Toon posts:

Onregelmatige snelheid mp3 encoding in divx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ben nu iets tegengekomen waar ik zo 1 2 3 het antwoord niet op weet, misschien dat iemand hier een goeie tip heeft. Ik codeer veel mpeg2 naar divx (films) en heb daarvoor ook net een nieuw systeem opgezet met een Q6600. Verder XP Pro SP2, Divx 6.6 Pro en DrDivx 2.0beta4. Alle encoding met thread priority op high.

Allereerst ging de audio encoding tussen de 450 en 500 fps en de 1st pass was ook supersnel, 2nd pass altijd nog 55 a 60 fps. Na installatie van enkele Nero zaken merkte ik dat de encoding langzamer ging, audio was nog maar 200 - 250 fps, 1st pass 110 fps en 2nd wederom 60 fps. Nero eraf, reboot en gelukkig, weer lekker snel.
Nadien had ik nog een codec nodig (mpeg1), die erop gezet en helaas, weer langzamer.

Om nog wat redenen heb ik weer een clean install gedaan maar die snelheid van eerst krijg ik niet meer terug, audio blijft nu steken op 250 - 300 (in het begin even pieken rond de 420 fps). Of ik nu alleen de Divx Pro met DrDivX heb geinstalleerd of er nog andere zaken bij (XP Codec pack, QT Alternative) maakt niet uit.

Volgens mij zou DrDivX zijn eigen mp3 encoding aan boord moeten hebben dus die andere codec packs erbij zou geen invloed moeten hebben. Vraag me dus echter wel af hoe de snelheid zo kan (of kon) fluctueren en belangrijker: hoe kom ik weer aan dat tempo?