Toon posts:

127°C AMD x64 dualcore 6000+

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem samengestoken: Asus crosshair met een amd dualcore 6000+, 2gig ram, op mijn cpu zit een artic 64 alpine cooler. en vooraan zit een 14mm fan die koele lucht in mijn kas zou blazen.

1) asus probe geeft 127°C weer. Ergens op deze site las ik dat het ligt aan foute configuratie van software of hardware. Weet iemand precies wat dit wil zeggen? btw ik heb een soort van sensor- draadjes bij mijn moederbord gekregen maar waar moet ik die uiteinden plaatsen en met wat (het kleeft niet 8)7 ?

2) Kan het liggen aan deze arctic 64 cooler die ik met mijn processor heb gekregen hoewel ze op de site van artic staan te pronken met dit artikel?

3) Zoals in mijn beschrijving heb ik maar 1 140mm fan zitten vooraan en deze moet koele lucht in mijn systeem blazen. Maar ik heb geen idee of hij goed zit of hij omgekeerd moet zitten, enige referenties of foto's hoe hij moet zitten(onnozele vraag wss, sorry)?
- En ik zal ook nog ééntje op de achterkant willen bevestigen, moet deze dan ook 140mm zijn of mag dit een categorie kleiner zijn vb. 120mm, want 140mm duwt teveel mijn moederbord naar beneden?

Suggesties voor de cooling is welkom
dank u voor de moeite!!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Foute uitlezing anders liep je nu niet vrolijk te typen.

Download Coretemp.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Asusprobe zuigt, probeer Coretemp of Speedfan eens.

🖥️ | 🚗

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
127 is zo'n typische waarde van foute meting...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
Maar toch heb ik al een paar freeze momenten ervaren, is dit te wijten aan oververhitting dan. Wat is de temperatuur norm voor mijn specificaties ongeveer? Dus dualcore 64bit 6000+

btw dank voor de snelle reacties!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 01:13 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:13:
Maar toch heb ik al een paar freeze momenten ervaren, is dit te wijten aan oververhitting dan. Wat is de temperatuur norm voor mijn specificaties ongeveer? Dus dualcore 64bit 6000+

Google zelf ff joh ... 127C wordt ie in ieder geval echt niet. En een vastloper hoeft niet perse door overhitting te komen, kan van alles zijn.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:13:

Zoals ik al zei, download core temp en laat je temps ff weten, kunnen wij oordelen of je nog in de safety marge zit.

• Noel
  • Laatst online: 16-01 15:26
Oorzaak zoeken van de freezes via Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bvb gewoon de standaardzaken testen/uitsluiten.

Beetje inzet graag...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
speedfan lukte op vista dus hier is het resultaat!
Afbeeldingslocatie: http://www.dakenco.be/Knipsel.JPG
lol je ziet nog een inbranding van een popup, nie op letten.

Het resultaat maakt mij bang, of moet ik niet zijn.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Kijk eens naar de CORE die daar staat dat zal waarschijnlijk je cpu zijn ;)

Stress de pc maar eens met prime of orthos dan gaat die omhoog.

En over je vastlopers wat voor voeding heb je in je systeem en wat zijn de rest van de specs ?

[ Voor 25% gewijzigd door TRAXION op 06-10-2007 01:55 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:50:
speedfan lukte op vista dus hier is het resultaat!
[afbeelding]
lol je ziet nog een inbranding van een popup, nie op letten.

Het resultaat maakt mij bang, of moet ik niet zijn.
Als de ene helft van de metingen een negatieve temperatuur geeft ga ik al twijfelen over de juistheid van de andere helft. Kijk gewoon eens in het BIOS menu, want die leest gewoon rechtstreeks uit van de chip. Softwareprogramma's willen zich nog wel eens vergissen. ;)

Voel ook even of de koeler warm is. Is ie koud dan heb je hem niet goed gemonteerd, is ie lauw dan is alles goed, is ie erg warm dan krijgt je CPU mogelijk teveel volt.

[ Voor 12% gewijzigd door frankknopers op 06-10-2007 02:18 ]

Goud is geen geld

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

mace

Sapere Aude

127 is de maximale waarde van een 8 bits signed integer.
d.w.z. dat het absoluut een foute meting is, maar dat wisten we al. :P

Verwijderd

Topicstarter
alle gegevens van mijn systeem uit cpu-z:
http://www.dakenco.be/cpuz.htm
Thermaltake thoughpower 700W, atx 12v, 2.2 & eps 12v, 85% efficiency
stabiliteits test uit everest (stessing na 11:50 stop gezet wegens constate metingen):
Afbeeldingslocatie: http://www.dakenco.be/stabilitytest.png

btw cpu1 & 2 schommelen rond de 58-60°C bij everest onderaan in de werkbalk van vista, maar zoals je kunt zien op de stability test boven, geeft cpu 127°C, ik snap niet wat die cpu van 127°C dan is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 03:25 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De 127 graden is een foute uitlezing zoals een aantal mensen hierboven al hebben aangegeven. Dti kan komen doordat de verschillende programma's je moederbord (nog) niet ondersteunen bijvoorbeeld. Er is _geen_ betrouwbare manier om je CPU uit te lezen qua tempraturen. De meest nauwkeurige is waarschijnlijk nog middels de bios. Aangezien dit soort topics al meerdere malen voorbij zijn gekomen gaat dit topic op slot.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.