het programma CPU-Z

🖥️ | 🚗

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Installeer de Power4Gear Utility.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik wat bewerkingen uitvoer en de laptop op netspanning heb aangesloten, wordt wel 2 GhZ weergegeven. Dankje, dan weet ik tenminste waar dit aan ligt.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Als je weinig doet, klokt je processor terug om energie te besparen. Mocht je willen datie toch altijd alle kracht levert, moet je in Energiebeheer voor Maximale Prestaties (oid) kiezem.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bitage schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:14:
Als je weinig doet, klokt je processor terug om energie te besparen. Mocht je willen datie toch altijd alle kracht levert, moet je in Energiebeheer voor Maximale Prestaties (oid) kiezem.
Maar dat levert geen extra snelheid op in principe, omdat je CPU naar belasting zelf terugklokt. Dus als je ineens iets gaat doen dat snelheid nodig heeft, dan klokt ie zich gewoon simpelweg gewoon weer over naar de juiste kloksnelheid (2000MHz)

Dus wat jij beweert, klopt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 06-10-2007 13:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Bitage schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:14:
Dat moet je bij een laptop vooral NIET doen, omdat je dan altijd op volle snelheid draait. Kun je fluiten naar een accu levensduur!

En warmte ontwikkeling niet te vergeten

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, ik laat de instellingen gewoon staan, vind het wel prima zo.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En anders RMClock gebruiken, kan je het mooi controleren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
:'( 1000'e keer dat deze FAQ vraag voorbij komt.

Dat heet dus gewoon Cool & Quiet (of EIST voor Intel processors).
Pagina: 1